
618 este al doilea cel mai mare eveniment de cumpărături din China, după Singles’ Day, care are loc pe 11 noiembrie. Ambele evenimente sunt văzute ca indicatori ai tendințelor, cheltuielilor de consum și sănătății economice. Cu toate acestea, ultima Singles’ Day nu a excelat în ceea ce privește vânzările.
Gigantul chinez de comerț electronic JD.com se află în spatele evenimentului de cumpărături, care își sărbătorește data fondării pe 18 iunie. De-a lungul timpului, a devenit un eveniment major de cumpărături, cu mai multe platforme precum Tmall (Alibaba) și Pinduoduo (PDD Holdings) care participă și oferă reduceri și promoții extinse.
Nici extensia nu a funcționat
Syntun, un furnizor de date cu amănuntul pe piața locală, spune că redresarea celei de-a doua economii a lumii a fost lentă. Valoarea brută a mărfurilor (GMV) în timpul evenimentului a scăzut cu 7% de la an la an, la 742,8 miliarde de yuani (95,6 miliarde de euro), primul declin de când Syntun a început să urmărească evenimentul în 2016
Unele companii, cum ar fi Tmall, și-au extins perioada de vânzări pentru a stimula cererea și au început să tranzacționeze încă din 20 mai. Dar încrederea slabă a consumatorilor, pe fondul șomajului ridicat în rândul tinerilor și al unei crize imobiliare în curs de desfășurare, pare să aibă un impact.

Source: Cnbc.com
Stimularea transmisiunilor în direct
Cu toate acestea, cumpărăturile live sunt un succes. Conceptul a venit odată cu pandemia și este în creștere, în ciuda recesiunii generale actuale. În China, este un concept popular care poate aduce unei companii vânzări decente și interes pentru clienți. Zara, de exemplu, lansează fluxuri de cinci ore pe Douyin din China, unde modelele prezintă haine și accesorii. Poate atrage în medie aproximativ 800,000 de spectatori unici pe difuzare.
„Platformele de socializare cu transmisiuni live au contribuit la generarea unei valori brute a mărfurilor (GMV) de 206,8 miliarde de yuani (26,5 miliarde de euro) în acest 618, în creștere de la 184,4 miliarde de yuani (23,7 miliarde de euro) în 2023, ByteDance Douyin generând cel mai mare GMV prin acest segment, potrivit Syntun”, raportează CNBC.
Impactul asupra comerțului electronic european
Nu ne așteptăm la un impact direct asupra vânzărilor locale, deoarece situația reflectă provocările economice cu care se confruntă generația tânără din China, în special. În plus, formatul de cumpărături live nu este încă la fel de stabilit și popular în Europa.
Cu toate acestea, ne putem concentra asupra comportamentului consumatorilor, care se schimbă odată cu inflația. Și vom afla dacă portofelele noastre sunt mai goale în timpul reducerilor locale de Black Friday și Crăciun.