Cu software și algoritmi, publicitatea programatică face posibilă cumpărarea și vânzarea automată a anunțurilor digitale. Publicitatea programatică nu implică agenții de publicitate și editorii care negociază între ei manual. În schimb, folosește tehnologii pentru a pune reclame imediat în fața persoanelor potrivite în timp real. În timpul acestui proces, datele sunt colectate și urmărirea avansată este utilizată pentru a afișa anunțuri mai eficient și mai precis pe baza a ceea ce le place utilizatorilor și a modului în care acționează.
Siguranța este subiectul principal
Siguranța mărcii este acum cel mai important lucru pentru 60% dintre marketeri și agenții. Știrile recente care au arătat că milioane de dolari au fost pierdute din plasări proaste de reclame au făcut această îngrijorare și mai puternică. Reclamele au încălcat adesea regulile de siguranță a mărcii apărând lângă conținut care ar putea fi dureros sau rasist.
Este important ca companiile să se asigure că anunțurile lor apar într-un loc sigur și de încredere. Pentru ca clienții să aibă încredere în tine și în brandul tău onest, aceasta este o necesitate.
Chiar dacă Google a decis să amâne eliminarea cookie-urilor terțe, acestea vor continua probabil să joace un rol mai mic în publicitatea programatică. Potrivit raportului WARC, doar 25% dintre agenții de publicitate cred că sunt pregătiți pentru această schimbare, în principal când vine vorba de direcționare, acces la date și segmentarea clienților. 76% dintre respondenți fac deja pași în această direcție pentru a rămâne competitivi, punând confidențialitatea pe primul loc. Companiile de comerț electronic trebuie să accelereze adoptarea strategiilor de date primare.
Fraudă și risipă bugetară
Frauda publicitară este încă o mare problemă. Un sfert din cele 67 de miliarde de lire sterline cheltuite pe publicitate pe web-ul deschis sunt irosite pe vizualizări false sau nu foarte bune. Controalele mai stricte și mai multă deschidere în lanțul de aprovizionare media pot ajuta agenții de publicitate să-și cheltuiască banii mai înțelept și să obțină un randament mai bun al investiției lor.
Chiar dacă „sustenabilitatea” este un cuvânt popular în acest moment, majoritatea companiilor care folosesc publicitatea programatică au spus că reducerea emisiilor de carbon nu este o prioritate pentru ele. Chiar dacă acest sector a scos peste 215.000 de tone metrice de dioxid de carbon într-o singură lună în cinci economii mari, acest lucru este totuși valabil. Doar 31% dintre companii au început să urmărească și să reducă poluarea.
Clienții devin din ce în ce mai preocupați de mediu, așa că companiile de comerț electronic ar trebui să se gândească la modul în care alegerile lor de publicitate îl afectează.
Mutarea fondurilor pe platforme închise
Studiul vorbește, de asemenea, despre o tendință îngrijorătoare: se investesc mai puțini bani în web-ul deschis, deoarece mai mulți agenți de publicitate preferă platformele închise precum Amazon, Google și Meta. WARC crede că până în 2024, mai mult de jumătate din toți banii din publicitate vor fi cheltuiți pe doar cinci site-uri.
Există 76% dintre companii care cheltuiesc 40% sau mai puțin din cheltuielile lor de publicitate pe web-ul deschis în acest moment. Companiile ar trebui să se gândească cu atenție dacă merită să investească mai mulți bani în platforme închise precum Google sau Facebook sau dacă ar fi mai bine să se uite la opțiunile de publicitate pe web-ul deschis, pe care toată lumea le poate vedea.
Comerțul electronic trebuie să se confrunte cu probleme reale, cum ar fi reducerea adresabilității, grijile legate de siguranța mărcii și escrocherii. Proprietarii de afaceri își pot îmbunătăți planurile de publicitate și pot obține rezultate mai bune anul viitor, urmărind schimbările și adaptându-se la tendințe.