4 min. de lectură

Moderarea conținutului TikTok: Noi date UE arată impactul asupra comerțului electronic

TikTok a publicat recent cel de-al patrulea raport de transparență în temeiul Digital Services Act (DSA), care oferă o imagine mai clară a practicilor de moderare a conținutului care au loc pe această rețea socială în creștere. Documentul acoperă perioada cuprinsă între iulie și decembrie 2024 și conține mai multe constatări cheie care sunt relevante pentru strategiile de comerț electronic ale companiilor.

Katarína Šimčíková
Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
This article was translated for you by artificial intelligence
Moderarea conținutului TikTok: Noi date UE arată impactul asupra comerțului electronic
Sursă: Depositphotos

Moderarea conținutului TikTok: Extinderea în Comunitatea Europeană

TikTok are acum 159 de milioane de utilizatori în Uniunea Europeană și a devenit o platformă importantă pentru comercianții cu amănuntul și agenții de marketing. Această bază mare de utilizatori reprezintă o mare oportunitate pentru mărcile și entitățile de comerț electronic care doresc să vizeze consumatorii europeni. În a doua jumătate a anului 2024, aproximativ 18 milioane de postări care contraveneau liniilor directoare ale comunității TikTok au fost eliminate chiar de TikTok. Tehnologiile de moderare automată au demonstrat un nivel foarte bun de fiabilitate, atingând o precizie de 99,1% în identificarea conținutului problematic. Această cifră este deosebit de importantă pentru entitățile de comerț electronic, care se pot baza pe standarde de moderare consecvente și previzibile atunci când își creează campaniile de marketing și prezentările de produse.

Noi măsurători TikTok: Transparență pentru comerțul electronic

Raportul introduce pentru prima dată trei noi metrici cheie, care sunt deosebit de relevante pentru sectorul de afaceri:

Trusted Flaggers: O nouă linie de apărare pentru conținutul din comerțul electronic

TikTok a introdus un nou canal de raportare pentru Trusted Flaggers la sfârșitul primei jumătăți a anului 2024. În a doua jumătate a anului, acești verificatori au transmis 59 de rapoarte privind conținutul ilegal. Acest mecanism ajută la identificarea mai rapidă a conținutului problematic, care poate include practici comerciale inadecvate sau publicitate înșelătoare.

TikTok Content Moderation: Illegal content

Source: newsroom.tiktok.com

Dispute extrajudiciare privind moderarea conținutului: Ce ar trebui să știe comercianții din domeniul comerțului electronic

În plus, în perioada de raportare, TikTok a primit 173 de apeluri împotriva deciziilor de moderare a conținutului în temeiul articolului 21 din DSA. Dintre aceste cazuri, 59 au fost închise de organismele de soluționare a litigiilor:

  • În 17 cazuri, organismul nu a fost de acord cu decizia TikTok
  • în 13 cazuri, organismul a confirmat decizia TikTok
  • 29 de cazuri au fost soluționate fără emiterea unei decizii oficiale

În ciuda acestui fapt, procesul transparent oferă vânzătorilor și marketerilor o imagine mai clară a modului în care pot răspunde dacă conținutul lor este eliminat incorect.

Magazinul TikTok: Moderarea conținutului pentru vânzările directe de comerț electronic

O evoluție semnificativă este lansarea TikTok Shop în Irlanda și Spania în decembrie 2024. Acest raport include deja date privind moderarea conținutului legat de această platformă comercială, semnalând faptul că TikTok își extinde în mod activ capacitățile de comerț electronic în Europa, cu accent pe siguranța tranzacțiilor.

tiktok content removed

Source: newsroom.tiktok.com

Modul în care moderarea conținutului TikTok influențează strategia de comerț electronic în 2025

Credibilitatea platformei pentru succesul comerțului electronic

Precizia ridicată a moderării (99,1%) consolidează încrederea consumatorilor în platformă, care este o condiție esențială pentru succesul comerțului electronic.

Moderarea previzibilă a conținutului pentru marketingul comerțului electronic

Standardele clare și procesele transparente permit marketerilor și vânzătorilor să prevadă mai bine ce conținut va fi acceptat pe platformă.

Opțiuni de recurs pentru creatorii de conținut pentru comerțul electronic

Introducerea unor procese pentru soluționarea extrajudiciară a litigiilor oferă vânzătorilor o cale clară de remediere în cazul eliminării incorecte a conținutului.

Extinderea magazinului TikTok: Noi oportunități de comerț electronic

Lansarea TikTok Shop în Irlanda și Spania sugerează o extindere europeană mai largă a acestui serviciu, prezentând noi oportunități pentru vânzările directe.

Moderarea conținutului TikTok și viitorul comerțului electronic

Cu al patrulea său raport de transparență, TikTok își reafirmă angajamentul de a crea un mediu online mai sigur. De asemenea, furnizează date valoroase care pot ajuta entitățile de comerț electronic să navigheze mai bine printre regulile platformei.Pentru vânzători, este esențial să monitorizeze evoluția practicilor de moderare ale TikTok și să își adapteze strategiile de marketing în consecință. Mai ales având în vedere extinderea preconizată a serviciului TikTok Shop la alte țări europene în cursul anului 2025.

Distribuiți articolul
Katarína Šimčíková
Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU

I lead Ecommerce Bridge magazine for Europe, overseeing our content strategy and European language editions.

Articole similare
Actualizare GTM Tag Loading: Modificări esențiale pentru urmărirea conversiilor în comerțul electronic
4 min. de lectură

Actualizare GTM Tag Loading: Modificări esențiale pentru urmărirea conversiilor în comerțul electronic

Ați primit un e-mail despre modificările aduse modului în care Google Tag Manager (GTM) va încărca etichetele Google Ads și Floodlight începând cu 10 aprilie 2025? Această actualizare poate afecta urmărirea conversiilor, remarketing-ul și modul în care gestionați etichetele în GTM. Ce anume se schimbă, de ce se întâmplă și ce ar trebui să faceți? […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Citiți articolul
IA, Deepfakes și site-uri web frauduloase. Marketingul digital nu a fost niciodată mai riscant
5 min. de lectură

IA, Deepfakes și site-uri web frauduloase. Marketingul digital nu a fost niciodată mai riscant

Publicitatea digitală se schimbă mai rapid ca niciodată, iar mărcile de comerț electronic, împreună cu agențiile de marketing, trebuie să țină pasul cu noile provocări și oportunități. Raportul Industry Pulse trasează tendințele, amenințările, deepfakes și inovațiile care vor influența publicitatea online în anul următor. Acesta se bazează pe opiniile experților în media digitală – publicitari, […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Citiți articolul
Bridge Now

Ultimele noutăți chiar ACUM

10+ necitit

10+