3 min. de lectură

Reclamele care sparg tabuurile stimulează creșterea mărcii și atenția consumatorilor

Un raport recent al Effie UK și Ipsos arată că campaniile publicitare care încalcă tabuurile pot crește semnificativ atenția și pot promova creșterea brandului pe termen lung.

This article was translated for you by artificial intelligence
Reclamele care sparg tabuurile stimulează creșterea mărcii și atenția consumatorilor
Sursă: Depositphotos

Captarea atenției consumatorilor în rândul multor concurenți este o provocare nu numai în comerțul electronic. Raportul „Breaking Tabuos: How breaking convention payout” folosește date din baza de date de testare creativă a Ipsos pentru a ilustra eficiența reclamelor încărcate emoțional care depășesc limitele.

Analiza arată că reclamele care aleg să iasă de pe cărări bătătorite și să aducă teme neconvenționale pot crește atenția cu până la 21%.

Crearea de reclame încărcate emoțional poate aduce rezultate comerciale mai eficiente pentru mărci. Anunțurile pozitive care conțin aceste elemente au cu aproximativ 40% mai multe șanse să susțină creșterea mărcii pe termen lung și să reducă sensibilitatea la prețul mărcii.

Aceasta înseamnă că o abordare îndrăzneață în publicitate care încalcă convențiile nu numai că atrage imediat atenția, ci promovează și loialitatea clienților pe termen lung și puterea mărcii.

În ciuda acestor avantaje clare, unele mărci încă ezită să-și lase anunțurile să iasă din zona de confort. Desigur, fiecare monedă are două fețe. Când încercați să evocați emoții, trebuie să vă bazați pe faptul că acestea nu sunt întotdeauna doar pozitive.

Source: Depositphotos

Datele Ipsos arată o creștere cu 107% a preocupărilor legate de reacțiile negative la susținerea drepturilor femeilor. Această teamă este de înțeles într-o perioadă în care brandurile riscă să fie percepute ca insensibile sau să se confrunte cu așa-numita Cancel Culture.

Pentru brandurile de comerț electronic, aceste constatări evidențiază beneficiile potențiale ale împingerii cu îndrăzneală a limitelor în publicitate. Prin crearea de reclame cu rezonanță emoțională și neconvenționale, afacerile de comerț electronic pot capta atenția consumatorilor, pot încuraja loialitatea pe termen lung și, în cele din urmă, pot obține un succes comercial mai mare.

Ipsos a monitorizat 36 de campanii publicitare și a urmărit modul în care s-a vorbit despre acestea. Perspectivele au dezvăluit patru domenii care sporesc succesul și percepția pozitivă:

  1. Impactul cultural: Ipsos recomandă crearea de reclame care reflectă lumea reală. Pune o valoare mai mare pe nevoia de a spune ceva, nu de a vinde ceva.
  2. Creativitate îndrăzneață: Când aduci controverse, încearcă să le condimentezi puțin. Surprinderea publicului larg cu imagini neconvenționale, execuție sau copiere vă poate ajuta să îi transformați în clienți.
  3. Sentimente pozitive: Controversa campaniei atacă simțurile. Încercați să faceți impresia finală pozitivă.
  4. Creați controverse: Amintiți-vă că nu trebuie să mulțumiți pe toată lumea. Acesta este riscul controverselor, iar comentariile detractorilor confirmă faptul că ați atins cu adevărat o coardă sensibilă.
Distribuiți articolul
Articole similare
De ce M&S a ales TikTok Shop și Zalando pentru creștere
3 min. de lectură

De ce M&S a ales TikTok Shop și Zalando pentru creștere

Gigantul britanic de retail Marks & Spencer își schimbă semnificativ strategia de vânzări online. Potrivit unui raport ChannelX, compania a semnat un acord cu Zalando pentru a se ocupa de toată logistica din Europa continentală și intră simultan în TikTok Shop, unde un produs de înfrumusețare se vinde la fiecare secundă în Marea Britanie.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Magazinul TikTok a blocat 70 de milioane de produse în șase luni
3 min. de lectură

Magazinul TikTok a blocat 70 de milioane de produse în șase luni

TikTok Shop a publicat cifre care arată amploarea luptei împotriva fraudei în comerțul online. Platforma a respins peste 70 de milioane de produse înainte de listare în primele șase luni ale anului 2025 – cu 40% mai mult decât în semestrul precedent. În plus, au refuzat 1,4 milioane de cereri de înregistrare a vânzătorilor.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Returnările de depozit pot funcționa pentru produse cosmetice? Kaufland testează ideea
3 min. de lectură

Returnările de depozit pot funcționa pentru produse cosmetice? Kaufland testează ideea

Retailerul german lansează un proiect pilot care ar putea schimba jocul ambalajelor. Clienții Kaufland din München returnează acum ambalajele goale de cosmetice în același mod în care ar returna o sticlă de Coca-Cola – pentru 29 de cenți fiecare la aparatul de depozitare. Detaliile provin din comunicatul de presă al lui Kaufland publicat în redacția […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU