
Mass-media digitală în magazin stimulează implicarea consumatorilor
Peste 74% dintre consumatorii din SUA au întâlnit formate digitale în magazinele fizice, cum ar fi ecranele televizoarelor, ușile vitrinelor frigorifice și terminalele de casă. Generațiile mai tinere, în special generația Z, sunt mai predispuse să interacționeze cu aceste formate, în timp ce baby boomerii sunt mai puțin familiarizați cu ele.
Consumatorii nu observă doar aceste medii – 61,6% au raportat că au cumpărat un produs care a fost prezentat în acest fel în magazin. 66% dintre ei chiar au făcut achiziția imediat. Semnalizarea digitală determină deciziile imediate ale consumatorilor, oferind astfel un instrument puternic pentru comercianții cu amănuntul și mărci.
Creșterea cheltuielilor și a vizitelor în magazin
Aproape 66% dintre consumatori susțin că formatele digitale din magazine le influențează cheltuielile. Mulți sunt dispuși să cheltuiască mai mult sau să aleagă magazinele în funcție de disponibilitatea acestor formate. Clienții din zonele urbane răspund deosebit de pozitiv la aceste formate, cheltuind mai mult și vizitând mai frecvent magazinele cu digital signage.

Source: Emarketer
Tendințe generaționale și demografice
Millennials și Generația X răspund cel mai pozitiv la formatele digitale din magazine, cu o creștere semnificativă a cheltuielilor și a implicării mărcii. Baby boomers arată un angajament mai scăzut, dar dacă sunt influențați de media digitală în magazin, este cel mai probabil să facă o achiziție imediată.
Mai mult, clienții din orașe și cu venituri mai mari prezintă o probabilitate mai mare de a interacționa și de a achiziționa produse promovate prin media digitală în retail. Venitul și locația influențează comportamentul consumatorilor.

Source: Emarketer
Se va încălzi media digitală în magazinele fizice pe termen lung?
Se așteaptă ca cheltuielile media cu amănuntul să crească cu 46,5% în 2025, ajungând la 540 de milioane de dolari. Deși suntem încă în stadii incipiente, este clar că magazinele fizice devin și un spațiu pentru interacțiunile media.
Formatele digitale devin din ce în ce mai frecvente în magazine. Brandurile au astfel o oportunitate unică de a influența deciziile de cumpărare direct la punctul de vânzare.
Integrarea mediilor digitale în magazinele fizice în strategii omnichannel mai largi va fi esențială pentru captarea atenției consumatorilor atât online, cât și offline. Acest format are potențialul de a îmbunătăți călătoria clienților, de a crește veniturile și de a modela viitorul cumpărăturilor.