Comerțul electronic din Turcia se confruntă cu o creștere rapidă. Ministerul Comerțului a raportat că cheltuielile online s-au dublat anul trecut, datorită inflației și creșterii autonome semnificative. Se preconizează că această tendință va continua. În prezent, aproape 560.000 de companii operează în comerțul electronic turcesc. Pentru a proteja întreprinderile naționale de concurența tot mai mare din partea magazinelor online străine, guvernul adoptă noi măsuri.
Începând cu 21 august, taxa pentru pachetele europene va crește de la 18% la 30%. Pentru transporturile din țări din afara UE, taxa, în prezent de 30%, se va dubla la 60%. Acest lucru se aplică bunurilor livrate prin poștă sau expedieri expres clienților turci.
Pragul de scutire de taxe pentru comenzile internaționale se schimbă, de asemenea , – de la 150 de euro inițial, acesta este redus la 30 de euro. Aceasta înseamnă că consumatorii turci se vor confrunta cu costuri mai mari pentru comenzile online mai mici din străinătate. Scopul este de a descuraja clienții să caute bunuri în străinătate și de a favoriza întreprinderile naționale.
Țara va introduce, de asemenea, o taxă suplimentară pentru bunurile care intră sub incidența legii privind impozitul special pe consum , cum ar fi produsele de lux, care vor fi supuse unei taxe fixe de 20%.
Și aici putem vedea cum giganții asiatici cunoscuți domină vânzările. Reglementările planificate sunt un răspuns la practicile vânzătorilor precum Temu și AliExpress. Uniunea Europeană a prezentat deja un plan care va scuti pachetele de până la 150 de euro din țările din afara Uniunii de taxele de import până în martie 2028.