
Un sondaj recent BRC a constatat:
- 13% dintre noi vor crește cheltuielile cu alimentele, berea, vinul și băuturile spirtoase
- 9% vor găzdui sau participa la întâlniri cu prietenii și familia pentru a viziona meciurile
- 6% vor cumpăra un televizor sau un dispozitiv electronic nou pentru a ține pasul cu acțiunea.
Potrivit lui Kris Hamer, directorul de politici al BRC, „comercianții cu amănuntul britanici ar putea marca un hat-trick” cu alimente, electronice și mărfuri oficiale.
Un studiu separat VoucherCode și GlobalData a analizat impactul Euro 2024 asupra economiei Regatului Unit. Cercetarea a constatat că 35,4 milioane dintre noi vor urmări turneul de acasă, pub-uri și restaurante, iar 30,7 milioane vor urmări cel puțin un meci cu echipa Angliei.

Source: Euronews.com
Raportul estimează că Euro 2024 va adăuga 2,75 miliarde de lire sterline economiei britanice , cu cheltuieli sporite pentru vânzările de alimente și băuturi, electronice, suveniruri, gătit în grădină și multe altele. Jumătate din această sumă va fi pe alimente și băuturi, 1,67 miliarde de lire sterline.
În ceea ce privește băuturile, berea este câștigătorul clar, cu 82 de milioane de halbe așteptate să fie consumate în timpul turneului. Vinul și Aperol Spritzes vor fi, de asemenea, populare.
Turneul nu crește doar cheltuielile în Marea Britanie, ci și în alte țări europene. Cercetarea GfK x NielsenIQ a constatat că 110.000 de televizoare suplimentare au fost vândute în Franța în acest an datorită UEFA Euro și Jocurilor Olimpice de la Paris 2024. În urma calificării Turciei la Euro, a existat o creștere mare a vânzărilor de televizoare pe ecran mare în țară.