
Un sondaj recent BRC a constatat:
- 13% dintre noi își vor crește cheltuielile pentru alimente, bere, vin și băuturi spirtoase
- 9% vor găzdui sau vor participa la întâlniri cu prietenii și familia pentru a urmări meciurile
- 6% vor cumpăra un televizor sau un dispozitiv electronic nou pentru a ține pasul cu acțiunea.
Potrivit lui Kris Hamer, director de politici BRC, „comercianții cu amănuntul britanici ar putea obține un hat-trick” cu alimente, electronice și mărfuri oficiale.
Un studiu separat VoucherCode și GlobalData a analizat impactul Euro 2024 asupra economiei Regatului Unit. Cercetarea a constatat că 35,4 milioane dintre noi vor urmări turneul de acasă, pub-uri și restaurante, iar 30,7 milioane urmăresc cel puțin un meci cu echipa Angliei.

Source: Euronews.com
Raportul estimează că Euro 2024 va adăuga 2,75 miliarde de lire sterline economiei britanice , cu cheltuieli crescute pentru vânzări de alimente și băuturi, electronice, suveniruri, gătit în grădină și multe altele. Jumătate din aceasta va fi pe mâncare și băutură, 1,67 miliarde de lire sterline.
În ceea ce privește băuturile, berea este câștigătoarea clară, cu 82 de milioane de halbe care se așteaptă să fie consumate în timpul turneului. Vinul și Aperol Spritzes vor fi, de asemenea, populare.
Turneul nu crește doar cheltuielile în Marea Britanie, ci și în alte țări europene. Cercetarea GfK x NielsenIQ a constatat că 110.000 de televizoare suplimentare au fost vândute în Franța în acest an datorită UEFA Euro și Jocurile Olimpice de la Paris 2024. După calificarea Turciei la Euro, a existat o creștere mare a vânzărilor de televizoare pe ecran mare în țară.