2 min. de lectură

Comerțul electronic generează 7% din PIB-ul Italiei și creează 1,6 milioane de locuri de muncă

Netcomm a efectuat recent cercetări care au evidențiat impactul economic semnificativ al comerțului electronic în Italia. Prezentat la o conferință organizată la Roma în luna mai, studiul evidențiază relevanța crescândă a sectorului pentru economia națională.

This article was translated for you by artificial intelligence
Comerțul electronic generează 7% din PIB-ul Italiei și creează 1,6 milioane de locuri de muncă
Sursă: Depositphotos

Cu 7% din PIB-ul Italiei, se preconizează că comerțul electronic va genera o valoare comună remarcabilă de 133 de miliarde de euro până în 2022. Reflectând creșterea globală a veniturilor industriei, aceasta arată o creștere notabilă de 13,9% față de anul precedent.

Cifrele privind ocuparea forței de muncă sunt, de asemenea, surprinzătoare; Sectorul de marketing pentru comerțul electronic oferă acum 1,6 milioane de locuri de muncă, în creștere cu 12,4% față de 2021. Având în vedere că sectorul plătește compensații brute de 35 de miliarde de euro, acest lucru explică 6,4% din totalul ocupării forței de muncă din Italia și arată o rată anuală de creștere de 13,2%.

Efectele economice de domino ajung în vistieria publică, permițând guvernului italian să aloce 49,6 miliarde de euro pentru infrastructură și servicii. Aceste cheltuieli reprezintă 9,1% din veniturile fiscale ale Italiei în 2022 și 37% din întreaga valoare creată de marketingul comerțului electronic.

Există încă mult loc pentru dezvoltare, chiar și cu aceste semne încurajatoare. De la 2,6% în 2015 la 4,7% din totalul vânzărilor companiilor italiene acum, marketingul de comerț electronic arată un potențial neexploatat. Netcomm subliniază necesitatea unei mai bune digitalizări în rândul companiilor italiene și sprijină încurajarea politicilor, în special pentru creșterea comerțului transfrontalier.

Secretarul General al E-commerce Europe, Luca Cassetti, a prezentat manifestul E-commerce Europe pentru alegerile europene din 2018 în cadrul conferinței. Subliniind importanța critică a comerțului electronic în stabilirea competitivității viitoare a Italiei și a Europei, această lucrare descrie obiectivele și nevoile esențiale ale sectorului.

Distribuiți articolul
Articole similare
6 metode CRM dovedite care transformă experiența clienților
8 min. de lectură

6 metode CRM dovedite care transformă experiența clienților

Cum ar fi dacă o schimbare simplă ar putea transforma clienții supărați în fani loiali, chiar înainte ca aceștia să se plângă? La Metrica Ltd., am descoperit că secretul nu este o livrare mai rapidă sau prețuri mai mici – ci cunoașterea atât de bine a clienților încât problemele dispar înainte să înceapă. Iată 6 […]

Milena Ramcheva Milena Ramcheva
CEO, METRICA Ltd.
Customer Personas în 2025: De ce nu reușesc ale tale (și cum să le repari)
28 min. de lectură

Customer Personas în 2025: De ce nu reușesc ale tale (și cum să le repari)

Personajele clienților care au stat la baza campaniilor de marketing de succes devin rapid învechite. Pe măsură ce cookie-urile terță parte dispar și comportamentul consumatorilor se fragmentează în zeci de puncte de contact, companiile care se agață de metodele învechite de creare a persona-lor ratează ținta – uneori cu mult. Dimitar Dimitrov de la Wincompany […]

Dimitar Dimitrov Dimitar Dimitrov
CEO, Wincompany.io | Socialscore.io
Cum îmbunătățește CRM experiența clienților?
4 min. de lectură

Cum îmbunătățește CRM experiența clienților?

Sistemele CRM au devenit indispensabile pentru companiile care doresc să-și îmbunătățească relațiile cu clienții. Aceste platforme transformă experiența clienților prin centralizarea datelor, personalizarea interacțiunilor și eficientizarea comunicării pe toate canalele, ceea ce duce în cele din urmă la îmbunătățirea satisfacției clienților și a ratelor de retenție.