
Zara este liderul mărcilor spaniole
Gigantul din domeniul modei Inditex își confirmă poziția dominantă, nava sa amiral Zara conducând clasamentul cu 33,947 miliarde de dolari, ceea ce reprezintă o creștere impresionantă de 36% față de anul precedent. Alte mărci ale grupului au înregistrat o creștere și mai substanțială – Massimo Dutti (+50%), Pull&Bear (+45%), Bershka (+47%) și Stradivarius (+44%). Competitorul Mango s-a îmbunătățit, de asemenea, cu 26%, ajungând la 1,835 miliarde de dolari.
Movistar și giganții bancari completează topurile
Movistar este marca lider în sectorul telecomunicațiilor , cu o valoare a mărcii de 12,619 miliarde de dolari, în timp ce BBVA conduce sectorul bancar cu o valoare a mărcii de 11,350 miliarde de dolari, iar Santander este la mică distanță, cu 9,203 miliarde de dolari.

Source: kantar.com
Comerțul cu amănuntul și tehnologia: Impulsul digital al Mercadona față de prezența limitată a startup-urilor
Mercadona este singuracompanie de retailde pe listă care își menține valoarea de 3,011 miliarde de dolari după o creștere de 33% și a anunțat planuri de a cheltui 250 de milioane de euro de acum până în 2028 pentru transformarea sa digitală. Clasamentul arată o prezență minimă a startup-urilor tehnologice, cu excepția Glovo, care apare ca singura firmă de nouă generație pe poziția 22, cu o valoare de 587 de milioane de dolari. Descoperirea arată că Spania rămâne fundamental dependentă de sectoarele consacrate, inclusiv moda, alături de sectorul bancar și energie.

Source: kantar.com
Perspectivă globală: Valoarea de 115 miliarde de dolari a mărcii Spaniei în clasamentul mondial
Valoarea de 115,589 miliarde de dolari a mărcii Spaniei arată o mare forță pe piața internă. Franța ocupă primul loc, cu o valoare uriașă a mărcii de 398,845 miliarde de dolari, urmată de Germania, cu 377,390 miliarde de dolari, și de India, cu 345,780 miliarde de dolari.Japonia (200,485 miliarde de dolari) și Canada (183,842 miliarde de dolari) se situează cu mult peste Spania, dar aceasta din urmă deține o poziție mai puternică decât mai multe piețe-cheie, inclusiv Brazilia (72,520 miliarde de dolari).Această poziționare indică faptul că, deși mărcile spaniole de modă sunt bine plasate, există o marjă mare de creștere pentru a face față celor mai puternice mărci din lume.