
Cuvântul „recomerț” include și repararea, renovarea, recondiționarea sau închirierea bunurilor de consum. Se estimează că acesta va valora 120 de miliarde de euro până în 2025. Jucători importanți precum Amazon au sărit, de asemenea, pe trenul second-hand, iar acest lucru dă roade – au realizat vânzări de miliarde de euro anul trecut.Potrivit unui studiu realizat de Cross-Border Commerce Europe în parteneriat cu FedEx Express și Poste Italiane, recomerțul este pe cale să ia avânt. În 2022/23, piața europeană a recomerțului valora 94 de miliarde EUR. În prezent, aceasta reprezintă 12,3% din totalul pieței europene de comerț electronic. Se preconizează că va ajunge la 14% în următorii trei ani.

Source: Cbcommerce.eu
Publicului îi plac produsele second-hand
Studiul arată că până la 85% dintre cumpărători au cumpărat sau au vândut produse la mâna a doua în ultimul an, iar 27% au făcut acest lucru pentru prima dată. Până la 75% din tranzacțiile de recomerț sunt în categorii care nu țin de îmbrăcăminte. Printre acestea se numără electronicele, mobila, articolele de uz casnic și sportiv, cărțile, echipamentele de exterior și automobilele. 76% dintre cumpărători consideră că stigmatul asociat cu cumpărarea la mâna a doua a scăzut. În schimb, 41% dintre respondenți spun că achiziționarea de bunuri second-hand este acum un simbol al statutului. Într-un studiu recent al pieței britanice, s-a constatat că atât motivele economice, cât și cele de mediu favorizează creșterea vânzărilor de bunuri second-hand. Mai mult de jumătate(55%) dintre cumpărători au recunoscut că achiziționează bunuri second-hand din cauza prețului mai mic. Doar 8% au menționat durabilitatea ca motiv de cumpărare.