TikTok pare să schimbe modul în care oamenii consumă conținut sportiv. Dincolo de celebrități, influențatori și utilizatori obișnuiți, vedetele sportive și cluburile încep să profite și ele de oportunități. Mărcile încearcă să maximizeze utilizarea comunității TikTok Shop și să o direcționeze către efectuarea de achiziții direct pe platformă.
Hashtag-ul #sport este una dintre categoriile cu cele mai bune performanțe, cu milioane de videoclipuri pe rețelele sociale. Tocmai am văzut Campionatul European de Fotbal (cunoscut și sub numele de EURO), care a demonstrat puterea rețelelor sociale în implicarea sportivă. Hashtag-ul oficial #EUROS2024 ajuns la un milion de postări pe diverse rețele sociale doar în prima săptămână. Pe aceste rețele sociale, hashtag-ul pentru starul englez Jude Bellingham a strâns chiar și 62 de milioane de vizualizări, prezentând acoperirea și impactul conținutului sportiv pe rețelele sociale.
Odată cu viitoarele Jocuri Olimpice, TikTok a colaborat cu echipa britanică. Platforma va avea conținut exclusiv și posibilitatea de a achiziționa mărfuri oficiale. Brandurile sportive încep să profite și ele de această oportunitate.
„Sportul a ocupat întotdeauna un loc proeminent pe TikTok – de la momentele din culise de la Euro până la reacțiile din afara terenului în timpul Wimbledon. Din ce în ce mai multe mărci recunosc oportunitatea pe care o aduce fandom-ul și, prin urmare, lansează TikTok Shop, oferind fanilor șansa de a transforma performanțele sportivilor în vizualizări și ulterior în vânzări”, afirmă TikTok în declarația sa oficială.
De exemplu, Sports Direct are peste 4.000 de produse în magazinul său și a vândut sute de mingi de fotbal în timpul turneului EURO. După lansarea pe TikTok Shop, Sweaty Betty colaborează cu creatorii de fitness pentru a inspira oamenii să facă mișcare. Puma a reușit să obțină o creștere stelară a veniturilor de 737% în doar o săptămână – datorită TikTok Shop, cumpărăturilor live și unui program de afiliere pentru creatori.
Creșterea impresionantă a veniturilor Puma nu este o coincidență – a mizat pe o campanie strategică pe TikTok Shop. Brandul s-a concentrat pe vânzarea adidașilor Mayze la un preț redus și a investit în publicitate. Colaborarea cu influencerul Dawn Love, care a promovat produsele Puma în cinci fluxuri live pe rețeaua socială, a contribuit semnificativ la succesul campaniei. Veniturile zilnice ale companiei au crescut cu 182% chiar și după încheierea campaniei.