5 min. de lectură

YouTube Shorts extinde capacitățile publicitare

Google a introdus recent noi funcții de publicitate pe YouTube, concepute pentru a ajuta mărcile de comerț electronic să-și vizeze publicul mai eficient în diferite formate, inclusiv YouTube Shorts. Să examinăm actualizările cheie relevante pentru profesioniștii din comerțul electronic, concentrându-ne pe oportunități practice de îmbunătățire a performanței anunțurilor, direcționare și colaborare cu creatorii.

This article was translated for you by artificial intelligence
YouTube Shorts extinde capacitățile publicitare
Sursă: Depositphotos

YouTube Shorts a devenit o platformă unică pentru a ajunge la public. Să ne uităm la noile formate și comenzi ale anunțurilor.

„Pentru mărci, YouTube este un loc în care poți ajunge și interacționa cu publicul pe parcursul întregii călătorii de cumpărare, inclusiv YouTube Shorts, care poate dura acum până la 3 minute. De fapt, potrivit cercetării Morgan Stanley AlphaWise, 40% dintre utilizatorii YouTube Shorts nu folosesc deloc Instagram Reels sau TikTok”, a declarat Google.

Campanii exclusive de scurtmetraje

Mărcile pot plasa acum reclame exclusiv în secțiunea Shorts, optimizând reclamele pentru consumatorii de conținut mobil de scurtă durată.

Anunțuri interactive cu autocolante

Până la sfârșitul anului, advertiserii pot folosi stickere în reclamele Shorts care sunt generate automat din imaginile produselor. Scopul este de a face reclamele Shorts mai interactive și mai captivante pentru utilizatori.

Anunțuri imagine animate pentru campaniile Demand Gen

Aceste anunțuri atrag imagini de produse din Google Merchant Center și le prezintă într-un format animat pentru campaniile Demand Gen, transformând imaginile statice în unități publicitare mai dinamice și crescând ratele de implicare. Avantajul este disponibilitatea lor globală.

Instrumente îmbunătățite de măsurare a performanței

Google introduce noi instrumente pentru măsurarea eficienței anunțurilor pe Shorts. Viziunea este ca creatorii să înțeleagă mai bine impactul campaniei lor.

Primul dintre aceste instrumente este măsurarea creșterii vânzărilor prin intermediul terților. Mărcile vor putea determina modul în care reclamele Shorts afectează vânzările reale, obținând o imagine mai clară a efectului publicității asupra conversiilor.

Un alt beneficiu sunt sondajele de conștientizare integrate direct în mediul Shorts. Aceste sondaje permit mărcilor să urmărească modificările în gradul de conștientizare a mărcii sau în interesul utilizatorilor direct acolo unde utilizatorii sunt activi. Aceste instrumente permit mărcilor nu numai să înțeleagă mai bine modul în care reclamele lor afectează consumatorii, ci și să vizeze și să adapteze conținutul mai eficient pentru rezultate mai bune.

Brands can now place ads exclusively in the Shorts section, optimising advertisements for consumers of short-form mobile content.

Source: Google

Campanii AI și flexibilitate a formatului

Google îmbunătățește campaniile bazate pe inteligență artificială care rulează pe YouTube, inclusiv Shorts și formatul in-stream. Această actualizare oferă mărcilor posibilitatea de a îmbunătăți modul în care sunt afișate anunțurile lor în funcție de obiectivele campaniei.

Google a introdus noi controale care le permit agenților de publicitate să decidă unde apar anunțurile lor – fie exclusiv pe Shorts, doar în formate in-stream sau ambele simultan. În acest fel, agenții de publicitate pot optimiza mai bine acoperirea și implicarea utilizatorilor, luând în considerare comportamentul publicului lor în diferite formate.

O altă îmbunătățire este utilizarea inteligenței artificiale pentru ajustarea automată a formatului video. Google AI poate adapta acum dimensiunile anunțurilor pentru a se potrivi diferitelor formate YouTube, menținând în același timp elemente importante ale mărcii. Această abordare inteligentă asigură că publicitatea rămâne eficientă și consecventă vizual, indiferent de locul în care apare, crescând astfel performanța sa generală pe platformă.

Creatorii joacă un rol semnificativ pe YouTube și, prin urmare, Google extinde instrumentele pentru mărcile care doresc să-și utilizeze eficient potențialul de a construi conexiuni cu publicul.

Reclamele de parteneriat prin BrandConnect, disponibile la nivel global, permit mărcilor de comerț electronic să încorporeze videoclipuri create de creatori în campaniile lor. Conform datelor Google, aceste anunțuri care colaborează cu creatorii YouTube Shorts obțin rate de conversie cu până la 20% mai mari în comparație cu anunțurile care conțin doar conținut de marcă.

Google a introdus, de asemenea, noi API-uri de conectare video și gestionarea centralizată a colaborării. Acest API permite mărcilor să gestioneze mai multe solicitări de conectare a videoclipurilor cu creatorii, în timp ce un tablou de bord centralizat în Google Ads simplifică semnificativ urmărirea și gestionarea acestor parteneriate.

Opțiuni de selecție YouTube și de preluare a creatorilor

Pentru campaniile axate pe vizibilitate, YouTube Select oferă acum 100% din cota de voce pe canalele principale ale creatorilor selectați. Acest lucru oferă mărcilor prezență exclusivă pe aceste canale.

Din păcate, această opțiune este disponibilă în prezent doar în SUA, dar Google plănuiește o lansare globală mai largă în 2025.

Acest nou set de instrumente reflectă concentrarea Google pe furnizarea de formate de publicitate flexibile, măsurabile și creative pe YouTube. Opțiunile de direcționare actualizate, instrumentele de măsurare îmbunătățite și colaborarea extinsă cu creatorii urmăresc să ajute mărcile să ajungă mai eficient la audiențe în fiecare etapă a călătoriei de cumpărare pe o platformă care acoperă atât conținut scurt, cât și conținut lung.

Distribuiți articolul
Articole similare
IA, Deepfakes și site-uri web frauduloase. Marketingul digital nu a fost niciodată mai riscant
5 min. de lectură

IA, Deepfakes și site-uri web frauduloase. Marketingul digital nu a fost niciodată mai riscant

Publicitatea digitală se schimbă mai rapid ca niciodată, iar mărcile de comerț electronic, împreună cu agențiile de marketing, trebuie să țină pasul cu noile provocări și oportunități. Raportul Industry Pulse trasează tendințele, amenințările, deepfakes și inovațiile care vor influența publicitatea online în anul următor. Acesta se bazează pe opiniile experților în media digitală – publicitari, […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Citiți articolul
Ancheta UE relevă că: 52% dintre vânzătorii de produse second-hand încalcă drepturile consumatorilor
4 min. de lectură

Ancheta UE relevă că: 52% dintre vânzătorii de produse second-hand încalcă drepturile consumatorilor

Comisia Europeană a publicat recent rezultatele îngrijorătoare ale monitorizării sale extinse a vânzătorilor online de bunuri second-hand. Conform raportului oficial al CE și al autorităților naționale de protecție a consumatorilor din 27 de țări (25 de state membre ale UE plus Islanda și Norvegia), până la 52% din magazinele electronice monitorizate încalcă legislația Uniunii Europene […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Citiți articolul
Bridge Now

Ultimele noutăți chiar ACUM

10+ necitit

10+