3 min. de lectură

Tendințe economice: creșterea economiilor în UE și revenirea cheltuielilor în SUA

Tendințele economice au divergat în Statele Unite și Europa de la epidemie, după cum a remarcat Financial Times (FT). În timp ce ambele regiuni au înregistrat economii mai mari în timpul blocajelor, americanii și-au crescut acum cheltuielile, contribuind la creșterea economică. În schimb, europenii au menținut rate de economisire mai mari, parțial din cauza anxietății generate de invazia Rusiei în Ucraina.

This article was translated for you by artificial intelligence
Tendințe economice: creșterea economiilor în UE și revenirea cheltuielilor în SUA
Sursă: Depositphotos

Tendințe economice: ratele de economisire diferă peste Atlantic

Rata de economisire a gospodăriilor din Europa a atins un maxim de trei ani de 15,7% în trimestrul încheiat în iunie, mult peste norma pre-pandemie de 12,3%. Cifrele recente ale Eurostat această tendință contrastează puternic cu cea a Statelor Unite, unde rata de economisire personală în al doilea trimestru a fost de 5,2%, mai puțin sub media dintre 2010 și 2019 de 6,1%.

„Rata mai scăzută de economisire din SUA a ajutat la propulsarea cheltuielilor de consum, care au fost factorul cheie al creșterii economice din SUA și un motiv cheie pentru care economia SUA a crescut mai rapid decât economia europeană”, a declarat economistul șef al Moody’s Analytics.

Cu toate acestea, industria de retail din SUA are probleme pe măsură ce începe sezonul cumpărăturilor de sărbători. Cheltuielile de consum din SUA au încetinit în august, crescând cu doar 0,2% de la 0,5% în iulie. Datele de la Biroul de Analiză Economică indică cheltuielile legate de întoarcerea timpurie la școală și călătoriile, precum și presiunile continue de creștere a ocupării forței de muncă, care ar putea avea un rol în această cheltuială mai mică.

Încrederea consumatorilor din SUA crește pe fondul provocărilor continue

În ciuda acestor dificultăți, încrederea consumatorilor în economia SUA este promițătoare. De la 67,9 în luna precedentă, indicele sentimentului consumatorilor al Universității din Michigan a urcat la 70,1.

„În timp ce sentimentul rămâne sub media istorică, în parte din cauza frustrării legate de prețurile ridicate, consumatorii sunt pe deplin conștienți de faptul că inflația a continuat să încetinească”, a remarcat directorul sondajelor, Joanne Hsu.

Ea a subliniat, de asemenea, că rezultatele următoarelor alegeri vor determina aspirațiile multor oameni.

Deși încă există întrebări cu privire la nivelurile de cheltuieli pe măsură ce se apropie sezonul important de cumpărături de sărbători , acest optimism prudent ar putea ajuta magazinele. Tendințele diferite de cumpărare din SUA și Europa atrag atenția asupra interacțiunii complicate a evenimentelor geopolitice și a elementelor economice care influențează comportamentul consumatorilor de pe ambele maluri ale Atlanticului.

Distribuiți articolul
Articole similare
Încredere, vânzări, reputație: De ce sunt esențiale recenziile în comerțul electronic?
4 min. de lectură

Încredere, vânzări, reputație: De ce sunt esențiale recenziile în comerțul electronic?

Recenziile online sunt un instrument esențial pentru luarea deciziilor de către consumatori și pentru consolidarea încrederii. Un sondaj recent realizat de Trustpilot în rândul a 600 de IMM-uri britanice cu putere de decizie și 2 000 de consumatori demonstrează importanța acestora pentru creșterea economică și provocările asociate.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Citiți articolul
SHEIN IPO Valoare scade la 50 miliarde dolari
3 min. de lectură

SHEIN IPO Valoare scade la 50 miliarde dolari

Potrivit unui raport exclusiv al Reuters, Shein trece prin ceea ce noi, cei din industrie, numim un „moment de verificare a realității”. Afacerea este următoarea: Shein se gândește să debuteze pe bursa de la Londra, dar există o piedică. Incredibil, evaluarea lor actuală de 50 de miliarde de dolari este cu aproximativ un sfert mai […]

Citiți articolul
Planul Google de investiții în inteligență artificială de 75 de miliarde de dolari pentru 2025
2 min. de lectură

Planul Google de investiții în inteligență artificială de 75 de miliarde de dolari pentru 2025

Într-o declarație a directorului general Sundar Pichai cu privire la publicarea câștigurilor Alphabet pentru T4 2024, compania a afirmat că intenționează să cheltuiască aproximativ 75 de miliarde de dolari pentru cheltuieli de capital în 2025. Aceasta este o creștere semnificativă față de cele 32,3 miliarde de dolari care au fost cheltuite în 2023 și arată […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Citiți articolul
Bridge Now

Ultimele noutăți chiar ACUM

10+ necitit

10+