
Începând cu 28 martie 2024, fiecare magazin electronic din Ungaria trebuie să ofere clienților livrarea bunurilor prin intermediul Magyar Posta (poșta maghiară). Detaliile sunt furnizate de APEK din Cehia într-un memoriu juridic în limba engleză. Acestea sunt detaliate și pe blogul Post without Borders
: „Obligația de a oferi livrarea prin Magyar Posta se aplică tuturor întreprinderilor care vizează piața maghiară. Excepția este atunci când comerciantul livrează bunurile direct din străinătate. Prin urmare, dacă un magazin electronic trimite colete direct din Germania în Ungaria, Magyar Posta nu poate asigura livrarea și, prin urmare, nu trebuie să fie inclusă în oferta de transportatori a magazinului în cauză”. Sursa APEK.cz citată la 27.3.2024, ora 14:48.
Modificarea legii este menită să promoveze întreprinderile de stat, iar regulamentul se va aplica ofertei. Va fi la latitudinea clientului să decidă dacă să aleagă Poșta Ungară sau concurenții săi pentru a-și livra comanda. Cu toate acestea, e-shop-urile trebuie să ofere posibilitatea de a alege dintre toate metodele de livrare oferite de oficiul poștal: livrare la domiciliu (la adresă), livrare la oficiul poștal, livrare la un punct de colectare sau la cutii de colectare. Poșta maghiară a publicat pe site-ul său prețuri fixe pentru e-shop-uri. De exemplu, Magyar Posta a stabilit un preț maxim de 990 HUF (aprox. 2,5 EUR) pentru livrarea la un oficiu poștal sau la o cutie poștală, iar livrarea la domiciliu ar trebui să coste 1 990 HUF (aprox. 5 EUR). Prețul depinde de greutatea coletului. Respectarea reglementărilor guvernamentale este monitorizată de Autoritatea pentru Protecția Consumatorilor. Nerespectarea reglementărilor este considerată a fi în detrimentul intereselor consumatorilor și poate duce la luarea de măsuri de către autoritățile competente. Consecințele juridice pot include o amendă.