5 min. de lectură

Tendințe în marketingul mobil: Creșterea cu 64% a conversiilor marchează transformarea digitală a anului 2024

Conform celui mai recent raport AppsFlyer, marketingul mobil va atinge un prag istoric de 65 de miliarde de dolari în 2024, pe măsură ce atât tendințele de marketing al aplicațiilor mobile, cât și comportamentul consumatorilor vor suferi schimbări dramatice. De la o creștere de 64% a ratelor de conversie la strategii revoluționare de conectare profundă, tendințele de marketing mobil din acest an prezintă oportunități fără precedent. Această analiză a datelor AppsFlyer dezvăluie tendințele-cheie care transformă modul în care brandurile se conectează cu utilizatorii de dispozitive mobile - de la strategii inovatoare de monetizare la soluții creative bazate pe inteligența artificială.

This article was translated for you by artificial intelligence
Tendințe în marketingul mobil: Creșterea cu 64% a conversiilor marchează transformarea digitală a anului 2024
Sursă: Depositphotos

Cheltuielile pentru achiziția de utilizatori ating maxime istorice

După un an 2023 dificil, în care recesiunea economică a dus la o scădere de 6%, publicitatea pentru achiziția de utilizatori și-a revenit bine. În 2024, cheltuielile au crescut cu 5%, ajungând la 65 de miliarde de dolari la nivel mondial (fără a include China). Recuperarea nu a fost consecventă în toate industriile; jocurile au înregistrat o scădere de 7%, în timp ce aplicațiile care nu sunt destinate jocurilor au crescut cu 8%. InovațiileFinTech și criptomonedele au condus la o creștere remarcabilă, de 61% de la an la an, a aplicațiilor financiare, acestea fiind cele mai performante. În plus, aplicațiile pentru călătorii și-au revenit bine, crescând cu 20% și aproape atingând nivelurile de dinainte de COVID. Cu toate acestea, după creșterea din 2023, care a fost determinată în principal de platformele de cumpărături asiatice, aplicațiile de cumpărături au înregistrat un declin al cheltuielilor publicitare.Jocurile ocazionale și-au mărit cota de piață de la 61% la 64% în industria jocurilor, cu o creștere modestă de 3%. Pentru alte categorii de jocuri, perspectivele au fost mai puțin promițătoare, deoarece jocurile mid-core și jocurile de cazino au înregistrat scăderi de 21% și, respectiv, 12%.

Schimbarea fluxurilor de venituri: Creștere semnificativă în IAP și IAA

În 2024, veniturile din achizițiile în aplicație (IAP) au crescut cu aproape 20% în sectoarele non-joc, călătoriile și cumpărăturile fiind cele care au generat cea mai mare creștere (ambele cu aproximativ 20%). De vină pentru această creștere sunt atât tehnicile sofisticate de monetizare care vizează utilizatorii cu valoare ridicată, cât și ajustările de preț determinate de inflație care au fost în general acceptate de consumatori.

În ceea ce privește veniturile din IAP, jocurile au prezentat o imagine mixtă. Jocurile mid-core și casual au înregistrat scăderi de 2% și, respectiv, 5%, în timp ce aplicațiile de cazinou au înregistrat o creștere de 4%.

YoY % change in revenue (2024 vs 2023)

Source: appsflyer

Evoluțiile din domeniul publicității în aplicații (IAA) au fost deosebit de interesante. În timp ce jocurile au crescut cu 7% de la an la an, sectoarele non-joc au înregistrat o creștere de 26%. Tehnicile hibride inovatoare de monetizare, prin care aplicațiile axate istoric pe IAP au început să integreze publicitatea, au fost forța motrice din spatele acestei creșteri. De exemplu, veniturile IAA ale aplicațiilor mid-core au crescut cu 21%.

Deep Linking alimentează creșterea abundentă a conversiilor

Conversiile pe canalele media deținute au crescut vertiginos cu 64% în 2024, demonstrând rezultate impresionante. Tehnologia deep linking a fost esențială în stabilirea unor conexiuni fluide între diferite puncte de contact și conținutul anumitor aplicații.

  • Conversiile de la e-mail la aplicații au crescut cu 45%
  • text către aplicații cu 29
  • Coduri QR către aplicații cu 16%

Cu o creștere remarcabilă de 77% de la an la an, canalul de la web la aplicații a avut rezultate deosebit de bune în Europa de Vest (+78%) și America Latină (+88%). Aceste constatări evidențiază modul în care experiențele utilizatorilor pe mai multe platforme devin din ce în ce mai complexe.

Accentul se pune pe remarketing

Remarketingul a devenit un motor de creștere semnificativ în 2024, în timp ce instalările plătite au crescut cu doar 2%. Cu o creștere de 22%, conversiile prin remarketing au depășit cu mult instalațiile noi. Această tendință, care a fost vizibilă în special în domeniile finanțe (+22%) și cumpărături (+29%), a demonstrat accentul tot mai mare pus pe optimizarea valorii utilizatorilor actuali.

YoY % change in paid installs and paid remarketing (2024 vs 2023)

Source: appsflyer

Experții prezic că aceste tendințe în marketingul mobil vor continua să se dezvolte până în 2025. Având în vedere că se preconizează că economia globală va crește cu 3% și că liniile care separă jocurile de non-jocuri devin din ce în ce mai neclare, ar trebui să ne așteptăm să vedem metode și mai creative de a atrage noi utilizatori și de a face bani.

Distribuiți articolul
Articole similare
Facebook simplifică conținutul video: Tot conținutul devine în curând bobine
7 min. de lectură

Facebook simplifică conținutul video: Tot conținutul devine în curând bobine

Iată o actualizare a platformei care va schimba modul în care milioane de oameni partajează videoclipuri. Pe măsură ce Facebook simplifică crearea de videoclipuri, tocmai a anunțat că, în următoarele luni, fiecare videoclip încărcat pe platformă va deveni automat o rolă. Nu mai trebuie să alegeți între formate – totul este unificat acum. Să analizăm […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Leroy Merlin deschide al 23-lea magazin din România în urma unei investiții de 3 milioane de euro
4 min. de lectură

Leroy Merlin deschide al 23-lea magazin din România în urma unei investiții de 3 milioane de euro

Ceea ce a început ca o investiție de 3 milioane de euro într-un centru comercial din România este de fapt parte a unui proiect mult mai mare. În timp ce majoritatea retailerilor reduc cheltuielile, gigantul francez Leroy Merlin își dublează investițiile în Europa de Est cu un plan care ar putea remodela întregul peisaj al […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Publicitatea Microsoft devine serioasă: actualizări majore care chiar contează
4 min. de lectură

Publicitatea Microsoft devine serioasă: actualizări majore care chiar contează

Microsoft Advertising tocmai a lansat cele mai importante actualizări din ultimele luni, abordând principalele probleme care au frustrat agenții de publicitate. Aceste schimbări ar putea face în sfârșit din platformă o alternativă serioasă la Google Ads. De la raportare revizuită la schimbări majore ale logicii Performance Max și importuri simplificate între platforme – iată ce […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Bridge Now

Ultimele noutăți chiar ACUM

10+ necitit

10+