Când cumperi reclame Facebook sau Instagram printr-un dispozitiv iOS, există o taxă suplimentară de 30% care merge direct la Apple. Ei știu deja acest lucru în SUA – schimbarea a fost în vigoare acolo din februarie și este acum lansată tuturor agenților de publicitate din toate regiunile, potrivit Social Media Today.
Apple percepe o taxă de 30% pentru achizițiile în aplicație în conformitate cu regulile App Store, care se aplică tuturor bunurilor și serviciilor digitale vândute prin intermediul aplicațiilor iOS. Principalele argumente sunt costul întreținerii și dezvoltării platformei, accesul la baza de utilizatori, costurile de asistență și servicii, împărțirea veniturilor cu dezvoltatorii și generarea continuă de venituri pentru sine.
Apple consideră că firmele care utilizează platforma și baza sa de utilizatori ar trebui să contribuie la sustenabilitatea ecosistemului și la creșterea continuă a acestuia. Această structură a taxelor a fost controversată, ducând la provocări juridice și critici din partea diferitelor companii și autorități de reglementare.
Apple consideră că companiile care utilizează platforma și baza sa de utilizatori ar trebui să contribuie la sustenabilitatea ecosistemului și la creșterea continuă a acestuia. Această structură a taxelor a făcut obiectul unor controverse, ceea ce a dus la provocări juridice și critici din partea diferitelor companii și organisme de reglementare.
Meta a răspuns rapid
Meta și-a adaptat platforma web astfel încât toate funcțiile disponibile pe dispozitivele iOS să fie disponibile și pe computere. Această adaptare permite agenților de publicitate să crească numărul de postări și să creeze anunțuri fără taxe suplimentare.
Pedro Pavón, care este responsabil pentru monetizare și publicitate la Meta, a comentat cazul pe contul său Threads.
Chiar și Uniunea Europeană a dat Apple în judecată.
Noul slogan al Apple ar trebui să fie „Act Different”. Astăzi luăm măsuri suplimentare pentru a ne asigura că Apple respectă regulile DMA. Avem motive să credem că regulile AppStore care nu permit dezvoltatorilor de aplicații să comunice liber cu proprii utilizatori încalcă DMA. De asemenea, deschidem un nou caz în legătură cu noii Termeni și condiții iOS ai Apple. Fără a aduce atingere dreptului la apărare al Apple, suntem hotărâți să utilizăm un set de instrumente DMA clar și eficace pentru a deschide, în sfârșit, oportunități reale pentru inovatori și consumatori”, a declarat comisarul pentru piața internă, Thierry Breton.
Dacă achiziționezi reclame Facebook și Instagram pe iOS începând de săptămâna viitoare, actualizează-ți strategia pentru a folosi desktopul. Această modificare simplă vă va ajuta să evitați taxele inutile și să vă asigurați că bugetul publicitar este utilizat mai eficient.