
Un nou studiu realizat de YouGov a întrebat peste 2.000 de utilizatori de social media din Franța și Germania despre gândurile lor cu privire la aceste anunțuri. Se pare că majoritatea oamenilor nu sunt fani. Un procent enorm de 57% au spus că nu doresc deloc reclame personalizate , fie pentru produse, fie pentru politică. Doar 11% au fost de acord ca datele lor personale să fie utilizate pentru direcționarea anunțurilor.

Source: YouGov
Oamenii devin deosebit de înfiorați atunci când vine vorba de a fi clasificați în funcție de venit, opinii religioase sau evenimente de viață, cum ar fi sarcina sau doliul. Se simte invaziv și majoritatea cred că nu ar trebui permis.
Modul în care funcționează PPC și comportamentul nostru online este urmărit pentru reclame ridică, de asemenea, sprâncene. Fie că este vorba de ceea ce facem pe platformele sociale sau de activitatea noastră mai largă pe internet, o majoritate clară consideră că acest tip de supraveghere nu ar trebui utilizat pentru reclame.
Reclamele politice sunt o preocupare și mai mare. Aproape jumătate dintre respondenți se tem că aceste anunțuri direcționate ar putea afecta democrația. În Franța, acest număr sare la 50%.
O mare parte a problemei? Cei mai mulți dintre noi nu au nici o idee despre modul în care funcționează PPC și despre modul în care datele noastre sunt colectate și utilizate ulterior. Totul se întâmplă în spatele scenei, cu „consimțământul” nostru îngropat în acei termeni și condiții lungi pe care nu le-am citit niciodată.

Source: YouGov
Nu este vorba doar despre reclame enervante, pentru eample din campania PPC. Există preocupări reale cu privire la modul în care această direcționare poate polariza comunitățile, răspândi dezinformarea și chiar suprima voturile. În plus, atunci când vedem cu toții reclame diferite, este greu să purtăm o conversație publică despre afirmațiile lor.
Deci, ce se poate face? Credem că firmele de tehnologie trebuie să-și intensifice jocul, oferindu-ne mai mult control asupra datelor noastre și punând limite supravegherii intruzive. UE are șansa de a realiza acest lucru prin Actul legislativ privind serviciile digitale (DSA).
Sondajul nostru arată că oamenii sunt pregătiți pentru schimbare. Majoritatea doresc audituri independente ale algoritmilor social media pentru a preveni răspândirea conținutului dăunător. Mulți doresc, de asemenea, mai multă transparență cu privire la cine se află în spatele anunțurilor pe care le vedem și la modul în care sunt direcționate.
Având în vedere că urmează alegeri importante în Franța și Germania și DSA pe masă, acum este momentul să abordăm aceste preocupări. Acest sondaj este doar un instantaneu, dar este clar: oamenii nu sunt atât de încântați de personalizare pe cât ar vrea companiile de tehnologie să credem. Este timpul să regândim modul în care suntem vizați online?