7 motive principale pentru care europenii aleg cumpărăturile online
Mai multe motive îi determină pe cumpărători să cumpere online, cum ar fi
- livrarea la domiciliu
- prețuri ieftine
- oferte bune
- comoditate
- o gamă mai largă de produse
- niveluri mai ridicate de informații despre produse
- disponibilitate 24/7
Livrarea la domiciliu este o prioritate pentru 50% dintre respondenții din Regatul Unit, 43% dintre respondenții din Germania și 42% dintre respondenții din Franța, în timp ce prețurile ieftine sunt o prioritate pentru 47% dintre respondenți.
Piețele UE: Utilizarea dispozitivelor și categoriile de cumpărături
Cele mai populare dispozitivedigitale în rândul consumatorilor europeni sunt computerele desktop, urmate de laptopuri și smartphone-uri. Cu toate acestea, utilizarea computerelor de birou a scăzut, 40% dintre respondenții la nivel global declarând că nu fac niciodată cumpărături folosind un computer de birou. Laptopurile sunt mai populare ca dispozitive de cumpărături, 24% dintre respondenți declarând că nu au făcut niciodată cumpărături folosind un laptop în ultimul an.
Smartphone-urile sunt cele mai populare dispozitive pentru cumpărături online, 39% dintre respondenți folosindu-le întotdeauna în Franța, 38% în Regatul Unit și 29% în Germania.
Comerțul cu televizoare inteligente nu a câștigat încă popularitate, 83% dintre cumpărătorii din Regatul Unit și Germania neutilizându-l niciodată.Moda și accesoriile sunt cele mai populare categorii de produse online, 64% dintre cumpărătorii din Benelux cumpărând produse de modă în anul precedent și 61% dintre cumpărătorii germani. Cu toate acestea, respondenții europeni au fost mai puțin predispuși să cumpere produse alimentare online în ultimul an decât media celor 20 de țări, de 41%. Produsele cosmetice și de înfrumusețare sunt, de asemenea, mai populare în țările Benelux, 39% dintre cumpărători achiziționând produse electronice online în ultimul an. Articolelepentru casă sunt o achiziție online populară, 41% dintre respondenții din țările Benelux și Germania achiziționând articole pentru casă în ultimul an.
Așteptările de livrare în UE: Viteză vs. durabilitate
Comercianții cu amănuntul și mărcile de pe piețele din UE trebuie să răspundă așteptărilor clienților privind viteza de livrare pentru a concura eficient și a câștiga mai mulți clienți. Livrarea în aceeași zi este nesemnificativă pentru consumatorii nordici, în timp ce livrarea a doua zi este foarte apreciată în Regatul Unit și în Franța.
Nordicii folosesc cel mai puțin livrarea a doua zi, 41% dintre aceștia neținând cont de acest lucru pentru nicio achiziție.
Consumatorii francezi sunt cei mai predispuși să aprecieze livrarea la domiciliu neutră din punct de vedere al emisiilor de dioxid de carbon, 75% apreciind-o ca fiind foarte importantă. O abordare ecologică a livrării este apreciată mai mult în țările Benelux (69% spun că este importantă sau foarte importantă) decât în țările nordice.
Piețele UE: Principalele informații
Studiul relevă variații semnificative ale comportamentelor de cumpărare online pe piețele europene, apărând modele clare în ceea ce privește preferințele și prioritățile. În timp ce comerțul digital continuă să crească, există diferențe regionale notabile în ceea ce privește așteptările de livrare, modelele de cheltuieli și frecvența cumpărăturilor.
Principalele tendințe arată că smartphone-urile depășesc calculatoareledesktop tradiționale ca dispozitiv preferat pentru cumpărături, deși ratele de adopție variază în funcție de regiune. Moda și accesoriile domină achizițiile online pe toate piețele.
Aceste constatări sugerează că , atunci când se extind pe piețele europene, comercianții cu amănuntul trebuie să adopte strategii specifice fiecărei piețe, mai degrabă decât o abordare unică. Înțelegerea și adaptarea la preferințele locale în ceea ce privește opțiunile de livrare, pragurile de plată și conștiința ecologică vor fi esențiale pentru succesul în comerțul electronic transfrontalier.