3 min. de lectură

Tendințe de creștere a comerțului electronic olandez: serviciile stimulează cheltuielile online

Chiar dacă au fost cumpărate mai puține produse, tendințele de creștere a comerțului electronic din Olanda arată o creștere de 6% a comerțului online, ajungând la 17,5 miliarde de euro. Serviciile, în special asigurările de sănătate și daune, au fost principalii factori ai acestei creșteri. Aceste rezultate au provenit din studiul Thuiswinkel Markt Monitor, care a fost realizat de GfK pentru Thuiswinkel.org și Retail Insiders în colaborare cu PostNL și Betaalvereniging Nederland. În ciuda faptului că aproape o treime din toate achizițiile cu amănuntul au loc acum online, au fost cumpărate doar 173 de milioane de articole, ceea ce este cu 2% mai puțin decât în anul precedent.

This article was translated for you by artificial intelligence
Tendințe de creștere a comerțului electronic olandez: serviciile stimulează cheltuielile online
Sursă: Depositphotos (edited in Canva Pro)

Serviciile conduc tendințele de creștere a comerțului electronic olandez

Cel mai mare lucru care a făcut comerțul electronic olandez să crească au fost serviciile, care au crescut cu 13%. A existat o creștere uriașă de 27% a asigurărilor de sănătate și daune, iar vânzările de bilete pentru site-uri și evenimente au crescut și ele. Acest lucru s-a datorat parțial faptului că Jocurile Olimpice urmau să vină în Franța.

Cheltuielile pentru bunuri au rămas destul de constante, cu o creștere de doar 1%, dar numărul de bunuri cumpărate a scăzut cu 4%. Unele categorii, cum ar fi Încălțăminte și stil de viață personal și Alimente/Nearfood, au înregistrat o scădere de 11%.

Cheltuieli online variate pe categorii

Procentul de cumpărături online pe care oamenii le fac se schimbă foarte mult între categorii. De cele mai multe ori, oamenii cumpără servicii online în loc de bunuri.

De exemplu, doar 8% din cheltuielile pentru alimente și băuturi în apropierea alimentelor se întâmplă online, ceea ce scade media totală. Când această categorie este eliminată, consumatorii cheltuiesc 37% din veniturile lor cu amănuntul pe achiziții online.

Dutch ecommerce grows 6% in 2024: Services boost spending, cross-border shopping rises.

Source: Thuiswinkel

Cumpărături transfrontaliere: o tendință în creștere în comerțul electronic olandez

Cu o creștere de 6% la 20,3 milioane de vânzări realizate în afara Țărilor de Jos, cumpărăturile transfrontaliere sunt în creștere. Magazinele online chinezești au devenit foarte faimoase. În general, oamenii au cheltuit cu 16% mai mult la magazinele online străine, sau 2,3 miliarde de euro.

În prima jumătate a anului 2024, olandezii au cumpărat 6 milioane de lucruri din China. Fiecare achiziție a costat în medie 41 de euro, ceea ce este mult mai puțin decât media din Olanda (101 euro) sau din alte țări europene precum Germania (110 euro).

Cheltuieli mobile și metode de plată

Vânzările de smartphone-uri s-au plafonat, dar ponderea lor din toate cheltuielile online a crescut de la 25% la 28%, indicând că consumatorii cheltuiesc mai mulți bani prin intermediul dispozitivelor lor mobile.

Mai mulți oameni au început să prefere iDEAL ca metodă de plată, îndepărtându-se în primul rând de utilizarea cardului de credit.

Aceste tendințe în creștere în comerțul electronic olandez arată cum cumpărăturile online se schimbă în Olanda, serviciile și cumpărăturile transfrontaliere devenind din ce în ce mai importante.

Distribuiți articolul
Articole similare
Shein devansează cele mai mari companii de modă din Europa cu o creștere de 48%, în timp ce Asos scade
4 min. de lectură

Shein devansează cele mai mari companii de modă din Europa cu o creștere de 48%, în timp ce Asos scade

Noi date arată un decalaj uriaș în retailul european de modă. Vânzările Shein au crescut cu 31,6% anual și au atins 48% numai în decembrie. Între timp, mărci consacrate precum H&M au rămas stabile, iar ASOS a scăzut cu 16,2%. Cifrele arată care sunt mărcile care câștigă bătălia pentru clienții europeni.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU
UE vizează importurile online ieftine: 12 milioane de colete zilnice se confruntă cu noi reguli
4 min. de lectură

UE vizează importurile online ieftine: 12 milioane de colete zilnice se confruntă cu noi reguli

În fiecare zi, 12 milioane de pachete mici ajung în Europa de la magazine online din afara UE. Majoritatea sunt subevaluate în mod deliberat pentru a scăpa de taxe, iar multe conțin produse nesigure. Acum, Parlamentul European vrea să schimbe regulile jocului cu noi norme care ar putea remodela modul în care facem cumpărături online.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU
Bye Bye E-commerce? 70% vor face cumpărături de pe TikTok până în 2030
3 min. de lectură

Bye Bye E-commerce? 70% vor face cumpărături de pe TikTok până în 2030

Cifrele sunt uluitoare. Un nou studiu realizat pe 24 000 de cumpărători din întreaga lume arată că 70% dintre aceștia se așteaptă ca, până în 2030, majoritatea cumpărăturilor lor să fie făcute prin intermediul rețelelor sociale. Aceasta înseamnă că site-urile de comerț electronic de tip Amazon care domină în prezent ar putea deveni relicve în […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU