Tipuri comune de meta etichete
1. Meta descriere
Oferă un scurt rezumat al conținutului paginii web, utilizat de motoarele de căutare pentru a fi afișat în rezultatele căutării.
<meta name=”description” content=”Aceasta este o pagină web despre metatag-urile HTML și funcțiile lor.” >
2. Meta cuvinte cheie
Specifică cuvintele cheie relevante pentru conținutul paginii. (Mai puțin important pentru SEO în zilele noastre.)
<meta name=”keywords” content=”HTML, meta tags, webpage, SEO”>
3. Fereastră de vizualizare
Controlează modul în care pagina web este afișată pe dispozitivele mobile.
<meta name=”viewport” content=”width=device-width, initial-scale=1.0″>
4. Set de caractere
Specifică codificarea caracterelor pentru pagina web (UTF-8 este utilizat în mod obișnuit).
<meta charset=”UTF-8″>
5. Autor
Specifică numele autorului conținutului.
<meta name=”author” content=”John Doe”>
Exemplu de meta etichete în HTML
<! DOCTYPE html>
<html>
<cap>
<meta charset=”UTF-8″>
<meta name=”description” content=”Aflați totul despre metatag-urile HTML și despre modul în care acestea îmbunătățesc SEO și funcționalitatea paginii.” >
<meta name=”keywords” content=”HTML, meta tags, SEO”>
<meta name=”viewport” content=”width=device-width, initial-scale=1.0″>
<meta name=”author” content=”Jane Smith”>
<title>Înțelegerea meta etichetelor</title>
</cap>
<corp>
<h1>Bine ați venit la tutorialul Meta Tag</h1>
</corp>
</html>
Importanța meta etichetelor
– SEO: Metatag-urile, în special descrierea și cuvintele cheie, ajută motoarele de căutare să înțeleagă conținutul unei pagini.
– Experiența utilizatorului: Etichete precum „viewport” îmbunătățesc capacitatea de răspuns mobilă.
– Metadate: Oferă informații suplimentare (autor, set de caractere) utile pentru browsere și motoarele de căutare.