3 min. de lectură

Revizuirea directivelor europene: Modificări ale ambalajelor în mâinile Parlamentului European

Săptămâna trecută, Parlamentul European a votat în favoarea revizuirii Directivei privind ambalajele și deșeurile de ambalaje. Comerțul electronic se pregătește să reacționeze și caută modalități de a aborda economia ambalajelor. Conform revizuirii, toate ambalajele vor trebui să fie reutilizabile sau reciclabile până în 2030.

This article was translated for you by artificial intelligence
Revizuirea directivelor europene: Modificări ale ambalajelor în mâinile Parlamentului European
Sursă: Depositphotos

Ambalajele sunt o sursă tot mai mare de deșeuri. Majoritatea bunurilor necesită ambalaje în mai multe etape ale ciclului de viață al produsului. În 2009, UE a generat 66 de milioane de tone de ambalaje. 12 ani mai târziu, în 2021, cifra va crește la 84 de milioane de tone. Fiecare european va genera 188,7 kg de deșeuri de ambalaje în 2021. În lipsaunor măsuri suplimentare, se estimează că această cifră va crește la 209 kg până în 2030.Deputații europeni doresc să interzică vânzarea pungilor de plastic foarte ușoare (mai mici de 15 microni). O excepție ar fi făcută pentru produsele care le necesită din motive de igienă sau atunci când sunt utilizate ca ambalaj primar pentru alimente în vrac.

Ambalajele returnate au criticii lor

Până în 2030, 10% din toate expedierile ar trebui să fie trimise într-un sistem închis. Aceasta înseamnă că ambalajele vor trebui să fie reutilizate. Consumatorii vor trebui, de asemenea, să returneze ambalajele dacă păstrează toate produsele din comandă.Revizuirea a fost criticată de mai multe părți, deoarece UE nu a stabilit încă standarde logistice uniforme în întreaga Europă. Printre critici se numără asociația germană de comerț electronic Bundesverband E-commerce und Versandhandel (Bevh), care a afirmat într-o declarație: „În absența unor soluții uniforme pentru ambalajele reutilizabile în Uniunea Europeană, considerăm că returnarea ambalajelor reutilizabile este problematică, în special în comerțul electronic transfrontalier.

Dacă nu se garantează că ambalajele reutilizabile sunt acceptate de toți furnizorii de servicii din UE, considerăm că este inacceptabil ca ambalajele goale să fie trimise în Europa în mod permanent în comerțul transfrontalier. De asemenea, vor apărea returnări dacă clientul păstrează bunurile”, spune Christoph Wenk-Fischer, CEO al Bevh.

Source: Depositphotos

Soluția la această problemă ar putea fi implicarea furnizorilor de servicii logistice sau a companiilor poștale. În acest caz, consumatorii ar putea returna ambalajul reutilizabil persoanei care efectuează livrarea la ușă. Cu toate acestea, potrivit Bevh, în prezent nu există procese logistice standardizate care să facă acest proces de returnare cât mai ușor posibil.

Schimbări la orizont

Nu este încă clar cum și când va avea loc revizuirea. Parlamentul European a votat în favoarea modificărilor, dar trebuie încă să negocieze cu Consiliul European. Consiliul European nu a adoptat încă poziția Parlamentului cu privire la revizuire. Atât comercianții cu amănuntul online, cât și companiile de logistică au luat act de modificările anunțate la începutul acestui an și au pus în aplicare unele dintre acestea. De exemplu, Amazon a început să utilizeze ambalaje reciclabile în Europa și a eliminat ambalajul dublu, iar Packeta și-a dezvoltat propriile ambalaje reutilizabile.

Distribuiți articolul
Articole similare
Actualizare GTM Tag Loading: Modificări esențiale pentru urmărirea conversiilor în comerțul electronic
4 min. de lectură

Actualizare GTM Tag Loading: Modificări esențiale pentru urmărirea conversiilor în comerțul electronic

Ați primit un e-mail despre modificările aduse modului în care Google Tag Manager (GTM) va încărca etichetele Google Ads și Floodlight începând cu 10 aprilie 2025? Această actualizare poate afecta urmărirea conversiilor, remarketing-ul și modul în care gestionați etichetele în GTM. Ce anume se schimbă, de ce se întâmplă și ce ar trebui să faceți? […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Citiți articolul
IA, Deepfakes și site-uri web frauduloase. Marketingul digital nu a fost niciodată mai riscant
5 min. de lectură

IA, Deepfakes și site-uri web frauduloase. Marketingul digital nu a fost niciodată mai riscant

Publicitatea digitală se schimbă mai rapid ca niciodată, iar mărcile de comerț electronic, împreună cu agențiile de marketing, trebuie să țină pasul cu noile provocări și oportunități. Raportul Industry Pulse trasează tendințele, amenințările, deepfakes și inovațiile care vor influența publicitatea online în anul următor. Acesta se bazează pe opiniile experților în media digitală – publicitari, […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Citiți articolul
Bridge Now

Ultimele noutăți chiar ACUM

10+ necitit

10+