3 min. de lectură

Modificarea tarifelor de import începe să pară reală

Reglementările TVA pentru importurile de comerț electronic sunt în curs de modificare în Parlamentul European. O propunere de eliminare a pragului taxei la import de 150 EUR se află în discuție. În timp ce negocierile sunt încă în curs de desfășurare, s-a decis deja ca, până în martie 2028, aceste evoluții să fie puse în aplicare

This article was translated for you by artificial intelligence
Modificarea tarifelor de import începe să pară reală
Sursă: Depositphotos

Legile actuale privind TVA și ramificațiile acestora

Produsele achiziționate din afara Uniunii Europene, de exemplu de la vânzătorii de internet americani sau chinezi, sunt supuse taxelor de import în conformitate cu reglementările actuale ale UE. Pentru comenzile de până la 150 EUR, există totuși o scutire .

Mulți vânzători străini – în special cei de pe site-uri web precum AliExpress și Temu cu bunurile lor de obicei la prețuri scăzute – au reușit să evite plata taxelor de import din cauza acestui nivel.

Bariera de 150 de euro îi motivează pe dealeri să-și subevalueze produsele, potrivit unui studiu realizat de Serviciul de Cercetare al Parlamentului European. „Subcotarea” prețurilor îi ajută să evite taxele vamale și să reducă cotele de TVA. Acest lucru implică o pierdere de venituri pentru UE, dar are ca rezultat, de asemenea, condiții de concurență neloiale pentru întreprinderile locale în conformitate cu legislația fiscală.

În același timp, eliminarea pragului de 150 EUR ar putea duce, de asemenea, la pierderi administrative, deoarece toate articolele importate ar trebui să treacă sistemul Import One-Stop Shop (IOSS). Gestionarea mai multor taxe de import și obligații în materie de TVA pe mai multe piețe este un dezastru logistic în acest moment. Prin utilizarea unui singur sistem, dropshipperii ar putea câștiga din proceduri mai ușoare, economisind astfel timp și bani pentru conformitate.

Efecte asupra companiei Dropship

Companiile care subliniază dropshipping abordarea poate simți schimbarea. În UE, dropshipperii se pot confrunta cu concurența furnizorilor străini menționați mai sus care își oferă articolele pentru rate aproape de lichidare. Dar, atunci când vânzătorii din afara UE se confruntă cu impozite, concurența neloială din partea importurilor ieftine ar putea fi eradicată, creând astfel condiții de concurență echitabile.

În același timp, totuși, este esențial să rețineți că eliminarea plafonului ar putea duce la cheltuieli mai mari ale consumatorilor, deoarece taxele de import se aplică tuturor achizițiilor, indiferent de valoare. Dropshipperii vor trebui să deschidă aceste dezvoltări clienților lor sincer și poate să-și modifice politicile de prețuri pentru a rămâne competitivi.

În timp ce Parlamentul European încă dezbate reformele sugerate, companiile online au suficient timp să se pregătească, având în vedere implementarea lor programată până în martie 2028.

Distribuiți articolul
Articole similare
Încredere, vânzări, reputație: De ce sunt esențiale recenziile în comerțul electronic?
4 min. de lectură

Încredere, vânzări, reputație: De ce sunt esențiale recenziile în comerțul electronic?

Recenziile online sunt un instrument esențial pentru luarea deciziilor de către consumatori și pentru consolidarea încrederii. Un sondaj recent realizat de Trustpilot în rândul a 600 de IMM-uri britanice cu putere de decizie și 2 000 de consumatori demonstrează importanța acestora pentru creșterea economică și provocările asociate.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Citiți articolul
SHEIN IPO Valoare scade la 50 miliarde dolari
3 min. de lectură

SHEIN IPO Valoare scade la 50 miliarde dolari

Potrivit unui raport exclusiv al Reuters, Shein trece prin ceea ce noi, cei din industrie, numim un „moment de verificare a realității”. Afacerea este următoarea: Shein se gândește să debuteze pe bursa de la Londra, dar există o piedică. Incredibil, evaluarea lor actuală de 50 de miliarde de dolari este cu aproximativ un sfert mai […]

Citiți articolul
Planul Google de investiții în inteligență artificială de 75 de miliarde de dolari pentru 2025
2 min. de lectură

Planul Google de investiții în inteligență artificială de 75 de miliarde de dolari pentru 2025

Într-o declarație a directorului general Sundar Pichai cu privire la publicarea câștigurilor Alphabet pentru T4 2024, compania a afirmat că intenționează să cheltuiască aproximativ 75 de miliarde de dolari pentru cheltuieli de capital în 2025. Aceasta este o creștere semnificativă față de cele 32,3 miliarde de dolari care au fost cheltuite în 2023 și arată […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Citiți articolul
Bridge Now

Ultimele noutăți chiar ACUM

10+ necitit

10+