3 min. de lectură

Strategia de joc a lui Shein sub microscopul UE pe măsură ce creșterea crește

Aplicația chineză de modă rapidă Shein a avut o creștere uriașă și ar trebui să se deschidă la bursa din Londra în cursul acestui an. Cu toate acestea, oficialii europeni sunt îngrijorați de strategiile agresive de recrutare a utilizatorilor companiei. O astfel de abordare este jocul Shein, care oferă produse gratuite în schimbul trimiterii utilizatorilor de aplicații proaspete.

This article was translated for you by artificial intelligence
Strategia de joc a lui Shein sub microscopul UE pe măsură ce creșterea crește
Sursă: Depositphotos

Adolescenta utilizator TikTok Emily a petrecut ore întregi jucându-se, dar nu a primit nimic. Pe măsură ce videoclipul a devenit viral, mii de oameni au răspuns și mai mulți utilizatori TikTok au început să-și folosească codurile de recomandare.

Jocurile ei captivante în aplicație au determinat afacerea să devină printre cele mai mari companii de modă rapidă din întreaga lume, ajutând-o să se dezvolte cu o viteză uimitoare. Șase jocuri diferite din aplicație – inclusiv cel jucat de Emily – pot fi accesate din patru țări ale UE, precum și din Statele Unite și Regatul Unit. Jocurile promit utilizatorilor să câștige credit gratuit sau „cadouri gratuite” în valoare de până la 3.000 de euro.

Experții avertizează că acțiunile lui Shein ar putea încălca legea consumatorilor și ar putea duce la amenzi de miliarde de euro pentru posibile încălcări legislative ale normelor Uniunii Europene care controlează marile companii de internet. Prin indicatori de progres, cronometre și ferestre pop-up care arată toate bunătățile pe care alți oameni le primesc absolut gratuit, programul oferă, de asemenea, o experiență gamificată care încurajează utilizatorii să se alăture.

Source: Shein

 

Din aprilie, Comisia Europeană a urmărit îndeaproape Shein, un retailer cunoscut pentru jocul său de „cadouri gratuite”. În conformitate cu Legea UE privind serviciile digitale, magazinul a fost clasificat ca o „platformă online foarte mare„, astfel încât Shein intră sub supraveghere directă. Împreună cu alte șaptesprezece grupuri naționale de consumatori, BEUC l-a dat recent în judecată pe rivalul chinez al lui Shein, Temu , pentru presupusa utilizare a coerciției în conformitate cu noua regulă.

Sistemele de „momeală și comutare” ale jocului, precum și utilizarea cronometrelor false și a barelor de progres criptice ar putea determina Shein să încalce și Legea privind serviciile digitale. Comisia Europeană le-a adresat lui Shein și Temu mai multe întrebări cu privire la modul în care garantează că activitățile lor respectă Actul legislativ privind serviciile digitale. Shein și Temu trebuie să răspundă, după aceea, Comisia ar putea iniția acțiuni în justiție împotriva ambelor întreprinderi.

Amenda ar putea ajunge la 1,7 miliarde de euro. Shein a fost deja criticat pentru utilizarea muncii forțate în lanțul său de aprovizionare, iar activiștii de mediu au subliniat problemele de sustenabilitate ridicate de vânzările de modă rapidă cu preț scăzut.

Pentru Shein, controlul sporit din partea autorităților europene vine într-un moment crucial, deoarece un grup pentru drepturile omului din Marea Britanie a cerut autorității britanice de reglementare responsabile de listările la bursă să oprească IPO-ul Shein din Londra din cauza acuzațiilor de muncă forțată.

Distribuiți articolul
Articole similare
De ce brandul personal bate PPC: dovada unui start-up slovac
7 min. de lectură

De ce brandul personal bate PPC: dovada unui start-up slovac

Ideea Gentlejam a venit într-o seară de primăvară, la o sticlă de vin Alibernet. Iveta Hrabovska, care pe atunci lucra în mass-media, s-a întors spre soțul ei și l-a anunțat că vrea să facă gemuri cu alcool. Răspunsul lui? „Nu ai gătit nimic în viața ta și ai 300 de euro la dispoziție”. Ea nu […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU