
X’s Premium Push eșuează în ciuda tacticilor agresive de campanie
Reclamele pop-up în ecran complet pentru X Premium fac parte dintr-o campanie agresivă inițiată de X (fostul Twitter). Un buton „x” prost poziționat, care se estompează în fundal, face dificilă închiderea acestor reclame de către utilizatori, ceea ce a condus la critici privind designul acestora.
Chiar dacă baza de utilizatori a platformei este în scădere, iar rata de conversie X Premium este mai mică de 1%, aceasta continuă să promoveze abonamentele plătite. Elon Musk prevăzuse că vor exista 9 milioane de abonați până la această dată, iar până în 2028 speră să aibă 104 milioane.

Source: Socialmediatoday.com
Conform estimărilor actuale, doar aproximativ 1,3 milioane de utilizatori au ales să utilizeze serviciul premium. În încercarea de a crește numărul de abonați, platforma face, de asemenea, publicitate unor caracteristici precum cadourile X Premium. Campania de abonare pare să fie o componentă a unui plan mai amplu de a reduce dependența X de veniturile din publicitate. Cu toate acestea, nu pare probabil ca aceste inițiative de marketing să ducă la creșterea semnificativă a numărului de abonamente pe care platforma o caută, având în vedere oferta actuală de funcții premium.
Meta promovează hardware-ul VR, dar conținutul rămâne încă în urmă
Între timp, Meta a adoptat o strategie similară, prezentându-și căștile VR – un element-cheie al strategiei sale metaverse – prin intermediul unor spații publicitare de primă clasă pe Facebook și Instagram. Dar, la fel ca serviciul premium al X, Meta are o problemă de bază: nu există suficiente aplicații și experiențe VR interesante în ecosistemul actual pentru a face din hardware o necesitate. Deși biblioteca de conținut se extinde și tehnologia în sine este impresionantă, aceasta nu a atins încă nivelul de tehnologie de consum esențială. Cu toate acestea, planul Meta de a pune aceste produse la dispoziția miliardelor sale de utilizatori ar putea da roade în cele din urmă.
Vânzarea dificilă a aplicațiilor sociale eșuează
Prin trimiterea de reclame pentru Snapchat+ direct în căsuțele de mesaje ale utilizatorilor, Snapchat a urmat exemplul. În prezent, social media seamănă mai mult cu piețele digitale decât cu spațiile sociale, ca urmare a acestei strategii de marketing direct și a activității celorlalte platforme. Cu toate acestea, aceste strategii de marketing agresive sunt mai puțin eficiente acum decât ar fi putut fi în trecut, deoarece utilizatorii sunt mai pricepuți în a elimina conținutul promoțional.