Utilizatorii s-au plâns în principal de redarea nerealistă a figurilor umane și de aspectul general „plastic” al imaginilor generate. De asemenea, modelul PR16 nu reușea să imite stilurile artistice, iar atunci când crea elemente grafice precum logo-uri sau bannere, acesta producea text neclar.
Acest lucru a afectat afacerile de comerț electronic care se bazează pe imagini de produse generate de AI și pe materiale de marketing pentru magazinele lor.
În mod ironic, noua versiune PR16 trebuia să aducă o viteză de generare de două ori mai mare și rezultate de calitate superioară, conform declarațiilor inițiale ale Microsoft. Cu toate acestea, realitatea a dovedit contrariul – pe lângă calitatea deteriorată, a existat și o creștere a cenzurii cuvintelor cheie, inclusiv a celor legate de crearea de anime-uri și de anumite categorii de produse.
Jordi Ribas, Corporate Vice President și Head of Search la Microsoft, a confirmat că societatea a început procesul de revenire la versiunea anterioară PR13.
„Am reușit să reprogramăm unele dintre problemele raportate și intenționăm să revenim la PR13 până când le putem rezolva. Toți utilizatorii Pro și aproximativ 25% din cererile care utilizează boost-uri sunt acum pe PR13. Procesul de implementare este foarte lent, din păcate. A început în urmă cu peste o săptămână și va mai dura 2-3 săptămâni pentru a ajunge la 100%. Vă voi ține la curent. „, a declarat Ribas.
Această implementare treptată înseamnă că întreprinderile de comerț electronic ar putea fi nevoite să investească temporar în servicii alternative de generare de imagini pentru a-și menține standardele de marketing vizual.
OpenAI, compania din spatele DALL-E 3, nu a comentat încă situația. Nu este clar dacă problemele au fost cauzate de modelul în sine sau de implementarea Microsoft, dar experții înclină să creadă că este mai probabil o problemă cu modelul PR16 în sine.