
Cheltuielile pentru achiziția de utilizatori ating maxime istorice
După un an 2023 dificil, în care recesiunea economică a dus la o scădere de 6%, publicitatea pentru achiziția de utilizatori și-a revenit bine. În 2024, cheltuielile au crescut cu 5%, ajungând la 65 de miliarde de dolari la nivel mondial (fără a include China). Recuperarea nu a fost consecventă în toate industriile; jocurile au înregistrat o scădere de 7%, în timp ce aplicațiile care nu sunt destinate jocurilor au crescut cu 8%. InovațiileFinTech și criptomonedele au condus la o creștere remarcabilă, de 61% de la an la an, a aplicațiilor financiare, acestea fiind cele mai performante. În plus, aplicațiile pentru călătorii și-au revenit bine, crescând cu 20% și aproape atingând nivelurile de dinainte de COVID. Cu toate acestea, după creșterea din 2023, care a fost determinată în principal de platformele de cumpărături asiatice, aplicațiile de cumpărături au înregistrat un declin al cheltuielilor publicitare.Jocurile ocazionale și-au mărit cota de piață de la 61% la 64% în industria jocurilor, cu o creștere modestă de 3%. Pentru alte categorii de jocuri, perspectivele au fost mai puțin promițătoare, deoarece jocurile mid-core și jocurile de cazino au înregistrat scăderi de 21% și, respectiv, 12%.
Schimbarea fluxurilor de venituri: Creștere semnificativă în IAP și IAA
În 2024, veniturile din achizițiile în aplicație (IAP) au crescut cu aproape 20% în sectoarele non-joc, călătoriile și cumpărăturile fiind cele care au generat cea mai mare creștere (ambele cu aproximativ 20%). De vină pentru această creștere sunt atât tehnicile sofisticate de monetizare care vizează utilizatorii cu valoare ridicată, cât și ajustările de preț determinate de inflație care au fost în general acceptate de consumatori.
În ceea ce privește veniturile din IAP, jocurile au prezentat o imagine mixtă. Jocurile mid-core și casual au înregistrat scăderi de 2% și, respectiv, 5%, în timp ce aplicațiile de cazinou au înregistrat o creștere de 4%.

Source: appsflyer
Evoluțiile din domeniul publicității în aplicații (IAA) au fost deosebit de interesante. În timp ce jocurile au crescut cu 7% de la an la an, sectoarele non-joc au înregistrat o creștere de 26%. Tehnicile hibride inovatoare de monetizare, prin care aplicațiile axate istoric pe IAP au început să integreze publicitatea, au fost forța motrice din spatele acestei creșteri. De exemplu, veniturile IAA ale aplicațiilor mid-core au crescut cu 21%.
Deep Linking alimentează creșterea abundentă a conversiilor
Conversiile pe canalele media deținute au crescut vertiginos cu 64% în 2024, demonstrând rezultate impresionante. Tehnologia deep linking a fost esențială în stabilirea unor conexiuni fluide între diferite puncte de contact și conținutul anumitor aplicații.
- Conversiile de la e-mail la aplicații au crescut cu 45%
- text către aplicații cu 29
- Coduri QR către aplicații cu 16%
Cu o creștere remarcabilă de 77% de la an la an, canalul de la web la aplicații a avut rezultate deosebit de bune în Europa de Vest (+78%) și America Latină (+88%). Aceste constatări evidențiază modul în care experiențele utilizatorilor pe mai multe platforme devin din ce în ce mai complexe.
Accentul se pune pe remarketing
Remarketingul a devenit un motor de creștere semnificativ în 2024, în timp ce instalările plătite au crescut cu doar 2%. Cu o creștere de 22%, conversiile prin remarketing au depășit cu mult instalațiile noi. Această tendință, care a fost vizibilă în special în domeniile finanțe (+22%) și cumpărături (+29%), a demonstrat accentul tot mai mare pus pe optimizarea valorii utilizatorilor actuali.

Source: appsflyer
Experții prezic că aceste tendințe în marketingul mobil vor continua să se dezvolte până în 2025. Având în vedere că se preconizează că economia globală va crește cu 3% și că liniile care separă jocurile de non-jocuri devin din ce în ce mai neclare, ar trebui să ne așteptăm să vedem metode și mai creative de a atrage noi utilizatori și de a face bani.