Noile reglementări asigură consumatorilor un acces mai ușor la reparații la prețuri rezonabile pentru unele dispozitive, inclusiv electronice și electrocasnice. Producătorii vor fi obligați, timp de până la 10 ani, să ofere opțiuni de reparații chiar și după expirarea garanției legale, pentru prima dată, sporind astfel în mod semnificativ protecția consumatorilor.
Pentru întreprinderile de marketing de comerț electronic, acest lucru implică asigurarea accesului simplu al consumatorilor la informațiile privind reparațiile și prezentarea corectă a acestor opțiuni.
Noua directivă va intra în vigoare la 30 iulie 2024. Membrii UE vor avea la dispoziție trei ani pentru a o transpune în legislația națională.
Articole de schimb pentru reparatori independenți
Una dintre principalele caracteristici ale noilor reglementări este cerința ca producătorii să stabilească prețuri rezonabile pentru unelte și piese de schimb pentru reparatorii independenți. În același timp, acest lucru va deschide piața pentru reparatorii independenți și va genera noi perspective de afaceri pentru sistemele de marketing pentru comerțul electronic, concentrându-se pe vânzarea de componente de schimb și servicii de reparații.
Noile linii directoare interzic politicile software și restricțiile contractuale care pot împiedica reparatorii independenți. Deși există puține excluderi pentru protejarea drepturilor de proprietate intelectuală, această restricție este un prim pas semnificativ către o piață a reparațiilor mai echitabilă.
În cazul în care cumpărătorii aleg reparația în loc de înlocuire, garanția legală va dura douăsprezece luni. Această acțiune va promova reparațiile și va contribui la reducerea generării de deșeuri electronice.
Sprijinirea sectorului reparațiilor
Reducerea TVA-ului la serviciile de reparații este unul dintre stimulentele financiare solicitate statelor membre ale UE pentru a promova reparațiile. Acest lucru poate genera noi locuri de muncă și poate extinde spectrul de produse și servicii de reparații accesibile întreprinderilor.
Comisia Europeană intenționează să creeze un portal online care să ofere detalii privind opțiunile de reparație și cheltuielile aferente. Intenția este de a crește vizibilitatea și deschiderea serviciilor de reparații, astfel încât să asiste clienții în procesul lor de luare a deciziilor.