
Tendințe economice: ratele de economisire diferă peste Atlantic
Rata de economisire a gospodăriilor din Europa a atins un maxim de trei ani de 15,7% în trimestrul încheiat în iunie, mult peste norma pre-pandemie de 12,3%. Cifrele recente ale Eurostat această tendință contrastează puternic cu cea a Statelor Unite, unde rata de economisire personală în al doilea trimestru a fost de 5,2%, mai puțin sub media dintre 2010 și 2019 de 6,1%.
„Rata mai scăzută de economisire din SUA a ajutat la propulsarea cheltuielilor de consum, care au fost factorul cheie al creșterii economice din SUA și un motiv cheie pentru care economia SUA a crescut mai rapid decât economia europeană”, a declarat economistul șef al Moody’s Analytics.
Cu toate acestea, industria de retail din SUA are probleme pe măsură ce începe sezonul cumpărăturilor de sărbători. Cheltuielile de consum din SUA au încetinit în august, crescând cu doar 0,2% de la 0,5% în iulie. Datele de la Biroul de Analiză Economică indică cheltuielile legate de întoarcerea timpurie la școală și călătoriile, precum și presiunile continue de creștere a ocupării forței de muncă, care ar putea avea un rol în această cheltuială mai mică.
Încrederea consumatorilor din SUA crește pe fondul provocărilor continue
În ciuda acestor dificultăți, încrederea consumatorilor în economia SUA este promițătoare. De la 67,9 în luna precedentă, indicele sentimentului consumatorilor al Universității din Michigan a urcat la 70,1.
„În timp ce sentimentul rămâne sub media istorică, în parte din cauza frustrării legate de prețurile ridicate, consumatorii sunt pe deplin conștienți de faptul că inflația a continuat să încetinească”, a remarcat directorul sondajelor, Joanne Hsu.
Ea a subliniat, de asemenea, că rezultatele următoarelor alegeri vor determina aspirațiile multor oameni.
Deși încă există întrebări cu privire la nivelurile de cheltuieli pe măsură ce se apropie sezonul important de cumpărături de sărbători , acest optimism prudent ar putea ajuta magazinele. Tendințele diferite de cumpărare din SUA și Europa atrag atenția asupra interacțiunii complicate a evenimentelor geopolitice și a elementelor economice care influențează comportamentul consumatorilor de pe ambele maluri ale Atlanticului.