Legile actuale privind TVA și ramificațiile acestora
Produsele achiziționate din afara Uniunii Europene, de exemplu de la vânzătorii de internet americani sau chinezi, sunt supuse taxelor de import în conformitate cu reglementările actuale ale UE. Pentru comenzile de până la 150 EUR, există totuși o scutire .
Mulți vânzători străini – în special cei de pe site-uri web precum AliExpress și Temu cu bunurile lor de obicei la prețuri scăzute – au reușit să evite plata taxelor de import din cauza acestui nivel.
Bariera de 150 de euro îi motivează pe dealeri să-și subevalueze produsele, potrivit unui studiu realizat de Serviciul de Cercetare al Parlamentului European. „Subcotarea” prețurilor îi ajută să evite taxele vamale și să reducă cotele de TVA. Acest lucru implică o pierdere de venituri pentru UE, dar are ca rezultat, de asemenea, condiții de concurență neloiale pentru întreprinderile locale în conformitate cu legislația fiscală.
În același timp, eliminarea pragului de 150 EUR ar putea duce, de asemenea, la pierderi administrative, deoarece toate articolele importate ar trebui să treacă sistemul Import One-Stop Shop (IOSS). Gestionarea mai multor taxe de import și obligații în materie de TVA pe mai multe piețe este un dezastru logistic în acest moment. Prin utilizarea unui singur sistem, dropshipperii ar putea câștiga din proceduri mai ușoare, economisind astfel timp și bani pentru conformitate.
Efecte asupra companiei Dropship
Companiile care subliniază dropshipping abordarea poate simți schimbarea. În UE, dropshipperii se pot confrunta cu concurența furnizorilor străini menționați mai sus care își oferă articolele pentru rate aproape de lichidare. Dar, atunci când vânzătorii din afara UE se confruntă cu impozite, concurența neloială din partea importurilor ieftine ar putea fi eradicată, creând astfel condiții de concurență echitabile.
În același timp, totuși, este esențial să rețineți că eliminarea plafonului ar putea duce la cheltuieli mai mari ale consumatorilor, deoarece taxele de import se aplică tuturor achizițiilor, indiferent de valoare. Dropshipperii vor trebui să deschidă aceste dezvoltări clienților lor sincer și poate să-și modifice politicile de prețuri pentru a rămâne competitivi.
În timp ce Parlamentul European încă dezbate reformele sugerate, companiile online au suficient timp să se pregătească, având în vedere implementarea lor programată până în martie 2028.