
Contrastul dintre volum și eficiență
Industria modei s-a impus ca segment de vârf în cadrul pieței de retail, cu câștiguri anuale de 1,2 trilioane de dolari în 2023. Cele mai puternice piețe sunt China, Statele Unite, Regatul Unit și Germania.Statele Unite, cu venituri de 214,8 miliarde de dolari în 2023, reprezintă a doua cea mai mare piață a modei după China (639,5 miliarde de dolari). Piața americană prezintă valori peste medie în întreaga pâlnie de conversie. Rata de adăugare la coș atinge 13,6%, iar rata de abandonare a coșului 10,6%, depășind semnificativ mediile globale de 12,3% și 9,8%.
Germania și Marea Britanie
În schimb, piața germană, care a generat venituri de 27,7 miliarde de dolari în 2023, prezintă rate de adăugare la coș (10,9%) și rate de abandonare a coșului (7,9%) mai scăzute comparativ cu media globală. O tendință similară este observată în Marea Britanie, cu o rată de adăugare la coș de 11,5% și o rată de abandonare a coșului de 8,3%. Interesant este faptul că, în ciuda acestor diferențe în comportamentul clienților, toate cele trei piețe ating rate de conversie similare, cuprinse între 3,0% și 3,2%, depășind media globală de 2,5%.

Source: ECDB
Care este motivul din spatele acestor variații?
Consumatorii germani și britanici par să se implice în cumpărături cu determinare și concentrare, deoarece tind să adauge produse în coșurile lor cu intenția clară de a face o achiziție. Pe de altă parte, consumatorii din Statele Unite ar putea plasa produse în coșurile lor de cumpărături online în mod întâmplător. De exemplu, pentru a „salva” o anumită ținută sau pentru a compara prețurile cu cele oferite de diferite magazine.
Probleme precum grijile legate de plată, comisioanele neprevăzute sau metodele de plată restricționate ar putea juca, de asemenea, un rol în faptul că oamenii își părăsesc coșurile fără a face o achiziție.
Variațiile observate în cadrul obiceiurilor de cumpărare subliniază importanța adaptării abordărilor în funcție de piețe. Magazinele online americane ar putea găsi avantajos să eficientizeze procedura de plată, în timp ce magazinele online germane și britanice s-ar putea concentra pe creșterea ratelor de adăugare a produselor în coș. Variațiile strategiilor de conversie de pe piețe rezultă din influențele sociale și economice, precum și din elementele culturale care influențează semnificativ acțiunile consumatorilor. Cunoașterea tradițiilor și a obiceiurilor de cumpărare joacă un rol important în extinderea eficientă la nivel global.
Concluzie
În timp ce parcursurile clienților pot varia de la o piață la alta în ceea ce privește procesul pâlniei de conversie, rezultatul final – rata de conversie – pare consecvent în toate acestea, indicând faptul că obținerea succesului în cadrul comerțului electronic poate fi abordată prin diferite strategii și metode.