3 min. de lectură

Prima scădere pentru una dintre cele mai mari acțiuni de comerț electronic din China

În fiecare an, între 1 și 18 iunie, magazinele chineze de comerț electronic exagerează cu promoții, reduceri și noutăți pentru a atrage clienții în timpul evenimentului 618. Dar acum, pentru prima dată, a înregistrat o scădere a vânzărilor.

This article was translated for you by artificial intelligence
Prima scădere pentru una dintre cele mai mari acțiuni de comerț electronic din China
Sursă: Depositphotos

618 este al doilea cel mai mare eveniment de cumpărături din China, după Singles’ Day, care are loc pe 11 noiembrie. Ambele evenimente sunt văzute ca indicatori ai tendințelor, cheltuielilor de consum și sănătății economice. Cu toate acestea, ultima Singles’ Day nu a excelat în ceea ce privește vânzările.

Gigantul chinez de comerț electronic JD.com se află în spatele evenimentului de cumpărături, care își sărbătorește data fondării pe 18 iunie. De-a lungul timpului, a devenit un eveniment major de cumpărături, cu mai multe platforme precum Tmall (Alibaba) și Pinduoduo (PDD Holdings) care participă și oferă reduceri și promoții extinse.

Nici extensia nu a funcționat

Syntun, un furnizor de date cu amănuntul pe piața locală, spune că redresarea celei de-a doua economii a lumii a fost lentă. Valoarea brută a mărfurilor (GMV) în timpul evenimentului a scăzut cu 7% de la an la an, la 742,8 miliarde de yuani (95,6 miliarde de euro), primul declin de când Syntun a început să urmărească evenimentul în 2016

Unele companii, cum ar fi Tmall, și-au extins perioada de vânzări pentru a stimula cererea și au început să tranzacționeze încă din 20 mai. Dar încrederea slabă a consumatorilor, pe fondul șomajului ridicat în rândul tinerilor și al unei crize imobiliare în curs de desfășurare, pare să aibă un impact.

Source: Cnbc.com

Stimularea transmisiunilor în direct

Cu toate acestea, cumpărăturile live sunt un succes. Conceptul a venit odată cu pandemia și este în creștere, în ciuda recesiunii generale actuale. În China, este un concept popular care poate aduce unei companii vânzări decente și interes pentru clienți. Zara, de exemplu, lansează fluxuri de cinci ore pe Douyin din China, unde modelele prezintă haine și accesorii. Poate atrage în medie aproximativ 800,000 de spectatori unici pe difuzare.

„Platformele de socializare cu transmisiuni live au contribuit la generarea unei valori brute a mărfurilor (GMV) de 206,8 miliarde de yuani (26,5 miliarde de euro) în acest 618, în creștere de la 184,4 miliarde de yuani (23,7 miliarde de euro) în 2023, ByteDance Douyin generând cel mai mare GMV prin acest segment, potrivit Syntun”, raportează CNBC.

Impactul asupra comerțului electronic european

Nu ne așteptăm la un impact direct asupra vânzărilor locale, deoarece situația reflectă provocările economice cu care se confruntă generația tânără din China, în special. În plus, formatul de cumpărături live nu este încă la fel de stabilit și popular în Europa.

Cu toate acestea, ne putem concentra asupra comportamentului consumatorilor, care se schimbă odată cu inflația.  Și vom afla dacă portofelele noastre sunt mai goale în timpul reducerilor locale de Black Friday și Crăciun.

Distribuiți articolul
Articole similare
Actualizare GTM Tag Loading: Modificări esențiale pentru urmărirea conversiilor în comerțul electronic
4 min. de lectură

Actualizare GTM Tag Loading: Modificări esențiale pentru urmărirea conversiilor în comerțul electronic

Ați primit un e-mail despre modificările aduse modului în care Google Tag Manager (GTM) va încărca etichetele Google Ads și Floodlight începând cu 10 aprilie 2025? Această actualizare poate afecta urmărirea conversiilor, remarketing-ul și modul în care gestionați etichetele în GTM. Ce anume se schimbă, de ce se întâmplă și ce ar trebui să faceți? […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Citiți articolul
IA, Deepfakes și site-uri web frauduloase. Marketingul digital nu a fost niciodată mai riscant
5 min. de lectură

IA, Deepfakes și site-uri web frauduloase. Marketingul digital nu a fost niciodată mai riscant

Publicitatea digitală se schimbă mai rapid ca niciodată, iar mărcile de comerț electronic, împreună cu agențiile de marketing, trebuie să țină pasul cu noile provocări și oportunități. Raportul Industry Pulse trasează tendințele, amenințările, deepfakes și inovațiile care vor influența publicitatea online în anul următor. Acesta se bazează pe opiniile experților în media digitală – publicitari, […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Citiți articolul
Bridge Now

Ultimele noutăți chiar ACUM

10+ necitit

10+