Comparativ cu perioada precedentă, compania germană a înregistrat o creștere semnificativă a câștigurilor ajustate înainte de dobânzi și impozite de 28,3 milioane de euro. Volumul brut de mărfuri (GMV) a crescut cu 1,3% de la an la an, ajungând la 3,3 miliarde de euro. În același timp, însă, vânzările au scăzut de la 2,3 miliarde de euro în T1 2023 la 2,2 miliarde de euro în T1 2024. Zalando vede concentrarea sa atât pe B2C, cât și pe B2B ca piloni cheie ai succesului său.
În cadrul B2C, Zalando se va concentra pe îmbunătățirea ofertei de stil de viață pentru clienții finali. Compania și-a extins gama de produse pentru a include încălțăminte adaptivă pentru copiii cu dizabilități. În plus, a lansat un asistent de cumpărături AI cu capacități de măsurare corporală. Noul instrument este disponibil numai pe 6 piețe.
În sectorul B2B, Zalando folosește sistemul său de operare ZEOS. Acest lucru permite mărcilor să utilizeze rețeaua logistică extinsă a companiei pentru livrare și returnare, indiferent dacă produsele au fost achiziționate de pe Zalando, din magazinul electronic propriu al retailerului sau de pe o altă platformă europeană. În primul trimestru, au fost adăugați cinci parteneri suplimentari ZEOS multi-channel, aducând numărul total de parteneri la 27. În segmentul en-gros al Zalando, veniturile au crescut cu 13%, până la 215 milioane de euro.
„Clienții B2C manifestă un interes crescut pentru gama noastră de produse de înaltă calitate, instrumente digitale, oferte și conținut inspirațional. Clienții B2B profită de oferta noastră unică. Ambii noștri vectori de creștere sunt puternici și contribuie la rezultate, demonstrând puterea planurilor noastre”, a declarat directorul financiar al Zalando, Dr. Sandra Dembeck.
Rezultatele complete ale companiei de la an la an pot fi găsite în raportul oficial.