
Ce îi determină cu adevărat pe consumatori?
Este important de remarcat faptul că calitatea produselor a fost menționată ca fiind cel mai important factor de către 73% dintre respondenți. Al doilea cel mai important factor este sustenabilitatea prețului, care a fost declarat de 70% dintre participanți.
Studiul concluzionează că „Consumatorii caută valoare pentru banii lor„.
Alți factori care influențează deciziile consumatorilor sunt recenziile online pozitive(33%) și o bună reputație a mărcii(28%). În lumea modernă, este destul de intrigant faptul că 11% dintre respondenți au considerat importantă o bună prezență în social media. În timp ce 7% au evidențiat creativitatea în marketing. Preferințele sunt destul de diferite în funcție de industrie. În timp ce 88% dintre persoanele din media și divertisment evidențiază prețurile accesibile. Această cifră este de 84% în comerțul cu amănuntul; nu este surprinzător faptul că în știință și produse farmaceutice, 90% dintre respondenți evidențiază calitatea produselor. Se observă preferințe diferite în funcție de datele demografice. Sensibilitatea la preț este o preocupare pentru 73% dintre femei, comparativ cu 66% dintre bărbați. O prezență puternică în social media este cea mai importantă pentru grupul de vârstă 25-34 de ani (22%). Cu toate acestea, importanța acesteia scade odată cu înaintarea în vârstă; doar 3% din categoria de vârstă 55-64 de ani o menționează.

Source: Adobe
Ce îi îndepărtează pe clienți?
Practic, toți participanții la sondaj au subliniat că proasta calitate a produselor este motivul numărul unu care i-ar determina să evite să facă o achiziție. Lipsa unui serviciu bun pentru clienți îi abține pe 66% dintre respondenți; aproape jumătate dintre aceștia sunt descurajați de absența reducerilor și a programelor de fidelizare. Pentru 32%, este o problemă de recunoaștere limitată a mărcii.
Tehnici de marketing care nu sunt eficiente
Mai mult de jumătate dintre respondenți au fost descurajați de o supraîncărcare de e-mailuri și notificări push. Alți 41% nu sunt interesați să fie vizați prin publicitate intruzivă, în timp ce 39% sunt iritați de publicitatea care are mesaje înșelătoare. Același procent de participanți(39%) a găsit probleme cu strategia de marketing care utilizează influenceri și celebrități. Alți 33% dintre respondenți sunt deranjați de lipsa de transparență a prețurilor, în timp ce 25% sunt descurajați de serviciul clienți slab al companiei după campaniile de marketing. În sectorul comerțului cu amănuntul, notificările push excesive sunt considerate cel mai puțin inspirate(55%), în timp ce 39% au găsit, de asemenea, probleme cu publicitatea înșelătoare. Problema notificărilor push este observată și în segmentele caritabil și de vânzări, unde este subliniată de 70% și, respectiv, 75% dintre respondenți.

Source: Adobe
Sugestii de acțiune: Recomandări privind comerțul electronic
1. Publicitatea: Comunicarea trebuie să fie adaptată la consumator
Având în vedere că enervarea cauzată de reclamele intruzive și notificările constante este un factor semnificativ de nemulțumire, este timpul să vă schimbați abordarea de marketing. Este esențial să mențineți notorietatea brandului, dar este la fel de important să vă concentrați pe încântarea clientului. Datorită faptului că, în prezent, clienții sunt expuși la multe reclame, ar putea merita să încercați ceva nou.
27% dintre respondenți au declarat că sunt interesați de magazinele fizice și de evenimentele pop-up.
2. Social media: Puterea instrumentului
Utilizarea de conținut relevant și real pe platformele social media ajută la creșterea notorietății brandului și la crearea unei comunități. De la recenziile clienților la fotografii din spatele scenei – acesta este locul în care social media vă poate ajuta să vă angajați cu consumatorii dvs. Un total de 22% dintre participanții la sondaj au declarat că descoperă noi branduri prin Instagram, Facebook și TikTok. Pentru a avea succes, este esențial să oferiți un serviciu clienți eficient, cu răspunsuri rapide pe toate platformele. În ceea ce privește caracteristicile de marketing evitate, este posibil să eliminați notificările excesive și să vă concentrați pe produsele de înaltă calitate și pe prețul bun. Site-ul dvs. de comerț electronic va îmbunătăți, fără îndoială, satisfacția clienților în timpul cumpărăturilor online.