Studiul a fost realizat pe un eșantion de 12 000 de utilizatori de social media (cu vârste cuprinse între 13 și 49 de ani) din SUA, Regatul Unit, Canada, Franța și Arabia Saudită. Cercetarea a combinat chestionare de ridicare a mărcii, testarea reclamelor în context real și cumpărături simulate în care respondenții puteau căuta produse și le puteau adăuga în coș.
Rezultatele au arătat că reclamele conduse de creatori mențin atenția mai mult timp, sporesc amintirea mărcii și conduc la o intenție de cumpărare mai mare.
În mod interesant, creatorii de pe platforma Snapchat au reieșit din studiu ca fiind mai autentici și mai demni de încredere în comparație cu alte platforme. Cu toate acestea, rezultatele sugerează că creatorii pot avea un impact asupra vânzărilor, în special atunci când sunt integrați strategic în campanii.

Source: Snapchat
Creatorii de conținut determină vânzările, nu doar conștientizarea mărcii
68% dintre consumatori au declarat că s-au confruntat cu conținut sponsorizat de creatori. Economia creatorilor este în plină expansiune și se preconizează că va ajunge la 480 de miliarde de dolari până în 2027.
Studiul a arătat că reclamele realizate de creatori pot menține atenția mai eficient – în medie cu 12% mai mult decât formatele standard de publicitate. Acest lucru înseamnă că consumatorii petrec mai mult timp cu acestea și este mai probabil să asimileze mesajul-cheie al mărcii.
Acest efect s-a reflectat și în comportamentul de cumpărare. Atunci când clienții au fost expuși mai întâi la publicitatea creatorului, urmată de publicitatea produsului, aceștia au fost mai predispuși să vizualizeze detaliile produsului și, în cele din urmă, să facă o achiziție.
În plus, mărcile care au utilizat parteneriate cu creatori au avut mai multe șanse de a fi luate în considerare de consumatori în timpul deciziei finale de cumpărare, ceea ce le-a oferit un avantaj în peisajul concurențial.

Source: Snapchat
Creatorii consolidează încrederea și reputația mărcii
Dincolo de vânzările directe, creatorii sporesc credibilitatea mărcii. Consumatorii care au văzut o combinație de publicitate condusă de creatori și de produse au perceput mărcile ca fiind mai demne de încredere în comparație cu cei care au văzut doar publicitate pentru produse.
„Consumatorii globali ne-au spus că opiniile creatorilor sunt relevante atât în faza de analiză (71%), cât și în faza de achiziție (70%) a călătoriilor lor de cumpărare”, se arată în raportul Snapchat.
Snapchat susține că creatorii săi sunt percepuți ca fiind mai autentici și de încredere decât influencerii de pe alte platforme. Potrivit platformei, acest lucru are legătură cu accentul pus pe comunicarea între prieteni și familie, ceea ce consolidează în mod natural și relația cu creatorii de conținut.
Snapchat susține că recomandările din partea creatorilor săi au un impact mai puternic asupra deciziilor de cumpărare. Acest lucru se datorează faptului că urmăritorii lor îi consideră mai degrabă prieteni decât influențatori tradiționali.
Cu toate acestea, cercetarea nu oferă comparații specifice cu alte rețele sociale sau date concrete care ar confirma definitiv această diferență.