În mod remarcabil, 65% dintre companiile chestionate au inclus deja automatizarea și AI în procedurile lor de testare și experimentare A / B . Și mai remarcabil, aproape jumătate dintre aceste adopții au avut loc anul trecut, indicând o creștere rapidă a integrării inteligenței artificiale.
Anticipând 2024, un uimitor procent de 87% dintre specialiștii în marketing subliniază nevoia critică de inovație în atingerea obiectivelor lor. Cu toate acestea, având în vedere că 20% dintre respondenți se plâng de metoda lor existentă, există loc de dezvoltare în domeniul experimentării web. În plus, 23% dintre respondenți au declarat că abordările lor actuale sunt lipsite de sofisticare.
Multe obstacole împiedică experimentarea cu succes. Top of mind pentru 43% dintre marketeri sunt restricțiile bugetare; urmate îndeaproape de restricțiile de resurse, timp și atenție care influențează 39%. Instrumentele sau tehnologia inadecvate (25%), silozurile departamentale (25%) și sfera redusă a experimentelor (18%) oferă alte dificultăți.
În ciuda acestor provocări, se poate vedea clar promisiunea pentru automatizare și AI. În mod remarcabil, 89% dintre specialiștii în marketing consideră că inteligența artificială este răspunsul la cucerirea acestor obstacole. Mai exact, deși 62% speră că AI va îmbunătăți precizia, 70% o văd accelerând experimentele.
Privind în perspectivă, 48% dintre comercianții din Marea Britanie intenționează să utilizeze inteligența artificială pentru a produce conținut mai personalizat și personalizat. Alți 41% văd promisiunea în producerea de titluri în masă, grafică și apeluri la acțiune folosind inteligența artificială. În plus, 32% doresc să creeze ipoteze experimentale și 37% doresc să implementeze inteligența artificială pentru alocarea dinamică a traficului între variantele de testare.
Anunțul de presă de la Optimizely evidențiază modul în care transformarea inteligenței artificiale ar putea fi în marketing:
„Multe companii încă nu și-au șlefuit metodele experimentale pentru o mai bună personalizare și o conversie mai mare în mediul deciziilor corporative urmărite îndeaproape de astăzi. Convergența inteligenței artificiale și a experimentării permite comercianților să identifice cu precizie conținutul care se potrivește anumitor profiluri ale clienților, permițând astfel schimbări agile care îmbunătățesc experiențele digitale la grade nemaiauzite până acum.
Acest teren în schimbare subliniază rolul crucial pe care inteligența artificială îl va juca în determinarea direcției inovației și personalizării marketingului nu numai în Regatul Unit.