3 min. de lectură

Piața second-hand devine mainstream

Piața second-hand se dezvoltă mai rapid ca niciodată, pe măsură ce giganți ai comerțului cu amănuntul precum IKEA, Lego, Zara și H&M intră în jocul revânzării. În timp ce tinerii cumpărători conștienți de mediul înconjurător împing piața spre o valoare masivă de 350 de miliarde de dolari până în 2028, companiile trebuie încă să descifreze codul unor provocări precum depistarea falsurilor, gestionarea retururilor și asigurarea calității.

This article was translated for you by artificial intelligence
Piața second-hand devine mainstream
Sursă: Depositphotos

Tendințe pe piață și în rândul clienților

Piața hainelor second-hand din întreaga lume a crescut de la 141 de miliarde de dolari în 2021 la 230 de miliarde de dolari în 2024 și se așteaptă să ajungă la 350 de miliarde de dolari până în 2028. Piața luxului second-hand a crescut deosebit de rapid, vânzările de articole folosite crescând cu 125% din 2017 până în 2023. Tinerii sunt cei care conduc această tendință. Milenialii și persoanele din generația Z cumpără articole second-hand cel puțin o dată la câteva luni, în timp ce doar 20% dintre baby boomeri fac același lucru. Această schimbare arată cum se schimbă ideile oamenilor cu privire la valoare și durabilitate.

Global Secondhand Apparel Market To Reach $350 Billion by 2028

Source: Thredup

Proiecte ale marilor mărci

Ikea

  • Ikea Preowned a inițiat o piață pentru bunuri folosite în Madrid și Oslo
  • Permite oamenilor să vândă mobilă între ei
  • Oferă un bonus de 15% pentru utilizarea voucherelor de magazin în loc de numerar
  • În prezent gratuit

Lego

  • ServiciulReplay a fost lansat în SUA, Canada și Marea Britanie
  • A fost donat cu aproape 500 de tone de cărămizi
  • În prezent, puteți expedia doar din statul american (inclusiv Alaska și Hawaii)

Probleme și îngrijorări ale afacerilor second-hand

Complexitatea operațiunilor

  • Procese complexe pentru sortare și verificare
  • Costurile sunt ridicate pentru logistica inversă
  • Necesitatea de cunoștințe specializate în judecarea bunurilor

Bună calitate și fraudă

  • Preocupări cu privire la autenticitatea articolelor de înaltă calitate
  • Diferite niveluri de calitate
  • Posibile abuzuri ale sistemului
  • Efectele asupra donațiilor în scopuri caritabile

Efecte asupra industriei

Oamenii dau obiectele mai puțin valoroase și le vând pe cele mai bune pe noi platforme, ceea ce schimbă sectorul tradițional al carității. Chiar dacă există probleme, piața second-hand continuă să crească, deoarece întreprinderile caută modalități ecologice de a-și desfășura activitatea, iar consumatorii acceptă ideile din spatele economiei circulare. Pentru a avea succes în acest domeniu, trebuie să știți cum să gestionați o logistică complicată, să urmăriți calitatea, să câștigați încrederea clienților și să mențineți costurile scăzute.

Distribuiți articolul
Articole similare
Concentrați-vă pe scorul oportunităților: AI vă va spune ce să îmbunătățiți în publicitatea dvs.
4 min. de lectură

Concentrați-vă pe scorul oportunităților: AI vă va spune ce să îmbunătățiți în publicitatea dvs.

Meta extinde Opportunity Score – o metrică care dezvăluie instantaneu în Ads Manager modul în care puteți îmbunătăți campaniile și reduce costurile. Această nouă metrică bazată pe AI ajunge la mai mulți advertiseri după testare. Acesta oferă un scor clar al campaniei și sugestii specifice pentru îmbunătățire.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Citiți articolul
Comercianții cu amănuntul din Regatul Unit se confruntă cu amenințări tot mai mari la adresa securității cibernetice
4 min. de lectură

Comercianții cu amănuntul din Regatul Unit se confruntă cu amenințări tot mai mari la adresa securității cibernetice

Recent, trei mari mărci britanice de comerț cu amănuntul – Marks & Spencer, Co-op și Harrods – au fost victimele unor atacuri cibernetice de amploare care le-au perturbat semnificativ operațiunile și au scos la iveală lacune grave de securitate în sistemele lor informatice. Aceste incidente scot în evidență amenințările tot mai mari la adresa securității […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Citiți articolul
GPeC SUMMIT 2025: Sărbătorim 20 de ani de comerț electronic în București
3 min. de lectură

GPeC SUMMIT 2025: Sărbătorim 20 de ani de comerț electronic în București

GPeC SUMMIT, cel mai important eveniment de e-commerce și marketing online din România și Europa de Est, își va sărbători cea de-a 20-a aniversare în mai 2025 cu un program excepțional de două zile. Evenimentul este pregătit să atragă elita pieței digitale, inclusiv peste 800 de participanți de nivel C.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Citiți articolul
Bridge Now

Ultimele noutăți chiar ACUM

10+ necitit

10+