2 min. de lectură

Olanda conduce cumpărăturile online la nivel mondial, raportează UNCTAD

Un raport al Conferinței Națiunilor Unite pentru Comerț și Dezvoltare (UNCTAD) a arătat că Olanda are cea mai mare rată de cumpărători online. Alte țări importante din Europa includ Regatul Unit, Suedia și Danemarca.

This article was translated for you by artificial intelligence
Olanda conduce cumpărăturile online la nivel mondial, raportează UNCTAD
Sursă: Depositphotos

Organizația a compilat un clasament care arată ponderea cumpărătorilor online din țările selectate. Nu mai puțin de 7 state europene au ajuns în TOP 10.

„Între 2017 și 2021, utilizarea comerțului electronic în țările cel mai puțin dezvoltate a crescut cu 140%. Cu toate acestea, aceasta reprezintă încă doar 5,8% dintre persoanele care fac cumpărături online, comparativ cu 62% în țările dezvoltate”, se arată în raport.

În afara Europei, China, Canada și Coreea de Sud au poziții semnificative în lista UNCTAD, clasându-se în primele zece țări cu cea mai mare penetrare a comerțului electronic. China, cu puterea și dominația sa online, se află doar pe locul cinci. Acest lucru se datorează faptului că, deși țara are o proporție ridicată de utilizatori de internet, o mare parte a populației nu este încă activă digital.

Source: UNCTAD

Olandezii, cu primul lor clasament, reprezintă o piață matură, cu o mare parte a populației angajată în cumpărături online. Această creștere a fost facilitată de prezența accesului la internet de mare viteză în întreaga țară.

În sudul Europei, penetrarea comerțului electronic este încă destul de scăzută. Cu toate acestea, putem citi acest fapt ca o oportunitate de extindere. Concentrarea pe aceste piețe ar putea aduce o creștere semnificativă. Țările în curs de dezvoltare prezintă oportunități unice de stimulare a progresului digital.

În schimb, pe piețele dezvoltate, cum ar fi Olanda, Regatul Unit sau Germania, este foarte important să înțelegem mediul concurențial. Dacă intenționați să vă mutați afacerea în aceste țări, vă recomandăm să vă concentrați pe diferențierea ofertelor și să urmați tacticile liderilor locali.

Distribuiți articolul
Articole similare
De ce M&S a ales TikTok Shop și Zalando pentru creștere
3 min. de lectură

De ce M&S a ales TikTok Shop și Zalando pentru creștere

Gigantul britanic de retail Marks & Spencer își schimbă semnificativ strategia de vânzări online. Potrivit unui raport ChannelX, compania a semnat un acord cu Zalando pentru a se ocupa de toată logistica din Europa continentală și intră simultan în TikTok Shop, unde un produs de înfrumusețare se vinde la fiecare secundă în Marea Britanie.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Magazinul TikTok a blocat 70 de milioane de produse în șase luni
3 min. de lectură

Magazinul TikTok a blocat 70 de milioane de produse în șase luni

TikTok Shop a publicat cifre care arată amploarea luptei împotriva fraudei în comerțul online. Platforma a respins peste 70 de milioane de produse înainte de listare în primele șase luni ale anului 2025 – cu 40% mai mult decât în semestrul precedent. În plus, au refuzat 1,4 milioane de cereri de înregistrare a vânzătorilor.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Returnările de depozit pot funcționa pentru produse cosmetice? Kaufland testează ideea
3 min. de lectură

Returnările de depozit pot funcționa pentru produse cosmetice? Kaufland testează ideea

Retailerul german lansează un proiect pilot care ar putea schimba jocul ambalajelor. Clienții Kaufland din München returnează acum ambalajele goale de cosmetice în același mod în care ar returna o sticlă de Coca-Cola – pentru 29 de cenți fiecare la aparatul de depozitare. Detaliile provin din comunicatul de presă al lui Kaufland publicat în redacția […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU