3 min. de lectură

Reclamele care sparg tabuurile stimulează creșterea mărcii și atenția consumatorilor

Un raport recent al Effie UK și Ipsos arată că campaniile publicitare care încalcă tabuurile pot crește semnificativ atenția și pot promova creșterea brandului pe termen lung.

This article was translated for you by artificial intelligence
Reclamele care sparg tabuurile stimulează creșterea mărcii și atenția consumatorilor
Sursă: Depositphotos

Captarea atenției consumatorilor în rândul multor concurenți este o provocare nu numai în comerțul electronic. Raportul „Breaking Tabuos: How breaking convention payout” folosește date din baza de date de testare creativă a Ipsos pentru a ilustra eficiența reclamelor încărcate emoțional care depășesc limitele.

Analiza arată că reclamele care aleg să iasă de pe cărări bătătorite și să aducă teme neconvenționale pot crește atenția cu până la 21%.

Crearea de reclame încărcate emoțional poate aduce rezultate comerciale mai eficiente pentru mărci. Anunțurile pozitive care conțin aceste elemente au cu aproximativ 40% mai multe șanse să susțină creșterea mărcii pe termen lung și să reducă sensibilitatea la prețul mărcii.

Aceasta înseamnă că o abordare îndrăzneață în publicitate care încalcă convențiile nu numai că atrage imediat atenția, ci promovează și loialitatea clienților pe termen lung și puterea mărcii.

În ciuda acestor avantaje clare, unele mărci încă ezită să-și lase anunțurile să iasă din zona de confort. Desigur, fiecare monedă are două fețe. Când încercați să evocați emoții, trebuie să vă bazați pe faptul că acestea nu sunt întotdeauna doar pozitive.

Source: Depositphotos

Datele Ipsos arată o creștere cu 107% a preocupărilor legate de reacțiile negative la susținerea drepturilor femeilor. Această teamă este de înțeles într-o perioadă în care brandurile riscă să fie percepute ca insensibile sau să se confrunte cu așa-numita Cancel Culture.

Pentru brandurile de comerț electronic, aceste constatări evidențiază beneficiile potențiale ale împingerii cu îndrăzneală a limitelor în publicitate. Prin crearea de reclame cu rezonanță emoțională și neconvenționale, afacerile de comerț electronic pot capta atenția consumatorilor, pot încuraja loialitatea pe termen lung și, în cele din urmă, pot obține un succes comercial mai mare.

Ipsos a monitorizat 36 de campanii publicitare și a urmărit modul în care s-a vorbit despre acestea. Perspectivele au dezvăluit patru domenii care sporesc succesul și percepția pozitivă:

  1. Impactul cultural: Ipsos recomandă crearea de reclame care reflectă lumea reală. Pune o valoare mai mare pe nevoia de a spune ceva, nu de a vinde ceva.
  2. Creativitate îndrăzneață: Când aduci controverse, încearcă să le condimentezi puțin. Surprinderea publicului larg cu imagini neconvenționale, execuție sau copiere vă poate ajuta să îi transformați în clienți.
  3. Sentimente pozitive: Controversa campaniei atacă simțurile. Încercați să faceți impresia finală pozitivă.
  4. Creați controverse: Amintiți-vă că nu trebuie să mulțumiți pe toată lumea. Acesta este riscul controverselor, iar comentariile detractorilor confirmă faptul că ați atins cu adevărat o coardă sensibilă.
Distribuiți articolul
Articole similare
Cum a ajuns un start-up lituanian la 12,5 miliarde de dolari fără să devină public
3 min. de lectură

Cum a ajuns un start-up lituanian la 12,5 miliarde de dolari fără să devină public

Toată lumea cunoaște Vinted pentru cumpărarea și vânzarea de haine, dar puțini știu cum acest startup lituanian a devenit un gigant de 12,5 miliarde de dolari. Deși au rămas privați, ei au construit una dintre cele mai mari povești de succes din Europa în domeniul comerțului electronic, iar călătoria lor de creștere s-ar putea să […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Cum schimbă căutarea vizuală Pinterest modul în care descoperim și cumpărăm
3 min. de lectură

Cum schimbă căutarea vizuală Pinterest modul în care descoperim și cumpărăm

Pinterest arată că atunci când vine vorba de gust și stil, cuvintele uneori nu sunt suficiente. O imagine poate atinge exact ceea ce te-ai chinui să cauți cu text. Prin intermediul căutării vizuale, aceasta poate conduce utilizatorii la produsul exact fără un singur cuvânt scris. Iar noile date arată că din ce în ce mai […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Bridge Now

Ultimele noutăți chiar ACUM

10+ necitit

10+