3 min. de lectură

Personalizarea în comerțul electronic: modul în care AI și învățarea automată modelează viitorul

Raportul Twilio and Segment privind starea personalizării oferă o actualizare a relației dintre așteptările consumatorilor și capacitățile de afaceri. Acesta explorează așteptările consumatorilor de la mărci în interacțiunile lor digitale și analizează dacă întreprinderile sunt echipate pentru a oferi experiențe personalizate.

This article was translated for you by artificial intelligence
Personalizarea în comerțul electronic: modul în care AI și învățarea automată modelează viitorul
Sursă: Depositphotos

După cum se arată în raport: „În acest an, am decis să schimbăm cursul pentru a dezvălui impactul profund pe care noile tehnologii, cum ar fi inteligența artificială și învățarea automată, îl au asupra pieței”.

Personalizarea este mai importantă ca niciodată pentru creșterea afacerii. De fapt, 89% dintre factorii de decizie consideră că personalizarea va fi de neprețuit pentru succesul afacerii lor în următorii trei ani.

Impactul IA asupra personalizării

Inteligența artificială transformă strategiile de personalizare și marketing. De fapt, 73% dintre liderii de afaceri sunt de acord că adoptarea AI va avea un impact major asupra personalizării. AI permite procesarea unor cantități masive de date în timp real, ceea ce duce la informații predictive și la implicarea personalizată a clienților. Această schimbare va duce personalizarea la un nou nivel, deoarece companiile vor putea anticipa nevoile clienților și vor putea crea experiențe personalizate.

Source: Twilio Segment

Generația Z și noi așteptări

Consumatorii mai tineri, în special generația Z, solicită experiențe digitale mai bune și mai multă personalizare. Generația Z cere autenticitate, transparență și implicare. Acest lucru obligă companiile să adopte o nouă abordare.

85% dintre companii intenționează acum să-și adapteze sau să-și optimizeze strategia de marketing pentru a satisface nevoile și preferințele unice ale consumatorilor din generația Z.

Utilizarea etică a IA

Un diferențiator cheie între lideri și codași în cursa AI este etica. Până la 54% dintre companii abordează aspectele etice și de confidențialitate ale IA prin implementarea unei platforme de date cu controale robuste de confidențialitate. Prin prioritizarea confidențialității, aceste companii pot construi încredere cu clienții și se pot asigura că personalizarea bazată pe AI este sigură și responsabilă din punct de vedere etic. Într-adevăr, oamenii își exprimă din ce în ce mai mult îngrijorarea și anxietatea cu privire la modul în care sunt tratate datele lor personale.

Analiza predictivă și un viitor fără cookie-uri

Având în vedere incertitudinea din jurul cookie-urilor terță parte, 55% dintre liderii de afaceri consideră că utilizarea AI și a învățării automate pentru analiza predictivă va fi esențială pentru viitorul personalizării. Acest lucru va permite mărcilor să ofere interacțiuni relevante și în timp util, bazate pe date primare.

Creșterea chatbot-urilor de inteligență artificială

Puțin peste jumătate (58%) dintre liderii de afaceri pariază pe chatbot-urile bazate pe AI ca următoarea mare schimbare în tehnologia de personalizare în următorii cinci ani. Platformele inteligente de chatbot, capabile să gestioneze relații complexe cu clienții la scară, vor reprezenta următorul mare salt în personalizare prin AI conversațională.

Distribuiți articolul
Articole similare
Inteligența artificială în comerțul electronic: Magazinele online trec cu vederea potențialul valoros
4 min. de lectură

Inteligența artificială în comerțul electronic: Magazinele online trec cu vederea potențialul valoros

În prezent, nicio tehnologie nu are un impact atât de profund asupra lumii afacerilor precum IA. Noi instrumente apar în mod constant și din ce în ce mai multe companii le integrează în procesele lor. Inteligența artificială face valuri și în comerțul electronic – de la crearea de conținut și recomandări de produse la îmbunătățirea […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Citiți articolul
Conținutul de învățare face ravagii în căutare
8 min. de lectură

Conținutul de învățare face ravagii în căutare

Până nu demult, introducerea de întrebări și interogări într-un motor de căutare era absolut naturală. Astăzi, situația s-a schimbat. Pe lângă intrarea AI în joc, oamenii caută din ce în ce mai mult răspunsuri direct pe rețelele sociale. În loc de Google, ei deschid TikTok sau Instagram și așteaptă explicații rapide și practice, în mod […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Citiți articolul
Cei mai buni retaileri de comerț electronic din lume vor ajunge la 6,56 trilioane de dolari în 2025
4 min. de lectură

Cei mai buni retaileri de comerț electronic din lume vor ajunge la 6,56 trilioane de dolari în 2025

Cel mai recent raport Retail Week oferă noi informații de piață cu privire la principalele companii de comerț electronic. Căutarea continuă de către consumatori a unor opțiuni de cumpărături rentabile a determinat comercianții cu amănuntul de top să dezvolte strategii digitale care îi readuc cu succes pe clienți în coșurile lor virtuale de cumpărături. Industria […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Citiți articolul
Bridge Now

Ultimele noutăți chiar ACUM

10+ necitit

10+