3 min. de lectură

Renunțarea la utilizarea Facebook de către Meta, postările Instagram pentru instruirea AI nu este simplă

Meta, compania-mamă a Instagram și Facebook, și-a schimbat politica de confidențialitate începând cu 26 iunie 2024. Ca răspuns la preocupările utilizatorilor, Meta a trimis peste 2 miliarde de notificări și e-mailuri în aplicație oamenilor din Europa începând cu 22 mai, cu un link către un formular de renunțare pentru a obiecta față de utilizarea datelor lor de către Meta în scopuri de instruire AI.

This article was translated for you by artificial intelligence
Renunțarea la utilizarea Facebook de către Meta, postările Instagram pentru instruirea AI nu este simplă
Sursă: CNN.com

Mai multe videoclipuri pe rețelele de socializare au apărut pe această temă, arătând pas cu pas cum să obiectați față de Meta care vă răzuiește datele în acest scop. Un astfel de videoclip de pe TikTok are peste 4,3 milioane de vizualizări și 5,500 de comentarii și a fost distribuit de peste 149,000 de ori. Postările sceptice despre funcția de renunțare sunt, de asemenea, distribuite pe Reddit, X și Instagram.

 

Source: Snopes.com

Funcția a fost disponibilă pentru clienții Meta din regiunea europeană și din Marea Britanie, dar nu și pentru utilizatorii din SUA. New York Times a raportat că Meta nu a trebuit să notifice utilizatorii și, prin urmare, este posibil ca utilizatorii să nu fi știut că își antrenează AI cu postările lor publice.

Pagina Meta „Cum utilizează Meta informațiile pentru modele și caracteristici generative AI” spune că utilizatorii au dreptul să se opună utilizării informațiilor pe care le-au distribuit despre produsele și serviciile Meta pentru a dezvolta și îmbunătăți AI la Meta. Meta se consultă cu autoritatea principală de reglementare a confidențialității din UE, Comisia irlandeză pentru protecția datelor și a încorporat feedback-ul lor pentru a se asigura că modul în care antrenează AI la Meta respectă legile UE privind confidențialitatea.

O companie care utilizează datele utilizatorilor pentru instruirea AI s-a confruntat cu critici pe scară largă din partea Centrului European pentru Drepturi Digitale (noyb), o organizație non-profit care se concentrează pe aplicarea legilor privind drepturile digitale și confidențialitatea. Grupul a depus plângeri în 11 țări europene, cerând autorităților să lanseze o procedură de urgență pentru a opri schimbarea înainte ca aceasta să intre în vigoare la 26 iunie 2024. Procesul de renunțare al Meta este prea complicat și consumator de timp și chiar necesită motive personale.

Source: Facebook Help Center for European users

Curtea Europeană de Justiție a clarificat deja că Meta nu are niciun „interes legitim” de a trece peste dreptul utilizatorilor la protecția datelor atunci când vine vorba de publicitate. Meta spune, de asemenea, că datele utilizatorilor pot fi partajate cu orice „terță parte” – adică cu oricine din lume.

Meta spune că onorează toate obiecțiile utilizatorilor europeni și nu folosește mesajele private ale oamenilor cu prietenii și familia pentru a-și instrui sistemele AI. Dar Comisia irlandeză pentru protecția datelor (DPC) a informat că nu va prelucra datele utilizatorilor din UE / SEE pentru „tehnici de inteligență artificială” nedefinite. Meta rămâne extrem de încrezătoare că abordarea sa respectă legile și reglementările europene și se angajează să aducă Meta AI și modelele sale mai multor oameni din întreaga lume, inclusiv din Europa.

Distribuiți articolul
Articole similare
Facebook simplifică conținutul video: Tot conținutul devine în curând bobine
7 min. de lectură

Facebook simplifică conținutul video: Tot conținutul devine în curând bobine

Iată o actualizare a platformei care va schimba modul în care milioane de oameni partajează videoclipuri. Pe măsură ce Facebook simplifică crearea de videoclipuri, tocmai a anunțat că, în următoarele luni, fiecare videoclip încărcat pe platformă va deveni automat o rolă. Nu mai trebuie să alegeți între formate – totul este unificat acum. Să analizăm […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Leroy Merlin deschide al 23-lea magazin din România în urma unei investiții de 3 milioane de euro
4 min. de lectură

Leroy Merlin deschide al 23-lea magazin din România în urma unei investiții de 3 milioane de euro

Ceea ce a început ca o investiție de 3 milioane de euro într-un centru comercial din România este de fapt parte a unui proiect mult mai mare. În timp ce majoritatea retailerilor reduc cheltuielile, gigantul francez Leroy Merlin își dublează investițiile în Europa de Est cu un plan care ar putea remodela întregul peisaj al […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Publicitatea Microsoft devine serioasă: actualizări majore care chiar contează
4 min. de lectură

Publicitatea Microsoft devine serioasă: actualizări majore care chiar contează

Microsoft Advertising tocmai a lansat cele mai importante actualizări din ultimele luni, abordând principalele probleme care au frustrat agenții de publicitate. Aceste schimbări ar putea face în sfârșit din platformă o alternativă serioasă la Google Ads. De la raportare revizuită la schimbări majore ale logicii Performance Max și importuri simplificate între platforme – iată ce […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Bridge Now

Ultimele noutăți chiar ACUM

10+ necitit

10+