3 min. de lectură

Normele GPSR ale UE obligă firmele britanice să reducă schimburile comerciale cu Irlanda de Nord

Regulamentul privind siguranța generală a produselor (GPSR) al Uniunii Europene, care a intrat în vigoare la 13 decembrie 2024, a ridicat probleme majore pentru companiile britanice care vând în Irlanda de Nord. În conformitate cu Acordul-cadru de la Windsor, aceste norme afectează toate produsele noi care intră pe piața UE.

This article was translated for you by artificial intelligence
Normele GPSR ale UE obligă firmele britanice să reducă schimburile comerciale cu Irlanda de Nord
Sursă: Depositphotos

Companiile britanice se confruntă cu costuri în creștere și bariere comerciale în temeiul normelor privind RSPO

Cel mai evident efect este asupra legăturilor comerciale dintre Regatul Unit și Irlanda de Nord. Companiile britanice numesc acum o „persoană responsabilă” cu sediul în UE sau în Irlanda de Nord, ceea ce complică și crește costurile de operare. Această necesitate surprinde multe întreprinderi mici, inclusiv pe cele care vând exclusiv pe piața britanică. Datele din industrie indică faptul că, în ciuda evaluării optimiste a guvernului britanic, „majoritatea întreprinderilor britanice care vând bunuri în Irlanda de Nord vor avea probabil suficiente măsuri în vigoare”.

Costurile de reglementare au determinat chiar și întreprinderile mijlocii profitabile, cu vânzări anuale de până la 20 de milioane de lire sterline, să părăsească deja piața UE.

Noile criterii GPSR vor conduce cel mai probabil la restricții comerciale similare pentru Irlanda de Nord.Comunitatea de afaceri și-a exprimat îngrijorările majore prin intermediul mass-mediei tradiționale și sociale. Multe întreprinderi au afirmat că nu au fost informate suficient cu privire la aceste evoluții. Situația este deosebit de dificilă pentru întreprinderile mici și microîntreprinderi, axate în principal pe vânzările interne în Regatul Unit.

Provocarea comercială post-Brexit

Impactul imediat al acestor norme pare să fie un posibil declin al comerțului cu Irlanda de Nord, deoarece multe întreprinderi mai mici din Regatul Unit ar putea decide să nu mai opereze în această regiune în loc să urmeze noile criterii.Această evoluție ar putea crea o divizare a pieței interne a Regatului Unit, limitând disponibilitatea bunurilor pentru consumatorii din Irlanda de Nord. Încep să apară soluții pentru întreprinderile care încearcă să continue să opereze în Irlanda de Nord. Deși utilitatea reală a acestor soluții este încă necunoscută, Webinterpret a dezvăluit recent un instrument de conformitate pentru a ajuta companiile să negocieze noile obligații GPSR. Acest scenariu evidențiază provocările continue ale acordurilor comerciale post-Brexit și consecințele acestora asupra coeziunii pieței interne a Regatului Unit, având în vedere situația unică a Irlandei de Nord în temeiul Acordului-cadru Windsor.

Distribuiți articolul
Articole similare
Giganții chinezi ai comerțului electronic au picat testele de siguranță ale UE: 95% rată de eșec
5 min. de lectură

Giganții chinezi ai comerțului electronic au picat testele de siguranță ale UE: 95% rată de eșec

Potrivit unor investigații recente, dominația platformelor chineze de comerț electronic pe piețele europene a ridicat probleme serioase de siguranță. Potrivit autorităților europene de supraveghere a pieței, un procent surprinzător de 85-95% din produsele Shein, AliExpress și Temu nu respectă standardele de siguranță ale UE, după cum a raportat Ecommerce News.

Citiți articolul
O nouă cercetare relevă că: 47% dintre cumpărători își încep acum călătoria pe piețe
5 min. de lectură

O nouă cercetare relevă că: 47% dintre cumpărători își încep acum călătoria pe piețe

Marketplace Shopping Behaviour Report 2025 se bazează pe cercetarea efectuată de Sapio Research în octombrie 2024. Acesta a chestionat 4 500 de cumpărători online din cinci țări: Franța, Germania, Țările de Jos, Regatul Unit și SUA. Datele au fost colectate prin intermediul unui chestionar online și s-au axat exclusiv pe comportamentul clienților în piețe, inclusiv […]

Citiți articolul
Tendințe în marketingul mobil: Creșterea cu 64% a conversiilor marchează transformarea digitală a anului 2024
5 min. de lectură

Tendințe în marketingul mobil: Creșterea cu 64% a conversiilor marchează transformarea digitală a anului 2024

Conform celui mai recent raport AppsFlyer, marketingul mobil va atinge un prag istoric de 65 de miliarde de dolari în 2024, pe măsură ce atât tendințele de marketing al aplicațiilor mobile, cât și comportamentul consumatorilor vor suferi schimbări dramatice. De la o creștere de 64% a ratelor de conversie la strategii revoluționare de conectare profundă, […]

Citiți articolul
Bridge Now

Ultimele noutăți chiar ACUM

10+ necitit

10+