3 min. de lectură

Perspectivă asupra comportamentului de cumpărături al generației Z

Cercetările recente ale SheerID s-au axat pe preferințele de cumpărături și sentimentul economic al consumatorilor Gen Z din Statele Unite și Regatul Unit. Iată punctele cheie:

This article was translated for you by artificial intelligence
Perspectivă asupra comportamentului de cumpărături al generației Z

Preocupările economice domină cheltuielile

În 2023, economia SUA a crescut cu 2,5%, iar inflația a scăzut la 3,4%. În ciuda rapoartelor privind îmbunătățirea economiei, doar 30% dintre consumatorii din generația Z sunt optimiști în comparație cu anul precedent. Prudența este și mai pronunțată în Europa, unde economia se confruntă cu o creștere aproape zero. Generația Z din Marea Britanie este cu 25% mai pesimistă decât cei din America.

„Acest lucru explică de ce TikTok este plin de videoclipuri despre „bugetarea tare”, în care oamenii vorbesc deschis despre planurile lor de bani și eforturile de a cheltui mai puțin. Această tendință face ca aproape o treime din generația Z să încerce să economisească bani, cumpărând lucruri mai ieftine și mai puține lucruri inutile.

36% dintre respondenții Generației Z spun că cheltuiesc mai puțin. Acestea sunt afectate în special de categorii precum mâncarea la pachet, jocurile, electronicele și știrile online. În rândul studenților din generația Z, sentimentul este și mai rău, 45% fiind pesimiști cu privire la viitorul economiei și 77% luptându-se să-și ajusteze bugetele pentru a răspunde acestor preocupări.

Cum să interacționezi cu generația Z?

Instagram, TikTok și Snapchat joacă un rol cheie în introducerea de noi mărci. 68% dintre respondenți au spus că social media este principala lor sursă de descoperire a mărcii. Recomandările prietenilor și familiei au, de asemenea, un impact semnificativ.

Ofertele exclusive s-au dovedit a fi un factor semnificativ în captarea atenției generației Z. Până la 91% dintre studenți caută reduceri înainte de a cumpăra. În plus, ofertele exclusive s-au dovedit a fi mai eficiente decât alte tactici. Acestea includ, de exemplu, Buy Now Pay Later (BNPL) sau perioade extinse de returnare.

Reducerile exclusive nu numai că determină comportamentul de cumpărare, ci și loialitatea față de marcă. O proporție semnificativă dintre respondenți au declarat că ar trece la un alt brand pentru o ofertă exclusivă sau s-ar înscrie la un program de loialitate în schimbul unei reduceri.

Cadourile gratuite și transportul gratuit au fost identificate ca fiind cele mai atractive oferte exclusive, urmate de reduceri la achiziții. În mod surprinzător, e-mailul a apărut ca un canal de comunicare preferat pentru trimiterea de oferte, urmat îndeaproape de mesaje text.

Comenzile la pachet/cu livrare s-au clasat pe primul loc printre categoriile de produse pe care generația Z le-ar achiziționa cu reducere. Aceasta a fost urmată de îmbrăcăminte, cosmetice / îngrijire personală, jocuri și electronice. Cea mai puțin populară alegere au fost știrile online, indicând preferința generației Z pentru surse gratuite de informații.

Distribuiți articolul
Articole similare
Facebook simplifică conținutul video: Tot conținutul devine în curând bobine
7 min. de lectură

Facebook simplifică conținutul video: Tot conținutul devine în curând bobine

Iată o actualizare a platformei care va schimba modul în care milioane de oameni partajează videoclipuri. Pe măsură ce Facebook simplifică crearea de videoclipuri, tocmai a anunțat că, în următoarele luni, fiecare videoclip încărcat pe platformă va deveni automat o rolă. Nu mai trebuie să alegeți între formate – totul este unificat acum. Să analizăm […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Leroy Merlin deschide al 23-lea magazin din România în urma unei investiții de 3 milioane de euro
4 min. de lectură

Leroy Merlin deschide al 23-lea magazin din România în urma unei investiții de 3 milioane de euro

Ceea ce a început ca o investiție de 3 milioane de euro într-un centru comercial din România este de fapt parte a unui proiect mult mai mare. În timp ce majoritatea retailerilor reduc cheltuielile, gigantul francez Leroy Merlin își dublează investițiile în Europa de Est cu un plan care ar putea remodela întregul peisaj al […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Publicitatea Microsoft devine serioasă: actualizări majore care chiar contează
4 min. de lectură

Publicitatea Microsoft devine serioasă: actualizări majore care chiar contează

Microsoft Advertising tocmai a lansat cele mai importante actualizări din ultimele luni, abordând principalele probleme care au frustrat agenții de publicitate. Aceste schimbări ar putea face în sfârșit din platformă o alternativă serioasă la Google Ads. De la raportare revizuită la schimbări majore ale logicii Performance Max și importuri simplificate între platforme – iată ce […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Bridge Now

Ultimele noutăți chiar ACUM

10+ necitit

10+