5 min. de lectură

Tendințe de cumpărături pe piața online și comportamentul consumatorilor de comerț electronic

Un nou studiu realizat de Digital Commerce 360 și Bizrate Insights arată câteva modele interesante în modul în care oamenii fac cumpărături online în SUA. Sondajul efectuat pe 1.017 persoane aruncă lumină asupra motivațiilor, preferințelor și preocupărilor consumatorilor cu privire la cumpărăturile de pe piața online.

This article was translated for you by artificial intelligence
Tendințe de cumpărături pe piața online și comportamentul consumatorilor de comerț electronic
Sursă: Depositphotos

Deci, care sunt tendințele de cumpărături de pe piața online în zilele noastre? Mulți oameni cumpără lucruri de la piețe. Aproximativ 30,9% dintre cei care au răspuns cumpără ceva de câteva ori pe lună și aproximativ 20,1% cumpără ceva de câteva ori pe săptămână. Oamenii care au răspuns au spus că au folosit piețele de internet; doar 0,69% nu erau siguri cât de des le-au folosit.Online Marketplace Shopping Trends: A significant portion of consumers are frequent marketplace shoppers, with 30.09% buying a few times a month and 20.16% making purchases a few times a week.

Modele de cumpărături pe piață

Majoritatea oamenilor (78,1% dintre cei care au răspuns) au cumpărat ceva de la un vânzător Amazon terț. 35,2% dintre cumpărătorii Amazon nu erau siguri dacă provin de la o afacere sau de la un furnizor de piață. Aproximativ o treime dintre cei care au răspuns (32,84%) au spus că ar prefera să cumpere direct de la Amazon decât de la un vânzător terț.

Sondajul a analizat, de asemenea, tendințele de cumpărături de pe piața online de pe alte site-uri care au piețe. 38,05% dintre cei care au răspuns au cumpărat ceva de pe piața Walmart, iar 37,56% au cumpărat ceva de pe o altă piață americană decât Amazon, eBay sau Walmart. 27,53% dintre cumpărători au fost pe site-uri specializate precum Etsy și Newegg, iar 28,12% au cumpărat ceva de pe un site chinezesc precum Tmall sau AliExpress.

În general, se pare că disponibilitatea produselor este destul de bună; Doar 13,37% dintre cei care au răspuns au spus că au avut probleme cu lucrurile care se termină sau vin prea încet. Mai puțin de 6,78% dintre cei care au răspunsau făcut lucruri false sau înșelătoare.

Online Marketplace Shopping Trends: Amazon dominates the marketplace landscape, with 75.81% of surveyed consumers having bought from third-party sellers on the platform.

 

Tendințe de cumpărături și comportamentul consumatorilor în comerțul electronic

Oamenii au idei diferite despre piețe. Dintre cei care au răspuns, 21,53% au spus că prețurile au fost mai mici decât pe alte site-uri de cumpărături, iar 16,52% au spus că taxele, care includ transportul, au fost, de asemenea, mai mici. 19,37% dintre clienți le-au plăcut piețele mai mult decât alte magazine , deoarece aveau mai multe bunuri.

21,14% dintre clienți spun că vor folosi mai mult piețele în 2024, în timp ce 58,11% spun că vor continua să cumpere lucruri în ele la același nivel. Când vine vorba de cumpărături, vârsta contează foarte mult. În anul următor, tinerii sunt mai predispuși să cumpere mai mult. Cu 52,61% dintre respondenți spunând că prețurile mai bune sunt un motiv important, prețul este în continuare principalul motiv pentru care oamenii aleg piețele în detrimentul site-urilor web ale magazinelor directe. Sosirea rapidă (38,74%) și transportul gratuit sau ieftin (50,34%) sunt, de asemenea, importante.

Chiar dacă piețele sunt destul de cunoscute, există încă câteva lucruri de care să vă faceți griji. Clienții trebuie să se confrunte cu costuri mari de livrare (39,23%), timpi lungi de livrare (37,36%) și îngrijorări cu privire la înșelătorii sau bunuri false (33,43%).Online Marketplace Shopping Trends: Despite the popularity of marketplaces, concerns persist. The top issues for consumers include high shipping costs (39.23%), long shipping times (37.36%), and fears of fraudulent practices or counterfeit products (33.43%).

Implicații pentru Uniunea Europeană și lecții de învățat

Rezultatele acestui studiu, deși se concentrează în principal pe piața din SUA, oferă informații valoroase pentru peisajul comerțului electronic din Uniunea Europeană:

  • Reglementarea pieței: Dominația platformelor precum Amazon sugerează că factorii de decizie politică din UE ar trebui să se concentreze pe concurența loială și măsurile antitrust în sectorul comerțului electronic.
  • Protecția consumatorilor: Abordarea preocupărilor legate de produsele contrafăcute și practicile frauduloase de pe piețele online prin reglementări specifice.
  • Sprijin pentru IMM-uri: Elaborarea de politici pentru a ajuta întreprinderile mici din UE să prospere pe platformele de piață, valorificând disponibilitatea consumatorilor de a cumpăra de la vânzători necunoscuți.
  • Oportunități transfrontaliere: Încurajarea extinderii piețelor cu sediul în UE în Uniune și la nivel mondial, valorificând deschiderea consumatorilor către platformele internaționale.
  • Optimizarea logisticii : Investiții în îmbunătățirea vitezei de livrare și în reducerea costurilor de transport în întreaga UE pentru a răspunde așteptărilor consumatorilor.
  • Strategii specifice vârstei: Adaptați politicile de comerț electronic și programele de alfabetizare digitală pentru a aborda comportamentele diferite în funcție de grupele de vârstă.
  • Încredere și transparență: Implementați măsuri pentru a crește transparența în recenziile produselor și identificarea vânzătorilor pe piețe.

Învățând din aceste tendințe din SUA și adaptând strategiile pentru a se potrivi caracteristicilor unice ale pieței europene, UE poate depune eforturi pentru un ecosistem de comerț electronic mai competitiv, mai ușor de utilizat și mai inovator. Aceasta poate implica o combinație de măsuri de reglementare, sprijin pentru inovare și inițiative de stimulare a competențelor digitale atât în rândul consumatorilor, cât și al întreprinderilor din întreaga Uniune.

Distribuiți articolul
Articole similare
Actualizare GTM Tag Loading: Modificări esențiale pentru urmărirea conversiilor în comerțul electronic
4 min. de lectură

Actualizare GTM Tag Loading: Modificări esențiale pentru urmărirea conversiilor în comerțul electronic

Ați primit un e-mail despre modificările aduse modului în care Google Tag Manager (GTM) va încărca etichetele Google Ads și Floodlight începând cu 10 aprilie 2025? Această actualizare poate afecta urmărirea conversiilor, remarketing-ul și modul în care gestionați etichetele în GTM. Ce anume se schimbă, de ce se întâmplă și ce ar trebui să faceți? […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Citiți articolul
IA, Deepfakes și site-uri web frauduloase. Marketingul digital nu a fost niciodată mai riscant
5 min. de lectură

IA, Deepfakes și site-uri web frauduloase. Marketingul digital nu a fost niciodată mai riscant

Publicitatea digitală se schimbă mai rapid ca niciodată, iar mărcile de comerț electronic, împreună cu agențiile de marketing, trebuie să țină pasul cu noile provocări și oportunități. Raportul Industry Pulse trasează tendințele, amenințările, deepfakes și inovațiile care vor influența publicitatea online în anul următor. Acesta se bazează pe opiniile experților în media digitală – publicitari, […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Citiți articolul
Bridge Now

Ultimele noutăți chiar ACUM

10+ necitit

10+