
TikTok Shop în Spania: Principalele constatări
TikTok a devenit a patra cea mai populară rețea socială din țară, deoarece ajunge la 20 de milioane de utilizatori în fiecare lună. Platforma de comerț electronic TikTok Shop a devenit platforma cu cea mai rapidă creștere din Regatul Unit de la lansarea sa în 2021, în timp ce bunurile de larg consum reprezintă mai mult de 20 % din achizițiile britanicilor pe platformă. Platforma primește feedback pozitiv din partea a 50 % dintre utilizatori, care o consideră ușor de utilizat, și a 40 %, care apreciază sistemul de plată simplu. Platforma le permite utilizatorilor să găsească noi mărci prin intermediul său, iar 83% dintre utilizatori lasă TikTok să le influențeze alegerile de cumpărare. În plus, 70% dintre utilizatori descoperă branduri noi prin intermediul platformei.
Date demografice surprinzătoare
Cea mai surprinzătoare constatare este că:
- Generația X reprezintă 44% din cheltuieli
- Generația Y contribuie cu 33%
- Generația Z doar 15,3%
- Femeile conduc activitățile decumpărături cu 60%
- Produsele de îngrijire personală reprezintă principala alegere, cu 40%
- Alimentele ocupă locul al doilea, cu 26%, în comportamentul consumatorilor spanioli
Alimentele sunt a doua cea mai populară categorie în Spania, în timp ce în alte națiuni europene nu se numără printre categoriile de top.
Cea mai populară zi de cumpărături este miercurea, întrucât vânzările ating 24% în această perioadă. Regiunea de cumpărături Catalonia conduce piața cu 19% din totalul achizițiilor, urmată de Andaluzia.
Indicatori de creștere
Platforma demonstrează un potențial puternic de a atrage noi clienți, deoarece 17% dintre utilizatorii TikTok Shop sunt complet noi în domeniul comerțului electronic.Piața spaniolă de comerț electronic a înregistrat o creștere de 18% în cursul anului precedent, reprezentând în prezent 6,6% din totalul vânzărilor.