Conform noilor reguli, vânzătorii internaționali trebuie să furnizeze clienților din Marea Britanie o adresă de returnare internă sau să aranjeze o etichetă de urmărire preplătită pentru retururi. În cazul în care vânzătorul nu îndeplinește această cerință în termen de patru zile de la solicitarea de returnare, clientul va primi automat o rambursare fără obligația de a returna produsul.
Ce se schimbă:
- Adresa de returnare internă sau cerința de etichetă liberă: Vânzătorii trebuie să aibă o adresă de returnare în Marea Britanie sau să furnizeze o etichetă de retur preplătită cu capacități de urmărire.
- Rambursare automată după patru zile: Dacă vânzătorul nu îndeplinește condițiile de returnare în termen de patru zile, Amazon va rambursa clientul, iar clientul poate păstra produsul.
Potrivit Amazon UK, acesta este un pas pentru a consolida încrederea clienților din Marea Britanie care se așteaptă la posibilitatea de a returna articole fără a suporta cheltuieli.
Asistență pentru vânzători
Amazon își propune să ușureze tranziția vânzătorilor internaționali la noile reguli , oferindu-le o listă de furnizori de servicii recomandați. Acestea includ companii precum Evri, Royal Mail, UPS, DHL și La Poste Groupe.
Perioada prelungită de retur de sărbători
Amazon extinde, de asemenea, perioada de returnare în timpul sezonului de sărbători. Această modificare se aplică mai multor țări europene, inclusiv Germania, Franța, Italia și Olanda.
Articolele achiziționate în perioada 1 noiembrie – 25 decembrie pot fi returnate până la 31 ianuarie sau în termen de 30 de zile de la cumpărare (oricare dintre acestea survine mai târziu).
Această extensie susține confortul clienților și este un factor important pentru vânzătorii care se pregătesc pentru sezonul sărbătorilor.
Recomandări de comerț electronic
Dacă vă vindeți produsele pe Amazon britanic, mai aveți ceva timp pentru a implementa modificările. Concentrați-vă pe soluții eficiente și luați în considerare ceea ce trebuie aranjat.
Vânzătorii ar trebui să-și evalueze infrastructura actuală de returnare și să ia în considerare utilizarea furnizorilor recomandați de Amazon pentru a simplifica respectarea regulilor.
De asemenea, este demn de remarcat faptul că Amazon își schimbă de obicei politicile de returnare și în alte țări europene. Prin urmare, ne putem aștepta la ajustări similare nu numai în Regatul Unit, ci și în alte țări. Cu toate acestea, platforma nu a furnizat încă informații despre acest lucru.