Ecuația valorii
Partea financiară arată o tendință demnă de remarcat: valoarea medie a retururilor în această toamnă a ajuns la 106 lire sterline, o creștere de 7% față de anul precedent. Acest lucru indică o tendință de returnare a achizițiilor mai scumpe.
Schimbarea așteptărilor clienților
Având în vedere că mai mult de o treime dintre consumatori consideră că controlul asupra metodelor de livrare și returnare este esențial, flexibilitatea opțiunilor de returnare a devenit critică, conform raportului DHL Global Online Shopper Trends Report. Această nevoie de confort este demonstrată de creștereabruscă cu 79% a utilizării dulapului pentru colete în ultimele 12 luni.
Stuart Hill, CEO al DHL e-commerce UK, observă că „returnările au devenit parte integrantă a cumpărăturilor online”. „Deși reprezintă o provocare pentru comercianții cu amănuntul, în special în timpul sezonului de vârf, politicile clare și logistica raționalizată pot aduce beneficii ambelor părți.”
El subliniază modul în care opțiuni precum locațiile flexibile de livrare și dulapurile pentru colete la prețuri rezonabile pot îmbunătăți satisfacția clienților.
O creștere a retururilor plătite
Plata parțială de către consumator a reprezentat 46% din returnări în toamna anului 2024, o ușoară creștere. Deși o treime dintre consumatori se plâng de costurile de returnare, aproape 25% sunt de acord să plătească pentru returnarea bunurilor dorite.
Returnările în serie: O problemă permanentă
Conform datelor, returnările în serie reprezintă 24% din volumul returnărilor, dar doar 11% din cohortele de returnări. Este interesant de remarcat faptul că 83% dintre acești clienți obișnuiți sunt pregătiți să plătească pentru returnări.Matthew Jacques, director de parteneriate globale la ZigZag, vede acest lucru ca pe o oportunitate:
„Disponibilitatea consumatorilor de a plăti este în creștere, în ciuda volumelor record de returnări. Returnările cu plată au fost deja implementate cu succes de numeroși comercianți cu amănuntul mari.”
El avertizează, totuși, că taxarea returnărilor necesită un serviciu pentru clienți de primă mână, inclusiv funcții de urmărire, comunicare proactivă, opțiuni simple și rambursări rapide.