![Comerțul electronic generează 7% din PIB-ul Italiei și creează 1,6 milioane de locuri de muncă](https://www.ecommercebridge.ro/wp-content/uploads/2024/07/8a1d3084_italy-ecommerce.jpg)
Cu 7% din PIB-ul Italiei, se preconizează că comerțul electronic va genera o valoare comună remarcabilă de 133 de miliarde de euro până în 2022. Reflectând creșterea globală a veniturilor industriei, aceasta arată o creștere notabilă de 13,9% față de anul precedent.
Cifrele privind ocuparea forței de muncă sunt, de asemenea, surprinzătoare; Sectorul de marketing pentru comerțul electronic oferă acum 1,6 milioane de locuri de muncă, în creștere cu 12,4% față de 2021. Având în vedere că sectorul plătește compensații brute de 35 de miliarde de euro, acest lucru explică 6,4% din totalul ocupării forței de muncă din Italia și arată o rată anuală de creștere de 13,2%.
Efectele economice de domino ajung în vistieria publică, permițând guvernului italian să aloce 49,6 miliarde de euro pentru infrastructură și servicii. Aceste cheltuieli reprezintă 9,1% din veniturile fiscale ale Italiei în 2022 și 37% din întreaga valoare creată de marketingul comerțului electronic.
Există încă mult loc pentru dezvoltare, chiar și cu aceste semne încurajatoare. De la 2,6% în 2015 la 4,7% din totalul vânzărilor companiilor italiene acum, marketingul de comerț electronic arată un potențial neexploatat. Netcomm subliniază necesitatea unei mai bune digitalizări în rândul companiilor italiene și sprijină încurajarea politicilor, în special pentru creșterea comerțului transfrontalier.
Secretarul General al E-commerce Europe, Luca Cassetti, a prezentat manifestul E-commerce Europe pentru alegerile europene din 2018 în cadrul conferinței. Subliniind importanța critică a comerțului electronic în stabilirea competitivității viitoare a Italiei și a Europei, această lucrare descrie obiectivele și nevoile esențiale ale sectorului.