
Acest studiu recent din raportul YouTube Why We Watch 2.0 a constatat că 96% dintre respondenți consideră că markerii emoționali sunt esențiali pentru un conținut de înaltă calitate. Spectatorii tânjesc după videoclipuri care captează atenția, spun povești convingătoare și oferă perspective unice. În mod surprinzător, mai puțin de 1% dintre spectatori se concentrează exclusiv pe aspectele tehnice.

Source: EMEA – Why we watch
Diferențele bazate pe vârstă au apărut în preferințele emoționale. În timp ce toate grupele de vârstă acordă prioritate conținutului care atrage atenția sau poveștile emoționale, spectatorii de peste 35 de ani apreciază încrederea, în timp ce publicul mai tânăr caută creativitate și relevanță personală.
Încrederea a devenit un factor critic, 82% dintre respondenți așteptându-se ca conținutul de înaltă calitate să fie de încredere. YouTube s-a clasat pe primul loc pentru încredere, în special în rândul spectatorilor mai tineri, depășind media tradițională.

Source: EMEA – Why we watch
Această schimbare reflectă o tendință mai largă a consumului de media, în care publicul cere:
- autenticitate
- conexiuni mai profunde
De la tutoriale de machiaj pentru celebrități la documentare despre crime adevărate, creatorii de conținut se adaptează pentru a satisface aceste noi așteptări, îmbinând competența tehnică cu rezonanța emoțională pentru a captiva spectatorii în era digitală.