3 min. de lectură

Prima scădere pentru una dintre cele mai mari acțiuni de comerț electronic din China

În fiecare an, între 1 și 18 iunie, magazinele chineze de comerț electronic exagerează cu promoții, reduceri și noutăți pentru a atrage clienții în timpul evenimentului 618. Dar acum, pentru prima dată, a înregistrat o scădere a vânzărilor.

This article was translated for you by artificial intelligence
Prima scădere pentru una dintre cele mai mari acțiuni de comerț electronic din China
Sursă: Depositphotos

618 este al doilea cel mai mare eveniment de cumpărături din China, după Singles’ Day, care are loc pe 11 noiembrie. Ambele evenimente sunt văzute ca indicatori ai tendințelor, cheltuielilor de consum și sănătății economice. Cu toate acestea, ultima Singles’ Day nu a excelat în ceea ce privește vânzările.

Gigantul chinez de comerț electronic JD.com se află în spatele evenimentului de cumpărături, care își sărbătorește data fondării pe 18 iunie. De-a lungul timpului, a devenit un eveniment major de cumpărături, cu mai multe platforme precum Tmall (Alibaba) și Pinduoduo (PDD Holdings) care participă și oferă reduceri și promoții extinse.

Nici extensia nu a funcționat

Syntun, un furnizor de date cu amănuntul pe piața locală, spune că redresarea celei de-a doua economii a lumii a fost lentă. Valoarea brută a mărfurilor (GMV) în timpul evenimentului a scăzut cu 7% de la an la an, la 742,8 miliarde de yuani (95,6 miliarde de euro), primul declin de când Syntun a început să urmărească evenimentul în 2016

Unele companii, cum ar fi Tmall, și-au extins perioada de vânzări pentru a stimula cererea și au început să tranzacționeze încă din 20 mai. Dar încrederea slabă a consumatorilor, pe fondul șomajului ridicat în rândul tinerilor și al unei crize imobiliare în curs de desfășurare, pare să aibă un impact.

Source: Cnbc.com

Stimularea transmisiunilor în direct

Cu toate acestea, cumpărăturile live sunt un succes. Conceptul a venit odată cu pandemia și este în creștere, în ciuda recesiunii generale actuale. În China, este un concept popular care poate aduce unei companii vânzări decente și interes pentru clienți. Zara, de exemplu, lansează fluxuri de cinci ore pe Douyin din China, unde modelele prezintă haine și accesorii. Poate atrage în medie aproximativ 800,000 de spectatori unici pe difuzare.

„Platformele de socializare cu transmisiuni live au contribuit la generarea unei valori brute a mărfurilor (GMV) de 206,8 miliarde de yuani (26,5 miliarde de euro) în acest 618, în creștere de la 184,4 miliarde de yuani (23,7 miliarde de euro) în 2023, ByteDance Douyin generând cel mai mare GMV prin acest segment, potrivit Syntun”, raportează CNBC.

Impactul asupra comerțului electronic european

Nu ne așteptăm la un impact direct asupra vânzărilor locale, deoarece situația reflectă provocările economice cu care se confruntă generația tânără din China, în special. În plus, formatul de cumpărături live nu este încă la fel de stabilit și popular în Europa.

Cu toate acestea, ne putem concentra asupra comportamentului consumatorilor, care se schimbă odată cu inflația.  Și vom afla dacă portofelele noastre sunt mai goale în timpul reducerilor locale de Black Friday și Crăciun.

Distribuiți articolul
Articole similare
Shein devansează cele mai mari companii de modă din Europa cu o creștere de 48%, în timp ce Asos scade
4 min. de lectură

Shein devansează cele mai mari companii de modă din Europa cu o creștere de 48%, în timp ce Asos scade

Noi date arată un decalaj uriaș în retailul european de modă. Vânzările Shein au crescut cu 31,6% anual și au atins 48% numai în decembrie. Între timp, mărci consacrate precum H&M au rămas stabile, iar ASOS a scăzut cu 16,2%. Cifrele arată care sunt mărcile care câștigă bătălia pentru clienții europeni.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU
UE vizează importurile online ieftine: 12 milioane de colete zilnice se confruntă cu noi reguli
4 min. de lectură

UE vizează importurile online ieftine: 12 milioane de colete zilnice se confruntă cu noi reguli

În fiecare zi, 12 milioane de pachete mici ajung în Europa de la magazine online din afara UE. Majoritatea sunt subevaluate în mod deliberat pentru a scăpa de taxe, iar multe conțin produse nesigure. Acum, Parlamentul European vrea să schimbe regulile jocului cu noi norme care ar putea remodela modul în care facem cumpărături online.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU
Bye Bye E-commerce? 70% vor face cumpărături de pe TikTok până în 2030
3 min. de lectură

Bye Bye E-commerce? 70% vor face cumpărături de pe TikTok până în 2030

Cifrele sunt uluitoare. Un nou studiu realizat pe 24 000 de cumpărători din întreaga lume arată că 70% dintre aceștia se așteaptă ca, până în 2030, majoritatea cumpărăturilor lor să fie făcute prin intermediul rețelelor sociale. Aceasta înseamnă că site-urile de comerț electronic de tip Amazon care domină în prezent ar putea deveni relicve în […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU