3 min. de lectură

Reparațiile la aparatele de uz casnic sunt în creștere. Acesta este și cazul comerțului electronic

Noile reglementări privind reparațiile propuse de Uniunea Europeană vor aduce schimbări majore nu numai pentru clienți, ci și pentru companii. Reprezentând peste 140 de organizații din 24 de țări europene, campania neobosită a coaliției Dreptul de a repara Europa a produs noile orientări. În plus, afectate de evoluții vor fi unele sectoare de comerț electronic.

This article was translated for you by artificial intelligence
Reparațiile la aparatele de uz casnic sunt în creștere. Acesta este și cazul comerțului electronic
Sursă: Depositphotos

Noile reglementări asigură consumatorilor un acces mai ușor la reparații la prețuri rezonabile pentru unele dispozitive, inclusiv electronice și electrocasnice. Producătorii vor fi obligați, timp de până la 10 ani, să ofere opțiuni de reparații chiar și după expirarea garanției legale, pentru prima dată, sporind astfel în mod semnificativ protecția consumatorilor.

Pentru întreprinderile de marketing de comerț electronic, acest lucru implică asigurarea accesului simplu al consumatorilor la informațiile privind reparațiile și prezentarea corectă a acestor opțiuni.

Noua directivă va intra în vigoare la 30 iulie 2024. Membrii UE vor avea la dispoziție trei ani pentru a o transpune în legislația națională.

Articole de schimb pentru reparatori independenți

Una dintre principalele caracteristici ale noilor reglementări este cerința ca producătorii să stabilească prețuri rezonabile pentru unelte și piese de schimb pentru reparatorii independenți. În același timp, acest lucru va deschide piața pentru reparatorii independenți și va genera noi perspective de afaceri pentru sistemele de marketing pentru comerțul electronic, concentrându-se pe vânzarea de componente de schimb și servicii de reparații.

Noile linii directoare interzic politicile software și restricțiile contractuale care pot împiedica reparatorii independenți. Deși există puține excluderi pentru protejarea drepturilor de proprietate intelectuală, această restricție este un prim pas semnificativ către o piață a reparațiilor mai echitabilă.

În cazul în care cumpărătorii aleg reparația în loc de înlocuire, garanția legală va dura douăsprezece luni. Această acțiune va promova reparațiile și va contribui la reducerea generării de deșeuri electronice.

Sprijinirea sectorului reparațiilor

Reducerea TVA-ului la serviciile de reparații este unul dintre stimulentele financiare solicitate statelor membre ale UE pentru a promova reparațiile. Acest lucru poate genera noi locuri de muncă și poate extinde spectrul de produse și servicii de reparații accesibile întreprinderilor.

Comisia Europeană intenționează să creeze un portal online care să ofere detalii privind opțiunile de reparație și cheltuielile aferente. Intenția este de a crește vizibilitatea și deschiderea serviciilor de reparații, astfel încât să asiste clienții în procesul lor de luare a deciziilor.

Distribuiți articolul
Articole similare
Facebook conduce comerțul social: tendințele platformei în cumpărăturile sociale
7 min. de lectură

Facebook conduce comerțul social: tendințele platformei în cumpărăturile sociale

În ciuda entuziasmului tot mai mare și a investițiilor semnificative în cumpărăturile pe rețelele sociale (Social Commerce) pe piețele occidentale, acest amestec inovator de rețele sociale și comerț electronic nu a obținut încă succesul răsunător pe care experții din industrie și dezvoltatorii de platforme l-au anticipat inițial. Conceptul de a cumpăra produse direct prin intermediul […]

Citiți articolul
Marketing cross-channel pentru comerțul electronic: cheia succesului
4 min. de lectură

Marketing cross-channel pentru comerțul electronic: cheia succesului

CleverTap, o platformă lider de implicare și retenție a clienților, a făcut lumină asupra rolului critic al marketingului cross-channel pentru comerțul electronic. Informațiile lor dezvăluie modul în care comercianții cu amănuntul online pot folosi în mod eficient mai multe canale de comunicare pentru a spori implicarea clienților, a crește vânzările și a îmbunătăți ratele de […]

Citiți articolul
Noile instrumente Google pentru vânzători sporesc suportul pentru sezonul de vârf al vânzărilor
4 min. de lectură

Noile instrumente Google pentru vânzători sporesc suportul pentru sezonul de vârf al vânzărilor

Black Friday și Crăciunul sunt chiar după colț. Odată cu apropierea sezonului de cumpărături, Google lansează mai multe actualizări importante menite să ajute la maximizarea succesului. Noile instrumente Google pentru vânzători din Google Merchant Center și Google Ads sunt concepute pentru a oferi vânzătorilor informații actualizate, pentru a îmbunătăți automatizarea și pentru a optimiza strategiile […]

Citiți articolul
Bridge Now

Ultimele noutăți chiar ACUM

10+ necitit

10+