
„Am reușit să ne creștem baza de clienți la 51,8 milioane de utilizatori activi„, a declarat Robert Gentz în timpul anunțului. Acest total este cu 4,5% mai mare decât în anul precedent.
Aspecte financiare importante ale 2024
Unele dintre rezultatele financiare ale 2024 includ o creștere a GMV de 4,5%, la 15,3 miliarde EUR, și o creștere a veniturilor de 4,2%, la 10,6 miliarde EUR. Ceea ce a fost deosebit de semnificativ a fost EBIT ajustat de 511 milioane EUR, care este mult mai mare decât cel de 350 milioane EUR din anul precedent. Creșterea a împins marja EBIT ajustată de la 3,5% la un nivel mai sănătos de 4,8%. În 2025, Zalando se așteaptă la o creștere a GMV și a veniturilor între 4% și 9%. Aceste previziuni nu includ achiziția ABOUT YOU.
Strategia de creștere: Concentrarea pe consumatori și afaceri
Zalando își atribuie succesul la ceea ce Gentz numește„strategia ecosistemului” – dezvoltarea paralelă a activităților orientate către consumatori și a celor business-to-business. Compania intenționează să își extindă programul de fidelizare Zalando Plus la majoritatea piețelor în 2025, bazându-se pe prezența sa actuală în șapte țări europene:
- Germania
- Italia
- Italia
- Franța
- Țările de Jos
- Elveția
- Austria
Între timp, selecția de produse de modă continuă să crească, cu adăugiri recente, inclusiv Versace menswear, Marine Serre, On și Fjällräven. În februarie, Zalando a devenit singurul retailer european al lui Diane von Furstenberg.

Source: corporate.zalando.com
Extinderea stilului de viață
În afară de modă, Zalando se extinde în categorii de stil de viață. Divizia Beauty urmează să se extindă în Spania și Finlanda, devenind astfel disponibilă pe 13 piețe europene. Zalando va mai adăuga încă 5 teritorii la Lounge în 2025, pentru un total de 22 de piețe.
Infrastructura de afaceri și creșterea strategică
Sistemul de operare ZEOS al Zalando deservește acum 12 piețe după extinderea în Elveția, Polonia și Spania. Comercianții pot accesa 10 canale de vânzare, inclusiv 9 piețe care acoperă 85% din volumul piețelor din Europa. ZEOS a fost ales de retailerul britanic NEXT pentru aprovizionarea Europei continentale, ceea ce a dus la extinderea pe alte 10 piețe pe care operează NEXT. Zalando a obținut peste 90% din acțiunile ABOUT YOU, achiziția urmând să se încheie până în vara anului 2025. Această mișcare va permite companiei să urmeze o strategie de marcă dublă și să combine ZEOS cu tehnologia SCAYLE a ABOUT YOU.
Obiective de sustenabilitate
Practicile sustenabile se îmbunătățesc, cu o scădere cu 82% a emisiilor operaționale de gaze cu efect de seră și o scădere cu 48% a intensității emisiilor produselor marcă proprie începând din 2018. Unele dintre obiectivele pe termen lung sunt de a deveni neutru din punct de vedere climatic în ceea ce privește operațiunile și mărcile private până în 2040 și de a deveni o platformă complet neutră din punct de vedere al emisiilor de carbon până în 2050. Rezultatele din primul trimestru al anului 2025 vor fi anunțate pe 6 mai.