Faptul că industria depinde atât de mult de tehnologie pentru operațiunile de bază și contactele cu consumatorii subliniază relevanța securității digitale în comerțul cu amănuntul. Potrivit cercetării, pentru magazine securitatea cibernetică este „baza rezilienței”.
Alte aspecte importante includ:
1. Mediu legislativ complicat (52% din magazine)
2. Probleme financiare, în special rate în creștere de 51%
În mod fascinant, chiar dacă securitatea cibernetică este o problemă de top, magazinele se simt competente în controlul acestor amenințări. Peste 80% dintre respondenți spun că politicile lor de securitate cibernetică fie se potrivesc, fie le depășesc pe cele ale rivalilor.
În prezent, clasificate ca un risc mai mic, se preconizează că problemele sociale și de mediu vor deveni din ce în ce mai importante în următorii cinci ani. Karen Johnson de la Barclays consiliază cooperarea intersectorială pentru a gestiona aceste probleme.
Retailerii pun accent pe investițiile în tehnologie și pe dezvoltarea personalului pentru a garanta reziliența pe termen lung.
3. Îmbunătățirea lanțurilor de aprovizionare
4. Diversificarea produselor
5. Consolidarea strategiilor de gestionare a crizelor
Studiul a constatat, de asemenea, că opiniile comercianților cu amănuntul cu privire la GenAI au fost în general echilibrate, 41% văzând-o ca pe o oportunitate, 37% ca pe un risc și 23% spunând că este prea devreme pentru a spune sau nu sunt suficient de încrezători pentru a spune în ce direcție va merge.
CEO-ul Retail Economics, Richard Lim, subliniază importanța ca magazinele să rămână alerte și flexibile în fața dificultăților constante și a progreselor tehnologice rapide. El îndeamnă magazinele să rămână vigilente pentru perspectivele proaspete ale industriei și emite un avertisment împotriva complacerii în pregătirea pentru criminalitatea cibernetică.