4 min. de lectură

Marketing cross-channel pentru comerțul electronic: cheia succesului

CleverTap, o platformă lider de implicare și retenție a clienților, a făcut lumină asupra rolului critic al marketingului cross-channel pentru comerțul electronic. Informațiile lor dezvăluie modul în care comercianții cu amănuntul online pot folosi în mod eficient mai multe canale de comunicare pentru a spori implicarea clienților, a crește vânzările și a îmbunătăți ratele de retenție. Prin integrarea perfectă a strategiilor prin e-mail, SMS, notificări push și platforme de socializare, companiile de comerț electronic pot crea o călătorie coerentă a clienților care crește semnificativ ratele de conversie și valoarea totală.

This article was translated for you by artificial intelligence
Marketing cross-channel pentru comerțul electronic: cheia succesului
Sursă: Depositphotos

Marketingul cross-channel pentru comerțul electronic nu înseamnă doar utilizarea mai multor platforme pentru a implica clienții. Este vorba despre crearea unei experiențe perfecte și consistente în toate punctele de contact. Spre deosebire de marketingul multicanal, unde canalele adesea nu reușesc să prevină lacunele, strategiile multicanal integrează interacțiunile astfel încât clienții să primească mesaje personalizate și relevante pe tot parcursul călătoriei, indiferent de platformă.

În timp ce marketingul multicanal implică utilizarea mai multor canale fără integrare între ele, marketingul pe mai multe canale asigură o experiență conectată pe toate canalele pe care le utilizează clientul.

Adaptarea strategiilor în funcție de faza de creștere a afacerii

Eficacitatea marketingului cross-channel pentru comerțul electronic este strâns legată de faza de creștere a companiei. Pentru întreprinderile mici, este esențial să utilizeze canale rentabile, cum ar fi notificările push, mesajele în aplicație și e-mailul.

„Se pare că companiile aflate în faza lor inițială de creștere acordă prioritate rentabilității prin utilizarea canalelor ieftine, cum ar fi notificările push, în aplicație, căsuța de e-mail de notificări și e-mailul. SMS și WhatsApp au costuri mai mari în comparație cu canalele menționate mai sus și devin parte a marketingului cross-channel atunci când companiile cresc în ceea ce privește utilizatorii activi lunar pentru a justifica investiția în ei”, afirmă CleverTap.

Detalii specifice în regiuni sau industrii

Diferențele regionale joacă un rol crucial în performanța canalului pentru marketingul cross-channel de comerț electronic. De exemplu, în timp ce e-mailul rămâne dominant în SUA și Europa, SMS-ul este deosebit de puternic în regiuni precum China și SUA. WhatsApp, la rândul său, are o bază puternică de utilizatori în America de Sud și Asia. Oferă oportunități de implicare de neegalat, în special pentru sectoarele de comerț electronic și fintech.

Când companiile înțeleg preferințele clienților, acestea vor rezona mai bine cu publicul local, menținând în același timp o prezență interconectată. Cunoașterea acestor detalii este deosebit de importantă atunci când vă extindeți.

Cross-Channel Marketing: The E-commerce Game-Changer :Discover how integrating email, SMS, push notifications, and social media can boost your online retail success. Learn to create seamless customer journeys that drive engagement and sales.

Source: CleverTap

Optimizarea strategiei de canal

Profesioniștii în comerțul electronic trebuie să-și optimizeze mixul de canale în funcție de specificul industriei. De exemplu, industria jocurilor de noroc înregistrează rate ridicate de implicare prin notificări push web, în timp ce comerțul electronic beneficiază foarte mult de mesaje în aplicație și notificări push. În schimb, sectorul financiar se bazează foarte mult pe canale sigure, cum ar fi e-mailul.

O strategie de marketing cross-channel bine executată pentru comerțul electronic crește nu numai conversiile inițiale, ci și implicarea și retenția clienților pe termen lung. De exemplu, integrarea mai multor canale poate crește ratele de finalizare a integrării cu până la 26% în industria fintech și poate crește semnificativ implicarea în prima lună în modelele de abonament.

În industria jocurilor, combinarea e-mailului, a notificărilor push și a mesajelor în aplicație poate crește nivelul de implicare cu 13%, demonstrând puterea unei abordări multicanal în susținerea interacțiunii continue cu utilizatorii.

Marketingul pe mai multe canale iubește datele

Pentru companiile de comerț electronic, este esențial să ia decizii bazate pe date. Înțelegând preferințele regionale, specificul industriei și alte detalii menționate mai sus, puteți crea strategii care susțin implicarea semnificativă a publicului țintă. Creșterea conversiilor și loialitatea clienților ar putea fi un bonus plăcut. Așteptările consumatorilor sunt într-adevăr mai mari ca niciodată, ceea ce face ca marketingul eficient pe mai multe canale pentru comerțul electronic să fie mai important ca niciodată.

Distribuiți articolul
Articole similare
Micile magazine electronice se confruntă cu o scădere a veniturilor în timp ce piața crește
5 min. de lectură

Micile magazine electronice se confruntă cu o scădere a veniturilor în timp ce piața crește

Piața comerțului electronic în general sărbătorește creșterea, dar magazinele online mici se luptă în liniște. Noi date de la Uptain arată că magazinele mici înregistrează cele mai slabe performanțe de vânzări din ultimele trimestre, chiar dacă titlurile din industrie sunt pline de povești de succes.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Optimizarea imaginilor Amazon: De ce contează elementele vizuale pe Amazon
8 min. de lectură

Optimizarea imaginilor Amazon: De ce contează elementele vizuale pe Amazon

Să recunoaștem, atunci când faceți cumpărături online, nu citiți fiecare cuvânt. Derulați, priviți și faceți clic pe ceea ce vă atrage atenția. Acesta este exact modul în care cumpărătorii se comportă pe Amazon, motiv pentru care optimizarea imaginii Amazon nu este doar importantă – este totul. Dar nu este vorba doar despre a face lucrurile […]

Stanislav Malinovski Stanislav Malinovski
Senior Project Manager, New Wave Digital
Personalizarea clienților în comerțul electronic: Cum să stimulați implicarea clienților
32 min. de lectură

Personalizarea clienților în comerțul electronic: Cum să stimulați implicarea clienților

Imaginați-vă că intrați în magazinul dvs. local preferat și proprietarul vă salută pe nume, știind deja ce v-ar putea plăcea. Își amintește de ultima dvs. achiziție și vă indică un articol nou care îl completează perfect. Acest tip de atingere personală vă face să vă simțiți apreciat și vă face să reveniți. În lumea comerțului […]

Dimitar Dimitrov Dimitar Dimitrov
CEO, Wincompany.io | Socialscore.io