5 min. de lectură

O nouă cercetare arată cum cumpără online 5 piețe din UE

Cea mai recentă cercetare RetailX a chestionat peste 9 600 de cumpărători din 20 de țări între august 2023 și mai 2024 și relevă diferențe izbitoare în modul în care europenii fac cumpărături online. Un studiu cuprinzător arată că apar modele diverse pe piețele UE - de la frecvența cumpărăturilor la preferințele de plată. În timp ce Regatul Unit domină în ceea ce privește rata cumpărăturilor săptămânale, Benelux prezintă cele mai variate obiceiuri de cumpărare, de la cheltuieli minime la achiziții lunare de peste 1 200 EUR. Pe măsură ce comerțul digital se dezvoltă, fiecare regiune prezintă preferințe distincte în ceea ce privește viteza de livrare, metodele de plată și obiceiurile de cumpărare.

This article was translated for you by artificial intelligence
O nouă cercetare arată cum cumpără online 5 piețe din UE
Sursă: Depositphotos

7 motive principale pentru care europenii aleg cumpărăturile online

Mai multe motive îi determină pe cumpărători să cumpere online, cum ar fi

  • livrarea la domiciliu
  • prețuri ieftine
  • oferte bune
  • comoditate
  • o gamă mai largă de produse
  • niveluri mai ridicate de informații despre produse
  • disponibilitate 24/7

Livrarea la domiciliu este o prioritate pentru 50% dintre respondenții din Regatul Unit, 43% dintre respondenții din Germania și 42% dintre respondenții din Franța, în timp ce prețurile ieftine sunt o prioritate pentru 47% dintre respondenți.

How europen shoppers buy online

Source: InternetRetailing

Piețele UE: Utilizarea dispozitivelor și categoriile de cumpărături

Cele mai populare dispozitivedigitale în rândul consumatorilor europeni sunt computerele desktop, urmate de laptopuri și smartphone-uri. Cu toate acestea, utilizarea computerelor de birou a scăzut, 40% dintre respondenții la nivel global declarând că nu fac niciodată cumpărături folosind un computer de birou. Laptopurile sunt mai populare ca dispozitive de cumpărături, 24% dintre respondenți declarând că nu au făcut niciodată cumpărături folosind un laptop în ultimul an.

Smartphone-urile sunt cele mai populare dispozitive pentru cumpărături online, 39% dintre respondenți folosindu-le întotdeauna în Franța, 38% în Regatul Unit și 29% în Germania.

Comerțul cu televizoare inteligente nu a câștigat încă popularitate, 83% dintre cumpărătorii din Regatul Unit și Germania neutilizându-l niciodată.Moda și accesoriile sunt cele mai populare categorii de produse online, 64% dintre cumpărătorii din Benelux cumpărând produse de modă în anul precedent și 61% dintre cumpărătorii germani. Cu toate acestea, respondenții europeni au fost mai puțin predispuși să cumpere produse alimentare online în ultimul an decât media celor 20 de țări, de 41%. Produsele cosmetice și de înfrumusețare sunt, de asemenea, mai populare în țările Benelux, 39% dintre cumpărători achiziționând produse electronice online în ultimul an. Articolelepentru casă sunt o achiziție online populară, 41% dintre respondenții din țările Benelux și Germania achiziționând articole pentru casă în ultimul an.

Two bar charts showing online shopping device usage patterns in European countries vs global average during 2023-2024. The first chart displays laptop usage, while the second shows desktop computer usage.

Source: InternetRetailing

Așteptările de livrare în UE: Viteză vs. durabilitate

Comercianții cu amănuntul și mărcile de pe piețele din UE trebuie să răspundă așteptărilor clienților privind viteza de livrare pentru a concura eficient și a câștiga mai mulți clienți. Livrarea în aceeași zi este nesemnificativă pentru consumatorii nordici, în timp ce livrarea a doua zi este foarte apreciată în Regatul Unit și în Franța.

Nordicii folosesc cel mai puțin livrarea a doua zi, 41% dintre aceștia neținând cont de acest lucru pentru nicio achiziție.

Consumatorii francezi sunt cei mai predispuși să aprecieze livrarea la domiciliu neutră din punct de vedere al emisiilor de dioxid de carbon, 75% apreciind-o ca fiind foarte importantă. O abordare ecologică a livrării este apreciată mai mult în țările Benelux (69% spun că este importantă sau foarte importantă) decât în țările nordice.

Piețele UE: Principalele informații

Studiul relevă variații semnificative ale comportamentelor de cumpărare online pe piețele europene, apărând modele clare în ceea ce privește preferințele și prioritățile. În timp ce comerțul digital continuă să crească, există diferențe regionale notabile în ceea ce privește așteptările de livrare, modelele de cheltuieli și frecvența cumpărăturilor.

Principalele tendințe arată că smartphone-urile depășesc calculatoareledesktop tradiționale ca dispozitiv preferat pentru cumpărături, deși ratele de adopție variază în funcție de regiune. Moda și accesoriile domină achizițiile online pe toate piețele.

Aceste constatări sugerează că , atunci când se extind pe piețele europene, comercianții cu amănuntul trebuie să adopte strategii specifice fiecărei piețe, mai degrabă decât o abordare unică. Înțelegerea și adaptarea la preferințele locale în ceea ce privește opțiunile de livrare, pragurile de plată și conștiința ecologică vor fi esențiale pentru succesul în comerțul electronic transfrontalier.

Distribuiți articolul
Articole similare
Inteligența artificială în comerțul electronic: Magazinele online trec cu vederea potențialul valoros
4 min. de lectură

Inteligența artificială în comerțul electronic: Magazinele online trec cu vederea potențialul valoros

În prezent, nicio tehnologie nu are un impact atât de profund asupra lumii afacerilor precum IA. Noi instrumente apar în mod constant și din ce în ce mai multe companii le integrează în procesele lor. Inteligența artificială face valuri și în comerțul electronic – de la crearea de conținut și recomandări de produse la îmbunătățirea […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Citiți articolul
Conținutul de învățare face ravagii în căutare
8 min. de lectură

Conținutul de învățare face ravagii în căutare

Până nu demult, introducerea de întrebări și interogări într-un motor de căutare era absolut naturală. Astăzi, situația s-a schimbat. Pe lângă intrarea AI în joc, oamenii caută din ce în ce mai mult răspunsuri direct pe rețelele sociale. În loc de Google, ei deschid TikTok sau Instagram și așteaptă explicații rapide și practice, în mod […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Citiți articolul
Cei mai buni retaileri de comerț electronic din lume vor ajunge la 6,56 trilioane de dolari în 2025
4 min. de lectură

Cei mai buni retaileri de comerț electronic din lume vor ajunge la 6,56 trilioane de dolari în 2025

Cel mai recent raport Retail Week oferă noi informații de piață cu privire la principalele companii de comerț electronic. Căutarea continuă de către consumatori a unor opțiuni de cumpărături rentabile a determinat comercianții cu amănuntul de top să dezvolte strategii digitale care îi readuc cu succes pe clienți în coșurile lor virtuale de cumpărături. Industria […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Citiți articolul
Bridge Now

Ultimele noutăți chiar ACUM

10+ necitit

10+