5 min. de lectură

Preferințele clienților din comerțul electronic: Ce îi atrage pe cumpărătorii britanici

Cel mai recent sondaj Adobe realizat pe 1.500 de consumatori britanici oferă o perspectivă practică asupra preferințelor clienților de comerț electronic. Acest studiu dezvăluie factorii-cheie care determină deciziile de cumpărare și, dimpotrivă, cei care îi resping pe consumatori. Înțelegerea acestor preferințe este esențială pentru comercianții cu amănuntul online care doresc să își optimizeze strategiile și să crească ratele de conversie.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU
This article was translated for you by artificial intelligence
Preferințele clienților din comerțul electronic: Ce îi atrage pe cumpărătorii britanici
Sursă: Depositphotos

Ce îi determină cu adevărat pe consumatori?

Este important de remarcat faptul că calitatea produselor a fost menționată ca fiind cel mai important factor de către 73% dintre respondenți. Al doilea cel mai important factor este sustenabilitatea prețului, care a fost declarat de 70% dintre participanți.

Studiul concluzionează că „Consumatorii caută valoare pentru banii lor„.

Alți factori care influențează deciziile consumatorilor sunt recenziile online pozitive(33%) și o bună reputație a mărcii(28%). În lumea modernă, este destul de intrigant faptul că 11% dintre respondenți au considerat importantă o bună prezență în social media. În timp ce 7% au evidențiat creativitatea în marketing. Preferințele sunt destul de diferite în funcție de industrie. În timp ce 88% dintre persoanele din media și divertisment evidențiază prețurile accesibile. Această cifră este de 84% în comerțul cu amănuntul; nu este surprinzător faptul că în știință și produse farmaceutice, 90% dintre respondenți evidențiază calitatea produselor. Se observă preferințe diferite în funcție de datele demografice. Sensibilitatea la preț este o preocupare pentru 73% dintre femei, comparativ cu 66% dintre bărbați. O prezență puternică în social media este cea mai importantă pentru grupul de vârstă 25-34 de ani (22%). Cu toate acestea, importanța acesteia scade odată cu înaintarea în vârstă; doar 3% din categoria de vârstă 55-64 de ani o menționează.

E-commerce customer preferences

Source: Adobe

Ce îi îndepărtează pe clienți?

Practic, toți participanții la sondaj au subliniat că proasta calitate a produselor este motivul numărul unu care i-ar determina să evite să facă o achiziție. Lipsa unui serviciu bun pentru clienți îi abține pe 66% dintre respondenți; aproape jumătate dintre aceștia sunt descurajați de absența reducerilor și a programelor de fidelizare. Pentru 32%, este o problemă de recunoaștere limitată a mărcii.

Tehnici de marketing care nu sunt eficiente

Mai mult de jumătate dintre respondenți au fost descurajați de o supraîncărcare de e-mailuri și notificări push. Alți 41% nu sunt interesați să fie vizați prin publicitate intruzivă, în timp ce 39% sunt iritați de publicitatea care are mesaje înșelătoare. Același procent de participanți(39%) a găsit probleme cu strategia de marketing care utilizează influenceri și celebrități. Alți 33% dintre respondenți sunt deranjați de lipsa de transparență a prețurilor, în timp ce 25% sunt descurajați de serviciul clienți slab al companiei după campaniile de marketing. În sectorul comerțului cu amănuntul, notificările push excesive sunt considerate cel mai puțin inspirate(55%), în timp ce 39% au găsit, de asemenea, probleme cu publicitatea înșelătoare. Problema notificărilor push este observată și în segmentele caritabil și de vânzări, unde este subliniată de 70% și, respectiv, 75% dintre respondenți.

E-commerce customer preferences

Source: Adobe

Sugestii de acțiune: Recomandări privind comerțul electronic

1. Publicitatea: Comunicarea trebuie să fie adaptată la consumator

Având în vedere că enervarea cauzată de reclamele intruzive și notificările constante este un factor semnificativ de nemulțumire, este timpul să vă schimbați abordarea de marketing. Este esențial să mențineți notorietatea brandului, dar este la fel de important să vă concentrați pe încântarea clientului. Datorită faptului că, în prezent, clienții sunt expuși la multe reclame, ar putea merita să încercați ceva nou.

27% dintre respondenți au declarat că sunt interesați de magazinele fizice și de evenimentele pop-up.

2. Social media: Puterea instrumentului

Utilizarea de conținut relevant și real pe platformele social media ajută la creșterea notorietății brandului și la crearea unei comunități. De la recenziile clienților la fotografii din spatele scenei – acesta este locul în care social media vă poate ajuta să vă angajați cu consumatorii dvs. Un total de 22% dintre participanții la sondaj au declarat că descoperă noi branduri prin Instagram, Facebook și TikTok. Pentru a avea succes, este esențial să oferiți un serviciu clienți eficient, cu răspunsuri rapide pe toate platformele. În ceea ce privește caracteristicile de marketing evitate, este posibil să eliminați notificările excesive și să vă concentrați pe produsele de înaltă calitate și pe prețul bun. Site-ul dvs. de comerț electronic va îmbunătăți, fără îndoială, satisfacția clienților în timpul cumpărăturilor online.

Distribuiți articolul
Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU

Freelance Digital Marketing Specialist at Ecommerce Bridge with nearly a decade of experience in digital marketing, where I’ve specialised in managing international teams and building strategic partnerships. As former International Team Lead at Groupon, I managed teams across various European countries, handled KPI achievement, and worked daily with agencies in English. These days, I focus on content strategy, link building, and coordinating with international agencies in e-commerce expansion. What truly fulfils me is working with people and seeing everyone happy and satisfied with the results. I’m passionate about researching and writing about the latest trends in e-commerce and digital marketing, bringing fresh insights and industry news to our readers. I hold a Master’s degree in Mass Media Studies and completed international courses in London and Bristol.

Articole similare
Shein devansează cele mai mari companii de modă din Europa cu o creștere de 48%, în timp ce Asos scade
4 min. de lectură

Shein devansează cele mai mari companii de modă din Europa cu o creștere de 48%, în timp ce Asos scade

Noi date arată un decalaj uriaș în retailul european de modă. Vânzările Shein au crescut cu 31,6% anual și au atins 48% numai în decembrie. Între timp, mărci consacrate precum H&M au rămas stabile, iar ASOS a scăzut cu 16,2%. Cifrele arată care sunt mărcile care câștigă bătălia pentru clienții europeni.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU
UE vizează importurile online ieftine: 12 milioane de colete zilnice se confruntă cu noi reguli
4 min. de lectură

UE vizează importurile online ieftine: 12 milioane de colete zilnice se confruntă cu noi reguli

În fiecare zi, 12 milioane de pachete mici ajung în Europa de la magazine online din afara UE. Majoritatea sunt subevaluate în mod deliberat pentru a scăpa de taxe, iar multe conțin produse nesigure. Acum, Parlamentul European vrea să schimbe regulile jocului cu noi norme care ar putea remodela modul în care facem cumpărături online.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU
Bye Bye E-commerce? 70% vor face cumpărături de pe TikTok până în 2030
3 min. de lectură

Bye Bye E-commerce? 70% vor face cumpărături de pe TikTok până în 2030

Cifrele sunt uluitoare. Un nou studiu realizat pe 24 000 de cumpărători din întreaga lume arată că 70% dintre aceștia se așteaptă ca, până în 2030, majoritatea cumpărăturilor lor să fie făcute prin intermediul rețelelor sociale. Aceasta înseamnă că site-urile de comerț electronic de tip Amazon care domină în prezent ar putea deveni relicve în […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU