
Temu, aplicația de vânzare cu amănuntul cu discount deținută de gigantul chinez de comerț electronic PDD Holdings, se confruntă cu plângeri ale consumatorilor conform cărora practicile sale de afaceri încalcă o nouă lege privind conținutul online în Europa. Directiva privind serviciile digitale a Uniunii Europene impune piețelor online și intermediarilor să combată conținutul ilegal și dăunător și produsele contrafăcute de pe platformele lor. Organizația paneuropeană a consumatorilor BEUC a declarat că a depus o plângere la Comisia Europeană, în timp ce 17 dintre membrii săi din țări precum Franța, Italia și Țările de Jos au depus, de asemenea, plângeri la autoritățile lor naționale respective.
„Temu se complace aici pentru că încalcă Legea serviciilor digitale a UE”, a declarat directorul general al BEUC, Monique Goyens.
Temu, care a intrat pe piața UE în urmă cu puțin peste un an, a declarat că își adaptează în mod activ serviciile la practicile și preferințele locale și că se angajează să respecte pe deplin legile și reglementările piețelor pe care operează.
„În ceea ce privește plângerea BEUC, o luăm foarte în serios și o vom studia cu atenție. Sperăm să ne continuăm dialogul cu părțile interesate relevante pentru a îmbunătăți serviciul Temu pentru consumatori”, a afirmat compania într-o declarație.