Organizația a compilat un clasament care arată ponderea cumpărătorilor online din țările selectate. Nu mai puțin de 7 state europene au ajuns în TOP 10.
„Între 2017 și 2021, utilizarea comerțului electronic în țările cel mai puțin dezvoltate a crescut cu 140%. Cu toate acestea, aceasta reprezintă încă doar 5,8% dintre persoanele care fac cumpărături online, comparativ cu 62% în țările dezvoltate”, se arată în raport.
În afara Europei, China, Canada și Coreea de Sud au poziții semnificative în lista UNCTAD, clasându-se în primele zece țări cu cea mai mare penetrare a comerțului electronic. China, cu puterea și dominația sa online, se află doar pe locul cinci. Acest lucru se datorează faptului că, deși țara are o proporție ridicată de utilizatori de internet, o mare parte a populației nu este încă activă digital.
Olandezii, cu primul lor clasament, reprezintă o piață matură, cu o mare parte a populației angajată în cumpărături online. Această creștere a fost facilitată de prezența accesului la internet de mare viteză în întreaga țară.În sudul Europei, penetrarea comerțului electronic este încă destul de scăzută. Cu toate acestea, putem citi acest fapt ca o oportunitate de extindere. Concentrarea pe aceste piețe ar putea aduce o creștere semnificativă. Țările în curs de dezvoltare prezintă oportunități unice de stimulare a progresului digital.
În schimb, pe piețele dezvoltate, cum ar fi Olanda, Regatul Unit sau Germania, este foarte important să înțelegem mediul concurențial. Dacă intenționați să vă mutați afacerea în aceste țări, vă recomandăm să vă concentrați pe diferențierea ofertelor și să urmați tacticile liderilor locali.