Specific: Obiectivele ar trebui să fie clare și precise, nu vagi. Măsurabil: Ar trebui să puteți cuantifica sau cel puțin să aveți o modalitate de a măsura progresul.
Fezabil: Obiectivele ar trebui să fie realiste și realizabile, având în vedere resursele și constrângerile tale.
Pertinent: Obiectivul ar trebui să se alinieze cu obiectivele mai largi și să merite.
Încadrat în timp: Ar trebui să existe un interval de timp specific pentru atingerea obiectivului.
Acest cadru ajută la crearea unor obiective bine definite, care au mai multe șanse de a fi atinse. De exemplu, în loc să spui „Vreau să cresc vânzările”, un obiectiv SMART ar fi „Creșterea veniturilor lunare din vânzări cu 15% în următorul trimestru prin lansarea a două noi linii de produse și extinderea campaniei noastre de marketing prin e-mail”. Utilizarea obiectivelor SMART poate îmbunătăți concentrarea, crește motivația și oferă o cale clară spre succes atât în context personal, cât și profesional. Ele ajută la transformarea intențiilor vagi în planuri concrete de acțiune.