
„How the World Does Digital”, studiul PYMNTS Intelligence din 2024, oferă o analiză interesantă privind acceptarea achiziției activate vocal în rândul mai multor generații. Potrivit studiului, care a chestionat peste 67.000 de consumatori din 11 țări , reprezentând peste jumătate din PIB-ul mondial, 17,9% din populația totală utilizează tehnologia vorbirii pentru cumpărături cel puțin o dată pe săptămână, cel puțin o dată.
Dar decalajul generațional prezintă o imagine mai complexă, consumatorii mai tineri fiind vârful de lance al acestei transformări de marketing pentru comerțul electronic. Cu un uimitor procent de 30,4% dintre membrii săi care se angajează săptămânal în cumpărături vocale, generația Z conduce. Popularitatea cumpărării activate vocal de către acest grup cu cunoștințe tehnice redefinește abordările de marketing pentru comerțul electronic.

Source: PYMNTS Intelligence
Nu cu mult în urmă, la o rată săptămânală de utilizare de 27,6% a cumpărăturilor vocale, sunt milenialii. Nativii digitali au inclus asiduu această tehnologie în programele lor agitate, oferind o mare șansă comercianților de comerț electronic de a profita de această piață în expansiune.
Generațiile mai în vârstă adoptă rate mult mai mici. Doar 6,8% dintre baby boomers folosesc tehnologia vorbirii săptămânal pentru cumpărături; Generația X are o rată de utilizare săptămânală de 14,9%. Acest decalaj generațional subliniază cerința strategiilor personalizate de marketing pentru comerțul electronic pentru a se potrivi mai multor grupe de vârstă.
Creșterea comerțului vocal schimbă întreaga experiență de cumpărare, nu numai în ceea ce privește ușurința. Progresele în conștientizarea contextuală și procesarea limbajului natural au ridicat capacitatea vocală de la un „maestru de sarcini” de bază la o experiență mai intuitivă, asemănătoare omului.
Este evident, pe măsură ce tehnologia vocală se dezvoltă , că planurile de marketing pentru comerțul electronic trebuie să se schimbe pentru a se potrivi preferințelor consumatorilor, în special celor ale generațiilor mai tinere care conduc această tendință. Comercianții cu amănuntul și comercianții care utilizează în mod eficient cumpărăturile activate vocal în planurile lor digitale vor avea probabil un avantaj competitiv în mediul de vânzare cu amănuntul online care evoluează rapid.