4 min. de lectură

Raportul privind comerțul electronic în Uniunea Europeană 2024: Analiza pieței regionale

Analiza pieței regionale relevă evoluția pieței digitale a Uniunii Europene. Anuarul regional Eurostat 2024 evidențiază diversele tendințe în comerțul online la nivel regional. Această analiză examinează evoluțiile recente din comerțul digital, concentrându-se pe comportamentul consumatorilor și pe modelele individuale de vânzare în întreaga UE.

This article was translated for you by artificial intelligence
Raportul privind comerțul electronic în Uniunea Europeană 2024: Analiza pieței regionale
Sursă: Depositphotos

Tendințe în vânzările online

Pe parcursul unei perioade de trei luni în 2023, aproximativ o cincime (19,9%) din cetățenii UE cu vârste cuprinse între 16 și 74 de ani au vândut bunuri online. Deși acest număr exclude în mod vizibil anunțurile simple, cum ar fi vânzarea de bunuri de ocazie prin intermediul anunțurilor clasificate, el include o varietate de activități de comerț digital, inclusiv vânzarea de bunuri și servicii.

Conform studiului, 58,1% dintre cetățenii UE cu vârste cuprinse între 16 și 74 de ani au făcut achiziții online în 2023.

Considerăm comenzile online, indiferent dacă sunt plătite și livrate online sau offline, drept tranzacții de comerț electronic, dar excludem comenzile manuale prin e-mail.

Evoluția demografică a vârstei în vânzările online

Comportamentul de vânzare online arată o diferență pronunțată între generații. Cu 28,7% dintre aceștia implicați în vânzarea online, grupa de vârstă 25-34 de ani prezintă cel mai ridicat nivel de implicare. Aceasta este o diferență de 3,9 ori față de cei 7,4% din persoanele din grupa de vârstă 65-74 de ani care vând online.

Lideri regionali în comerțul online

Cu Noord-Holland în frunte, cu o participare de 44,5%, Țările de Jos domină regiunile cu cele mai bune performanțe. Flevoland a fost singura regiune olandeză din afara topului, unsprezece din cele douăsprezece înregistrând performanțe remarcabile. Alte zone cu performanțe puternice includ:

  • Mai multe părți ale Ungariei, inclusiv Budapesta
  • Regiunea capitalei Slovaciei (regiunea Bratislava)
  • Helsinki-Uusimaa din Finlanda
  • câteva zone din Franța, Danemarca, Belgia și Malta
Regional Market Analysis

Source: Eurostat

Zone de angajament inferior

În schimb, unele regiuni prezintă rate de participare semnificativ mai scăzute. Cincisprezece regiuni ale UE au raportat mai puțin de 7,5% din populație implicată în vânzarea online, concentrându-se în principal în sud-estul Europei:

  • cele cinci regiuni ale României, regiunea Vest având cea mai scăzută rată, de 2,5%
  • cele patru regiuni ale Greciei
  • trei regiuni bulgare
  • două regiuni din Polonia
  • o regiune autonomă din Spania

Distribuție geografică și demografie

Cumpărăturile online prezintă diferențe demografice notabile, grupa de vârstă 25-34 de ani fiind cea mai activă, cu o rată de participare de 74,4%. Rata de participare scade semnificativ pentru grupele de vârstă mai înaintate, doar 29,7% dintre cei cu vârste cuprinse între 65 și 74 de ani participând la cumpărături online.

Există, de asemenea, o diferență clară între mediul urban și cel rural, rezidenții din mediul urban înregistrând un grad de implicare mai ridicat, de 61,9 %, comparativ cu rezidenții din mediul rural, de 53,9 %.

Superioritatea regională în materie de vânzări online

O serie de regiuni se remarcă prin adoptarea remarcabilă a comerțului electronic, Utrecht, Țările de Jos, fiind lider, cu o participare de 87,8%. Noord-Holland urmează îndeaproape, cu 86,4%, în timp ce Overijssel arată o implicare impresionantă, cu 85,9% dintre locuitori participând la cumpărături online.

Peste 80% dintre consumatorii din 21 de regiuni ale UE au făcut cumpărături online, cu o reprezentare semnificativă din:

  • Țările de Jos (11 regiuni)
  • Suedia (patru regiuni)
  • Danemarca (trei regiuni)
  • Irlanda (două regiuni)
  • Republica Cehă (regiunea Praha)
Eurostat analysis 2024

Source: Eurostat

Oportunități de dezvoltare

Douăzeci de regiuni au rate de participare la comerțul electronic sub 35%, ceea ce indică o adopție mai scăzută în anumite zone. Aceste regiuni sunt concentrate în principal în Europa de Est, în special în Bulgaria și România, precum și în sudul Italiei, în regiunile ultraperiferice ale Franței și într-o zonă din Polonia.

Având în vedere tendințele regionale și demografice diferite în ceea ce privește modul în care oamenii cumpără și vând lucruri, acest peisaj al comerțului digital arată atât șansele, cât și provocările de a face ca toată lumea din UE să participe în mod constant la piața digitală.

Distribuiți articolul
Articole similare
Piața germană de comerț electronic se confruntă cu o schimbare majoră pe măsură ce platformele chineze câștigă teren
3 min. de lectură

Piața germană de comerț electronic se confruntă cu o schimbare majoră pe măsură ce platformele chineze câștigă teren

Conform ECDB (E-commerce Data Base), peisajul european al comerțului electronic se schimbă dramatic, pe măsură ce platformele chineze captează o parte mai mare din piață. Pe măsură ce creșterea comerțului electronic intern în China încetinește la doar 3,5% în 2023 – mai puțin decât creșterea majorității celor mai importante 10 piețe globale – giganții chinezi […]

Citiți articolul
58% împărtășesc e-mailuri pentru reduceri, dar protejează datele sociale
3 min. de lectură

58% împărtășesc e-mailuri pentru reduceri, dar protejează datele sociale

Comercianții cu amănuntul constată că, în timp ce clienții adoră reducerile, aceștia sunt, de asemenea, preocupați de confidențialitatea lor atunci când împărtășesc informații personale. Potrivit unui studiu recent al companiei de consultanță în domeniul transformării digitale Daemon, ofertele promoționale și e-mailurile pentru reduceri rămân o atracție puternică pentru toate generațiile; generația Millennials conduce cu 67%, […]

Citiți articolul
Bridge Now

Ultimele noutăți chiar ACUM

10+ necitit

10+