Timpii mai rapizi de plată suscită și mai puțin interes; doar 25% dintre respondenți sunt dispuși să furnizeze adresa lor de e-mail pentru acest avantaj, iar 52% refuză categoric să împărtășească orice date personale.
Evoluția demografică a consumatorilor și a preferințelor de cumpărare
În această ecuație confidențialitate versus beneficii, rezultă o diviziune între generații. În timp ce colegii lor mai în vârstă rămân mai rezervați, chiar și în cazul stimulentelor, consumatorii mai tineri se arată mai deschiși să împărtășească informații personale, inclusiv numere de telefon, în schimbul unor beneficii. Această tendință implică faptul că magazinele ar trebui să își ajusteze cu atenție strategia pentru a echilibra avantajele atractive cu acțiunile de consolidare a încrederii în rândul mai multor grupuri demografice.
Industria alimentară oferă o ilustrare deosebit de interesantă a schimbării gusturilor consumatorilor.
Deși între martie 2020 și vara anului 2021 epidemia a stimulat o creștere a cumpărăturilor online de produse alimentare, cumpărăturile în magazin sunt preferate de 36% dintre consumatori. Prețul este în continuare principalul factor pentru clienții din magazine, urmat de comoditate (59%), apoi de disponibilitatea produselor (53%).
Experiența cumpărăturilor online diferă; comoditatea conduce cu 49%, urmată în egală măsură de preț și de experiența livrării cu 46%. Consumatorii indică faptul că reducerea taxelor de livrare (40%), ofertele online îmbunătățite (34%) șieliminarea cerințelor privind achiziția minimă (28%) ar încuraja cumpărăturile online mai frecvente.
În ciuda preocupărilor actuale privind confidențialitatea, programele de fidelizare continuă să își demonstreze rolul vital în strategia de vânzare cu amănuntul, în special pe piața din Regatul Unit.
Statisticile sunt convingătoare: 82% dintre consumatorii britanici dețin carduri de fidelizare, iar un procent impresionant de 77% le utilizează în timpul fiecărei cumpărături, ceea ce evidențiază succesul supermarketurilor în cultivarea fidelității clienților.